Kredietkaarten zonder relfiëf & problemen
Kredietkaarten zonder relfiëf & problemen
Hallo,
Zeer recent was het onderstaande in de media;
https://radio2.be/de-inspecteur/krediet ... to-krijgen
Blijkbaar bestaat dat dus nog het strijkijzersysteem om te betalen via kredietkaart (nooit in het echt gezien, enkel in oude films) en gebruiken sommige autoverhuurbedrijven om hun klanten schijnbaar op te lichten. Dit door ze een voorschot te laten betalen en als je dan een kredietkaart hebt zonder reliëf te weigeren de auto te verhuren.
En dan houden ze het voorschot of je moet extra betalen wat dan wel kan met een kredietkaart zonder reliëf.
Weet iemand iets over het gegeven dat blijkbaar die strijkijzerprocedure nog bestaat? Dat verbaasde mij sterk, dacht dat dit verre geschiedenis was. Waarom zouden de kredietkaartmaatschappijen die betaalwijze nog toestaan? Iemand weet of ze dat nu eindelijk gaan afschaffen?
Zeer recent was het onderstaande in de media;
https://radio2.be/de-inspecteur/krediet ... to-krijgen
Blijkbaar bestaat dat dus nog het strijkijzersysteem om te betalen via kredietkaart (nooit in het echt gezien, enkel in oude films) en gebruiken sommige autoverhuurbedrijven om hun klanten schijnbaar op te lichten. Dit door ze een voorschot te laten betalen en als je dan een kredietkaart hebt zonder reliëf te weigeren de auto te verhuren.
En dan houden ze het voorschot of je moet extra betalen wat dan wel kan met een kredietkaart zonder reliëf.
Weet iemand iets over het gegeven dat blijkbaar die strijkijzerprocedure nog bestaat? Dat verbaasde mij sterk, dacht dat dit verre geschiedenis was. Waarom zouden de kredietkaartmaatschappijen die betaalwijze nog toestaan? Iemand weet of ze dat nu eindelijk gaan afschaffen?
Re: Kredietkaarten zonder relfiëf & problemen
Als ik mij goed herinner, is het toch nog niet zolang geleden dat ik tijdens buitenlandse vakanties nog te maken kreeg met het oude doorstrijksysteem in hotels en restaurants. (zonder code maar mét handtekening)
En dat kwam niet alleen voor in bepaalde Afrikaanse landen, maar blijkbaar tot voor kort liepen ze ook in de USA achter op dit gebied. Het zou me niet verwonderen dat dit daar nù nog altijd zo is.
En dat kwam niet alleen voor in bepaalde Afrikaanse landen, maar blijkbaar tot voor kort liepen ze ook in de USA achter op dit gebied. Het zou me niet verwonderen dat dit daar nù nog altijd zo is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
strijkijzersysteem is gewoon om een kopie te nemen van je kaart. Tegenwoordig doen ze dit via kopiemachine (heebben ze ook direct kopie van je identiteitskaart)
Nogmaals het bewijs dat bedrijven, zoals die autoverhuurbedrijven, die daar een probleem van maken , u gewoon aan het oplichten zijn. Maar ze gebruiken wel het niet hebben van een kredietkaart met reliëf en het gebruik van die betaalwijze als excuus om u op te lichten, dit doordat ze het in de algemene voorwaarden zetten en het nog bestaat. - Schaf het af en dan moeten ze iets anders vinden om u op op te lichten.
De "strijkijzertechniek" is een manuele transactie, die nog wordt gebruikt in bepaalde landen, door handelaars die niet beschikken over een elektronische betaalterminal.
Ze maken daarmee inderdaad een kopie van je kredietkaart, waarna het volstaat om er het te betalen bedrag op in te vullen en je handtekening.
@moneygirl
Geloof dus nooit dat het de bedoeling is om alleen maar een kopie te maken, want een malafide handelaar kan er gemakkelijk een vervalste handtekening opzetten.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 25 augustus 2019, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Giskart
En de toestelletjes zijn nog altijd te koop.
https://www.wirelessterminalsolutions.c ... 0-flatbed/
En de toestelletjes zijn nog altijd te koop.
https://www.wirelessterminalsolutions.c ... 0-flatbed/