Bank met beste online bankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bank met beste online bankieren
Vind ik niet ... online bankieren van Argenta ligt alweer plat sinds méér dan 2 uur !Sebastiaan1985 schreef: ↑19 augustus 2019, 17:32 Ik vind dat Argenta er de laatste jaren serieus op verbeterd is. Zeker de app.
-
- VIP member
- Contacteer:
Yup weer een nieuwe versie van de app en onderhoudswerken en het ding ligt weer plat
Benieuwd welke uitleg ze dit jaar gaan geven, het is nog maar geleden van april vorig jaar....

Ter verdediging van Argenta, een IT infrastructuur hebben die 100% redundant is, is zeer duur. Dit is niet alleen je serverpark dupliceren, maar ook volledige synchronisatie, verschillende locaties en bij voorkeur verschillende operatoren. Vaak aanvaarden bedrijven dat hun IT diensten bij incidenten op hun kritische componenten (zoals de databank) voor een bepaalde tijd plat "mag" liggen om zo te besparen op de infrastructuurkosten. Gedurende die tijd heeft het bedrijf dan de kans om de herstel van hun diensten uit te voeren (bij een bank is dit dan primair dubbele betalen voorkomen, blijven betalingen verwerken - of ze parkeren -, de rekeninginformatie te verwerken enz).
Argenta is geen grootbank (natuurlijk ook niet de kleinste) en heeft ook een lage kosteninfrastructuur. Op zich is het nooit leuk om een bank te hebben die bespaard op deze kost (is niet noodzakelijk oubollig overigens) maar wil je dit liever niet, dan kan je misschien kiezen voor een grootbank waar de kosteninfrastructuur anders ligt. Kies dan vooral een bank die zeer sterk staat op B2B zoals ING of BNPPF. Typisch gaan banken die zich hierop focussen veel meer moeite stoppen in beschikbaarheid want dit is typisch iets waar bedrijven zeer gevoelig voor zijn.
Aangezien Argenta eerder een consumentenbank is (en daar de klachten claims een pak lager zal liggen), kan ik mij inbeelden (ik spreek niet met kennis over Argenta zelf!) dat ze niet de "full package" hebben gekocht voor hun IT infrastructuur.
Natuurlijk je IT infrastructuur ligt best niet al te vaak plat en uit zulke incidenten moet je uiteraard leren.
Argenta is geen grootbank (natuurlijk ook niet de kleinste) en heeft ook een lage kosteninfrastructuur. Op zich is het nooit leuk om een bank te hebben die bespaard op deze kost (is niet noodzakelijk oubollig overigens) maar wil je dit liever niet, dan kan je misschien kiezen voor een grootbank waar de kosteninfrastructuur anders ligt. Kies dan vooral een bank die zeer sterk staat op B2B zoals ING of BNPPF. Typisch gaan banken die zich hierop focussen veel meer moeite stoppen in beschikbaarheid want dit is typisch iets waar bedrijven zeer gevoelig voor zijn.
Aangezien Argenta eerder een consumentenbank is (en daar de klachten claims een pak lager zal liggen), kan ik mij inbeelden (ik spreek niet met kennis over Argenta zelf!) dat ze niet de "full package" hebben gekocht voor hun IT infrastructuur.
Natuurlijk je IT infrastructuur ligt best niet al te vaak plat en uit zulke incidenten moet je uiteraard leren.
-
- VIP member
- Contacteer:
De it is waarschijnlijk niet de beste he. Het ontbreken van het beschikbaar saldo is daar het perfecte voorbeeld van dat hun systemen niet tot op de seconde juist werken
Ik vind het niet erg, maar als het weer dagen plat gaat liggen, is dat toch nefast voor het imago van Argenta. Het is mijn hoofdbank en ik ben er in het algemeen zeer tevreden van.

Ik vind het niet erg, maar als het weer dagen plat gaat liggen, is dat toch nefast voor het imago van Argenta. Het is mijn hoofdbank en ik ben er in het algemeen zeer tevreden van.
Ik heb de Lion Account ofzo van ING. Geen jaarlijkse kosten daar.
