Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
Is perfect normaal!
Basis intrest wordt op 31/12 uitbetaald. Is een bepaald %, pro-rata voor elke dag dat het geld op de spaarrekening gestaan heeft.
De getrouwheidspremie wordt elk kwartaal uitbetaald voor de premie die in het afgelopen kwartaal verworven is. Getrouwheidspremie krijg je als het geld er een heel jaar heeft opgestaan.
Dus als jouw geld is gestort ergens in december 2018, dan zal je dus je premie in december 2019 verwerven en zal uitbetaald worden op 1/1/2020.
Voor geld dat je bv in september 2018 zou gestort hebben, zou in september 2019 verworven zijn en op 1 oktober 2019 uitbetaald worden.
Basis intrest wordt op 31/12 uitbetaald. Is een bepaald %, pro-rata voor elke dag dat het geld op de spaarrekening gestaan heeft.
De getrouwheidspremie wordt elk kwartaal uitbetaald voor de premie die in het afgelopen kwartaal verworven is. Getrouwheidspremie krijg je als het geld er een heel jaar heeft opgestaan.
Dus als jouw geld is gestort ergens in december 2018, dan zal je dus je premie in december 2019 verwerven en zal uitbetaald worden op 1/1/2020.
Voor geld dat je bv in september 2018 zou gestort hebben, zou in september 2019 verworven zijn en op 1 oktober 2019 uitbetaald worden.
Re: Santander bank
Die eerste getrouwheidspremie is pas verworven een jaar na elke storting en wordt uitbetaald op de eerste dag van het volgend kwartaal.
Dat is overal zo... het is zelfs wettelijk geregeld en opgelegd.
Als je het geld bv voordien afhaalt heb je niet eens recht op getrouwheidspremie...
De basis intrest wordt betaald op 1 januari of bij het afsluiten van de rekening.
Dat neemt niet weg dat de uitbetalingsdata voor getrouwheidspremie voor de bank nog altijd 1/1, 1/4, 1/7 en 1/10 zijn. (Sorry voor de dubbele info... lol)
Dat is overal zo... het is zelfs wettelijk geregeld en opgelegd.
Als je het geld bv voordien afhaalt heb je niet eens recht op getrouwheidspremie...
De basis intrest wordt betaald op 1 januari of bij het afsluiten van de rekening.
Dat neemt niet weg dat de uitbetalingsdata voor getrouwheidspremie voor de bank nog altijd 1/1, 1/4, 1/7 en 1/10 zijn. (Sorry voor de dubbele info... lol)
Re: Santander bank
Hm, klinkt allemaal aannemelijk, maar dan begrijp ik niet waarom de intrestsimulator van Santander me zegt dat ik op 1 oktober (basis)intresten zal ontvangen. Tenzij die module natuurlijk slecht in elkaar zit.
Re: Santander bank
Indien er geen storting was tussen 1 juli 2018 en 30 september 2018 zijn er geen getrouwheidsintresten uit te betalen op 1 oktober 2019.
Misschien algemene info ? Aanduiding van de eerstvolgende uitbetalingsdatum ? Of staat er een bedrag bij ?
Spaans - Nederlands vertaald met Google translate ?
Misschien algemene info ? Aanduiding van de eerstvolgende uitbetalingsdatum ? Of staat er een bedrag bij ?
Spaans - Nederlands vertaald met Google translate ?
Re: Santander bank
Je kan een simulatie kiezen op datum van "de volgende intrestbetaling". Daarnaast staat dan "1/10/2019" en een hele berekening erbij, en het gaat enkel om basisrente in de berekening...
Maar goed, ik denk dat de datum gewoon automatisch op het volgende kwartaal gezet wordt, ongeacht of er effectief een uitbetaling plaatsvindt, gewoon een virtuele 'stand van zaken' op dat moment.
Re: Santander bank
Ronduit verschrikkelijke bankinstelling.
December 2018 spaarrekening geopend obv "het zijn de hoogste rentevoeten". Dat ging allemaal vlot, alles kon gewoon online en na het overschrijven van 1 euro was de rekening ook geactiveerd.
