De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Elke derde vrijdag van de maand is het expiratiedag zowel in Europa als in Amerika. De opties lopen dan af.
Op individuele aandelen kan je dan grote schommelingen zien.
1) De tijdswaarde van de opties is dan klein, dus een kleine beweging in de onderliggende waarde kan grote gevolgen hebben.
2) En o.a. om ervoor te zorgen dat de opties op hun aandeel of index niet waardeloos afloopt, sturen grote partijen op die dag de koers van het aandeel. Ze doen het dalen als ze short zitten en ze doen het stijgen als ze long zitten.
Als kleine belegger hebben wij op die dag alleen maar het voordeel dat er een lage limiet in een bepaald aandeel (dat in een lange termijn stijgende trend zit) kan gehaald worden. Voor de rest hebben wij kleintjes op die vrijdagen er alleen maar nadelen van.
? Opties die aflopen benaderen ofwel een delta van 0 (OTM) of 1 (ITM).
't is anders weer prima beursweer om opties te schrijven.Voor de rest hebben wij kleintjes op die vrijdagen er alleen maar nadelen van.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, leuke tijden om meer tot veel premie te krijgen met relatief veel marge aan de onderkant. En als je schrijft wanneer de vola vrij hoog is (op basis van de IV rank) heb je zelfs het voordeel om sneller dan verwacht je opties weer terug te kopen tegen een lage prijs als de vola weer daalt
Naast het traditionele buy and hold hier een mooi extraatje als je consistent schrijft en de rules kent.
-
- Newbie
ik heb oa een amerikaans aandeel NGG, zwaar gezakt, maar die blijven trouw hun dividend betalen, al jàren. Het verlies dat ik leed door het zakkage, won ik terug in divident.
Dag Al Fonds.KArelKArton schreef: ↑17 augustus 2019, 15:36 ik heb oa een amerikaans aandeel NGG, zwaar gezakt, maar die blijven trouw hun dividend betalen, al jàren. Het verlies dat ik leed door het zakkage, won ik terug in divident.
Blij te horen dat je er weer bovenop bent, nadat je bij Mijn Kapitaal buitengesmeten bent.
Niet iedereen die mislukt en gefrustreerd was, slaagt daarin. Chapeau !
Doet even niets ter zake maar is wel beetje verwarrend zo.
Al Fonds(Marc Person) heeft nu toch samen met Robokat(Carl De Ridder) de website "mijn portefeuille" opgestart. Zij hebben de 3 bekende portefeuilles een andere naam gegeven.
En "mijn kapitaal" wordt nu beheerd door een zeker Johan waar nog steeds de mixer en andere portefeuilles bestaan.
Is dat juist ?
Al Fonds(Marc Person) heeft nu toch samen met Robokat(Carl De Ridder) de website "mijn portefeuille" opgestart. Zij hebben de 3 bekende portefeuilles een andere naam gegeven.
En "mijn kapitaal" wordt nu beheerd door een zeker Johan waar nog steeds de mixer en andere portefeuilles bestaan.
Is dat juist ?
Laatst gewijzigd door karine op 17 augustus 2019, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Er is een breuk gekomen tussen Al Fonds/Robokat en Johan. Beide portefeuilles zijn identiek dacht ikkarine schreef: ↑17 augustus 2019, 19:24 Doet even niets ter zake maar is wel beetje verwarrend zo.
Is dat een juist ?
Ik vraag me af of zij die portefeuille echt hebben of dat dit een 'simulatie' is?
Bij MeDirect kun je het Mixerfonds en het Flexerfonds kopen dus dat zijn echte portefeuilles.
-
- Newbie
Care Property Invest
IMMOBEL
kijk naar hun koers
IMMOBEL
kijk naar hun koers
indien je zou zeggen wat je wil aangeven zou je mss meer reactie krijgen..
Quality growth investor
Trump lacht : de beurzen stijgen
Trump dreigt: de beurzen dalen
men voorspelt een recessie op het nieuws: de beurzen stijgen
Tim cook praat met trump: de beurzen vlammen
Trump dreigt: de beurzen dalen
men voorspelt een recessie op het nieuws: de beurzen stijgen
Tim cook praat met trump: de beurzen vlammen
Boris Johnson krijgt van Donald Tusk een stamp achter zijn *** over de Ierse backstop en de Italiaanse regering is gevallen. Na drie dagen van winst is het crisissfeertje weer helemaal terug op de beurzen.
Ergens gelezen: Trump staat voluit achter Boris en zou na de harde Brexit zware sancties tegen de EU treffen. Logisch van de kant van de VS (zijn vijand van de EU).
We hebben het laatste nog niet gezien ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Stick to your plan, spreiden in tijd,asset class en regio. Nog een lange horizon te gaan...