Is het de moeite om naar Keytrade, Hellobank of iets anders over te stappen?
Is het de moeite om naar Keytrade, Hellobank of iets anders over te stappen?
Ah .. Neo, ...Onze Held !
Andere rekeningen die ik heb met gratis bankieren zijn :
Bpost Bank
Axa
Hello Bank
Belfius Pulse
Beobank
KBC
Keytrade en Argenta gehad in een redelijk ver verleden. Daarmee heb ik geen samenwerking meer omdat ik er niet tevreden van was.
Alhoewel ik ING om andere redenen al langer beu ben, hou ik ze toch bij. Bij geen enkele andere bank waar ik mee werk gaan de betalingen zo vlot en zo snel, zowel inkomend als uitgaand, zowel Belgisch als Europees.
Als je de rekening van ING gebruikt op een manier dat ze jou niets kost, zie ik geen reden om te veranderen.
Mijn top 3 zou zijn : ING omwille van snelle betalingen, Belfius voor hun app en snufjes, Hello Bank omdat die me per maand 5 euro opleveren in combinatie met Mobile Vikings.
Kijkend naar het onderwerp van dit topic zou ik zeggen dat voor mij de banken met het beste online bankieren, in die volgorde, zijn : Belfius, ING, KBC
Omgekeerd bekeken vind ik de app van BNP Fortis het meest teleurstellend. Voor een grote bank is het 'om te wenen' vergeleken bij wat er mogelijk is in deze tijden. Echter, Beobank scoort nog een pak slechter.
Axa en Bpost Bank hebben stappen vooruit gezet en hun app op een aanvaardbaar niveau gebracht.

Bpost Bank
Axa
Hello Bank
Belfius Pulse
Beobank
KBC
Keytrade en Argenta gehad in een redelijk ver verleden. Daarmee heb ik geen samenwerking meer omdat ik er niet tevreden van was.
Alhoewel ik ING om andere redenen al langer beu ben, hou ik ze toch bij. Bij geen enkele andere bank waar ik mee werk gaan de betalingen zo vlot en zo snel, zowel inkomend als uitgaand, zowel Belgisch als Europees.
Als je de rekening van ING gebruikt op een manier dat ze jou niets kost, zie ik geen reden om te veranderen.
Mijn top 3 zou zijn : ING omwille van snelle betalingen, Belfius voor hun app en snufjes, Hello Bank omdat die me per maand 5 euro opleveren in combinatie met Mobile Vikings.
Kijkend naar het onderwerp van dit topic zou ik zeggen dat voor mij de banken met het beste online bankieren, in die volgorde, zijn : Belfius, ING, KBC
Omgekeerd bekeken vind ik de app van BNP Fortis het meest teleurstellend. Voor een grote bank is het 'om te wenen' vergeleken bij wat er mogelijk is in deze tijden. Echter, Beobank scoort nog een pak slechter.
Axa en Bpost Bank hebben stappen vooruit gezet en hun app op een aanvaardbaar niveau gebracht.
Via de Test-aankoop test kom ik KeyTrade als het voordeligste. Dit komt door een eventuele winst van 20-30 eurokes per jaar voor verrichtingen. Argenta is het volgende maar er staan bij dat ze mogelijk kunnen weigeren om mijn account te openen als ik geen diensten behalve de zichtrekening kies te nemen.haelewyn schreef: ↑16 november 2019, 09:29 Ah .. Neo, ...Onze Held !![]()
Bpost Bank
Axa
Hello Bank
Belfius Pulse
Beobank
KBC
Maar in geval deze 2 banken mogelijk voor wat onverwachte problemen zouden zorgen, klus ik liever 1-2 uur per jaar bij voor die 25 euro.
Als je de vrijheid hebt om Hello Bank te kiezen in combinatie met Mobile Vikings : die levert 5 euro per maand op als je 10 verrichtingen per maand doet met de kaart. Anders 0,5 euro per verrichting, tot maximum 10 verrichtingen per maand.
5 x 12 = 60 euro per jaar in je zak door je bank .. en met nog een goedkoop abonnement voor GSM er bovenop.
Voor mij is dit de goedkoopste oplossing.