Eenmaal alles geactiveerd was, vastgesteld dat de online omgeving weinig vertrouwen geeft, heel ouderwets en weinig gebruiksvriendelijk, dus besloten om er toch maar geen gebruik van te maken. Ook omdat meerdere mails naar de klantendienst ivm vragen over hun online omgeving en veiligheid daarvan gewoonweg niet beantwoord werden. De nodige formaliteiten uitgevoerd om alles op te zeggen. Dat kan dan plots weer niet online... Dus brief opsturen, en die komt gewoon retour terug. Dan nogmaals geprobeerd via klantendienst, nooit antwoord gekregen. Telefonisch contact genomen, en dan krijg je iemand aan de lijn die amper Nederlands spreekt, en dus ook niet begrijpt wat het probleem nu is. De persoon ging het intern bekijken en mij terugbellen als alles afgesloten was. Nooit nog iets van terug gehoord. Uiteindelijk klacht ingediend bij de privacy commissie binnen het kader van de GDPR wetgeving, en dat is intussen al ruim 6 maanden aan de gang. Ze bellen je dan op om te zeggen dat ze de klacht ontvangen hebben, maar dat ik gewoon dat formulier moet opsturen. Als je dan uitlegt dat het gewoon retour komt, en dat ze die foto's gewoon in het dossier kunnen raadplegen, snappen ze niet waarover het gaat.
Volledig af te raden, toch als je privacy en een normaal functionerende klantendienst belangrijk vindt.
December 2018 spaarrekening geopend obv "het zijn de hoogste rentevoeten". Dat ging allemaal vlot, alles kon gewoon online en na het overschrijven van 1 euro was de rekening ook geactiveerd.
Eenmaal alles geactiveerd was, vastgesteld dat de online omgeving weinig vertrouwen geeft, heel ouderwets en weinig gebruiksvriendelijk, dus besloten om er toch maar geen gebruik van te maken. Ook omdat meerdere mails naar de klantendienst ivm vragen over hun online omgeving en veiligheid daarvan gewoonweg niet beantwoord werden. De nodige formaliteiten uitgevoerd om alles op te zeggen. Dat kan dan plots weer niet online... Dus brief opsturen, en die komt gewoon retour terug. Dan nogmaals geprobeerd via klantendienst, nooit antwoord gekregen. Telefonisch contact genomen, en dan krijg je iemand aan de lijn die amper Nederlands spreekt, en dus ook niet begrijpt wat het probleem nu is. De persoon ging het intern bekijken en mij terugbellen als alles afgesloten was. Nooit nog iets van terug gehoord. Uiteindelijk klacht ingediend bij de privacy commissie binnen het kader van de GDPR wetgeving, en dat is intussen al ruim 6 maanden aan de gang. Ze bellen je dan op om te zeggen dat ze de klacht ontvangen hebben, maar dat ik gewoon dat formulier moet opsturen. Als je dan uitlegt dat het gewoon retour komt, en dat ze die foto's gewoon in het dossier kunnen raadplegen, snappen ze niet waarover het gaat.
Volledig af te raden, toch als je privacy en een normaal functionerende klantendienst belangrijk vindt.
Re: Santander bank
Hun internetomgeving is inderdaad 'no frills', maar wat heb je voor een internetspaarbank digitaal meer nodig dan je aangroei, saldo en interesten te kunnen zien?
Ik denk dat Santander hetzelfde over jou als klant denkt. Alle formaliteiten vervullen, 1 € overschrijven en dan meteen besluiten om alles toch te annuleren ... rare gang van zaken.
Ik denk dat Santander hetzelfde over jou als klant denkt. Alle formaliteiten vervullen, 1 € overschrijven en dan meteen besluiten om alles toch te annuleren ... rare gang van zaken.
Re: Santander bank
Je kan op voorhand niet weten of hun online banking systeem en software al dan niet gebruiksvriendelijk is.
Dus is het niet abnormaal dat je dit door 1 of paar euro euro te storten eerst kan uitproberen en dus eventueel testen te doen door wat over en weer te storten van de één naar de andere rekening.
Ben je niet tevreden stuur je aangetekend schrijven met copy van je ID kaart om je rekening af te sluiten.
Zolang een online bank feilloos werkt,oké maar los maar eens een probleem op via mail - telefoon - brief,en ze je van het kastje naar de muur sturen,of gewoon niet antwoorden.
Een bank waar je NIET fysiek terecht kan met loketdiensten in je nabije omgeving zijn grote prutsen...
En meestal zijn er aan online banken of online rekeningen geen loketdiensten verbonden omdat ze gratis zijn,,,[/b]dus moet je alles zelf doen of oplossen via de terminaal enz.enz.
Dus is het niet abnormaal dat je dit door 1 of paar euro euro te storten eerst kan uitproberen en dus eventueel testen te doen door wat over en weer te storten van de één naar de andere rekening.
