De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het feit dat de VS en Rusland er alles aan doen om de EU kapot te maken bewijst dat de EU een machtige speler is op wereldvlak. Zonder de EU zouden de Europese landen niets voorstellen.
Zelfs zonder de Brexit zullen er sancties komen. Het is Amerika tegen de rest van de wereld. Na China zal Trump een handelsoorlog tegen de EU beginnen. Onder meer de Duitse auto's zullen geviseerd worden.
@yaris Je hebt hier tijdje terug grafiek gepost van Ycharts.com dacht ik. Heb je daar betalend abbo op want dacht niet dat er op die site gratis veel te zien is.
Quality growth investor
Ik zoek mijn afbeeldingen altijd op via Google Afbeeldingen. Het is mogelijk om daar een link op te pikken zonder de site zelf te bezoeken.
Succes met je experiment. Het resultaat zal van de markt afhangen, interessant om te zien als er tussentijdse correcties zijn waar je globaal resultaat eindigt.Yaris schreef: ↑11 augustus 2019, 17:29 Goedendag, ik ben er even uit geweest, nu ben ik terug.
Ik ga het eerste doen. Ik ga een uniek experiment uitvoeren met periodiek beleggen. Vanaf vandaag ga ik iedere zondag 500 euro beleggen in eenzelfde fonds zodat er binnen 40 weken 20.000 euro ingebracht is. Dat ga ik doen ongeacht hoe hoog of hoe laag het fonds noteert. Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van het rendement.GreenDean schreef: ↑9 augustus 2019, 12:53 Wat als de markt duur, te duur is? Buffett heeft toch nog eens 3 jaar lang op zijn cash gezeten en niets gekocht (zowat de moeilijkste periode uit zijn leven zegt hij zelf). Hij zit nu weer op een berg cash en staat aan de zijlijn ipv te kopen. Koop je dan bij omdat timen zo moeilijk is en hopen op een goed gewogen gemiddelde? Of wacht je af met het risico dat de echte correctie nooit komt? Een hele moeilijke lijkt mij.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ocharme die Zwitsers & Noren ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Denk je dat bijvoorbeeld België even rijk en welvarend zou zijn als Zwitserland en Noorwegen als we geen lid van de EU waren? Veel hangt af van de natuurlijke rijkdommen, begrotingsdiscipline en goed bestuur, zaken die we in België niet hebben.
-
- VIP member
- Contacteer:
@yaris
We hebben dan wel weer een gigantische "oorlogskas" en een van de beste "zwarte" economie ter wereld
We hebben dan wel weer een gigantische "oorlogskas" en een van de beste "zwarte" economie ter wereld
Uitkijken naar H1 update Picanol en Tessenderlo komende maandag.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ocharme die Kosovaren en Wit-Russen. Zoals Yaris al zegt: sommige landen zijn door hun geschiedenis, natuurlijke rijkdommen en locatie per definitie rijker dan andere. Een betere vraag zou zijn of die landen binnen de EU beter of slechter af zouden zijn.
Zwitserland volgt via bilaterale verdragen uiteindelijk toch de meerderheid van de Europese regels en normen. Noorwegen gaat nog verder en volgt de EU in alle belangrijke domeinen behalve landbouw en visserij. Noorwegen heeft in feite het slechtste van twee werelden: ze betalen per hoofd nauwelijks minder dan een echte lidstaat en moeten haast alle regels verbatim overnemen, zonder enige inspraak in hoe die regels tot stand komen. Een hoge prijs om je boeren extra te mogen subsidiëren.
Feit is alleszins dat de EU collectief 's werelds grootste economie én grootste netto-exporteur is, dat haar technische normen en standaarden wereldwijd worden gevolgd en dat haar collectieve defensiebudget enkel dat van de VS moet laten voorgaan (al leidt dat niet noodzakelijk tot een overeenkomstige militaire sterkte wegens de enorme duplicatie die gepaard gaat met 27 onafhankelijke strijdkrachten).
Het enige dat de EU ervan weerhoudt een echte hypermacht te zijn is haar gebrek aan interne eenheid.
Waarom stijgen BMW en Daimler terwijl Trump opnieuw dreigt met tariffs op EU autobouwers. Uitstel is geen afstel tenzij ik iets gemist heb maar volgens mij is daar nog geen deal over.
Quality growth investor
In een artikel op de Tijd stond dat de fusiegesprekken tussen Renault en Fiat goed zouden opschieten. Dit nieuws zou voor een algemene stijging in de autosector gezord hebben.
Vraag me niet waarom, want de logica ontgaat me
Edit: plus de beurzen stijging in het algemene foor extra verwachte stimulus fed/ecb.
Vraag me niet waarom, want de logica ontgaat me
Edit: plus de beurzen stijging in het algemene foor extra verwachte stimulus fed/ecb.
Wat kan er nog tegensteken ?
https://www.beursduivel.be/Column/48415 ... end_200819
"Op 17 mei kondigde president Trump aan dat de Amerikaanse import van auto's en auto-onderdelen een nationaal veiligheidsrisico vormt. Hij maakte daarmee de weg vrij voor mogelijke importtarieven op maximaal 128 miljard dollar aan auto's en onderdelen uit de EU en Japan."karine schreef: ↑21 augustus 2019, 22:24 Wat kan er nog tegensteken ?
Kunnen de EU autobouwers dat argument van "nationaal veiligheidsrisico" niet aanvechten bij Amerikaanse rechtbanken want inhoudelijk is dit uiteraard puur flauwekul. Hoe vormt de import van EU auto's een "veiligheidsrisico" voor de VS? Of vechten ze dit al aan?
Quality growth investor
De beuzen zijn vandaag zo zot als een achterdeur:
- er wordt uitgekeken naar de toespraak van Powell in Jackson Hole: stijging
- China legt de VS bijkomende invoertarieven op: daling
- Powell belooft het nodige te doen om een recessie te vermijden: stijging
- Trump tweet dat Amerikaanse bedrijven alternatieven moeten zoeken voor hun activiteiten in China: stevige daling
Ik denk dat de markt het stilaan gewoon wordt, en minder schommelend begint te reageren. De grillen van trump zijn allang ingecalculeerd.