Niemand belet je om meer dan één rekening te hebben en er wat geld op te houden.
Keytrade zou, naar verluidt, ook één dezer dagen of maanden in het Instant overschrijvingsverhaal kunnen stappen. Dan zijn ze wellicht ook even snel voor betalingen in Belgie dan hun snelste concurrent.
Argenta heeft die optie al..
Argenta : zelf ook ondervonden dat ze weigerachtig staan tov alleen een zichtrekening openen.
Wel was er één kantoorhouder die al blij zou geweest zijn als ik 2 aanvragen voor prijsberekening van verzekeringen zou doen + wat spaargeld. Maar op het eind van het verhaal vind ik wel dat ze te veel noten op hun zang hebben (meer dan een andere bank) en door nog andere omstandigheden is het daarom 'van die boer geen eieren' geworden.
Die modules van TA en Spaargids zijn goed en goed bedoeld, maar ik heb er zelf weinig boodschap aan. Voor mij is de rekening anders. Voor mij zijn nog steeds vele banken gratis.
Als ik naar de markt ga wil ik niet per se de goedkoopste kip van het spit, maar de lekkerste. Die mag dan ook 1 of 2 euro meer kosten.
5 x 12 = 60 euro per jaar in je zak door je bank .. en met nog een goedkoop abonnement voor GSM er bovenop.
Voor mij is dit de goedkoopste oplossing.
Niemand belet je om meer dan één rekening te hebben en er wat geld op te houden.
Keytrade zou, naar verluidt, ook één dezer dagen of maanden in het Instant overschrijvingsverhaal kunnen stappen. Dan zijn ze wellicht ook even snel voor betalingen in Belgie dan hun snelste concurrent.
Argenta heeft die optie al..
Argenta : zelf ook ondervonden dat ze weigerachtig staan tov alleen een zichtrekening openen.
Wel was er één kantoorhouder die al blij zou geweest zijn als ik 2 aanvragen voor prijsberekening van verzekeringen zou doen + wat spaargeld. Maar op het eind van het verhaal vind ik wel dat ze te veel noten op hun zang hebben (meer dan een andere bank) en door nog andere omstandigheden is het daarom 'van die boer geen eieren' geworden.
Die modules van TA en Spaargids zijn goed en goed bedoeld, maar ik heb er zelf weinig boodschap aan. Voor mij is de rekening anders. Voor mij zijn nog steeds vele banken gratis.
Als ik naar de markt ga wil ik niet per se de goedkoopste kip van het spit, maar de lekkerste. Die mag dan ook 1 of 2 euro meer kosten.
Omwille van de voorwaarden krediet moet een kennis van mij zijn loon storten naar de nieuwe bank. Hij heeft keuze tussen BNP en Hello Bank. Hello Bank is gratis maar is die even goed als BNP?
Hello bank is net even veilig of onveilig als BNP. Het is er een dochter van.
In verband met leningen kan ik daar aan toevoegen dat, als je een lening neemt bij BNP, ze ook de loondomiciliering en rekeningverplichting aanvaarden via Hello Bank.
Dat maakt het dan ook ineens makkelijker en goedkoper.
Hello Bank IS BNP Fortis.
Gewoon een andere formule, een ander merk.
Maar in de app van BNP zie ik ook mijn Hello rekening bv..
Dat maakt het dan ook ineens makkelijker en goedkoper.
Hello Bank IS BNP Fortis.
Gewoon een andere formule, een ander merk.
Maar in de app van BNP zie ik ook mijn Hello rekening bv..
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Sterker, of je nu klant van BNP of Hello Bank bent, je kan sowieso vrij kiezen tussen hun apps.
Als je bij beide banken klant bent is het beter om de BNP app te installeren dacht ik. Met die van BNP zie je ook Hello Bank. Met de app van Hello Bank zie je, dacht ik, je BNP producten niet.
De BNP app is sowieso niet de meest moderne, flashy of snelste op de markt.
Van de grootbanken de minste eigenlijk..
De BNP app is sowieso niet de meest moderne, flashy of snelste op de markt.
Van de grootbanken de minste eigenlijk..