Ben je niet tevreden stuur je aangetekend schrijven met copy van je ID kaart om je rekening af te sluiten.
Zolang een online bank feilloos werkt,oké maar los maar eens een probleem op via mail - telefoon - brief,en ze je van het kastje naar de muur sturen,of gewoon niet antwoorden.
Een bank waar je NIET fysiek terecht kan met loketdiensten in je nabije omgeving zijn grote prutsen...
En meestal zijn er aan online banken of online rekeningen geen loketdiensten verbonden omdat ze gratis zijn,,,[/b]dus moet je alles zelf doen of oplossen via de terminaal enz.enz.
Re: Santander bank
Wat ludo zegt dus. Maar ik had het wellicht ook al kunnen weten op basis van de reviews hier op de site, die zijn ook niet zo denderend, en ik kan het nu alleen maar bevestigen.
Re: Santander bank
even to the point: wat is er nu niet gebruiksvriendelijk aan die internetomgeving van Santander? Ik vond ze bv. juist heel eenvoudig met geen elvendertig submenu's en mogelijkheden zodat je de bomen niet meer in het bos ziet staan. Maar elk zijn eigen smaak natuurlijk.
Re: Santander bank
Bv dat ik ergens diep weggestoken moest gaan zoeken naar een formulier om mijn rekeningen op te zeggen (wat ze vooralsnog weigeren te doen).
Rekeningoverzicht zal mss wel duidelijk zijn, ik ben niet tot het punt gekomen dat ik de rekening effectief gebruikt heb. Wat mij vooral stoorde was dat er geen 2-step authentication (bv via SMS code of app) wordt gebruikt waardoor het, voor mij althans, geen veilig gevoel geeft om mijn geld daar onder te brengen. Je zal zo maar per ongeluk je login bewaren, en iedereen kan je financien inkijken. Als je geld wil overschrijven passen ze wel SMS code verificatie toe, dus waarom niet bij het inloggen. Vragen daarover werden nooit beantwoord, dus vandaar mijn keuze om er geen gebruik van te maken en alles weer af te sluiten, iets wat dus ook bijzonder moeilijk verloopt.
Rekeningoverzicht zal mss wel duidelijk zijn, ik ben niet tot het punt gekomen dat ik de rekening effectief gebruikt heb. Wat mij vooral stoorde was dat er geen 2-step authentication (bv via SMS code of app) wordt gebruikt waardoor het, voor mij althans, geen veilig gevoel geeft om mijn geld daar onder te brengen. Je zal zo maar per ongeluk je login bewaren, en iedereen kan je financien inkijken. Als je geld wil overschrijven passen ze wel SMS code verificatie toe, dus waarom niet bij het inloggen. Vragen daarover werden nooit beantwoord, dus vandaar mijn keuze om er geen gebruik van te maken en alles weer af te sluiten, iets wat dus ook bijzonder moeilijk verloopt.
Re: Santander bank
Kan iemand mij uitleggen wat Santander bedoeld met onderstaande. Klopt het dat ze nu roerende voorheffing gaan inhouden omdat ik NEE heb ingevuld bij de vraag "heeft u recht op vrijstelling van roerende voorheffing"
Uw aanvraag bij Santander Consumer Bank
We hebben uw aanvraag betreffende De Roerende Voorheffing goed ontvangen.
U heeft goed aan de vraag "heeft u recht op vrijsteling van roerende voorheffing" beantwoord. U heeft "neen" gezegd. die wordt aangepast als we de dokument voor de belasting die het bevestig, krijgen
Uw aanvraag bij Santander Consumer Bank
We hebben uw aanvraag betreffende De Roerende Voorheffing goed ontvangen.
U heeft goed aan de vraag "heeft u recht op vrijsteling van roerende voorheffing" beantwoord. U heeft "neen" gezegd. die wordt aangepast als we de dokument voor de belasting die het bevestig, krijgen
Re: Santander bank
Klinkt alsof het een Franstalige beantwoorder is:
"vous avez bien repondu" => U heeft wel degelijk XXX beantwoord. Maar de 'bien' werd in uw antwoord verkeerdelijk vertaald als 'goed'.
Dus men bedoelt: 'u hebt wel degelijk de vraag beantwoord, en ingevuld 'neen, ik heb geen recht op vrijstelling'. Dit kunnen we in orde maken als u de papieren indient' (maw, schriftelijk een correctie aanvragen ofzo?)
"vous avez bien repondu" => U heeft wel degelijk XXX beantwoord. Maar de 'bien' werd in uw antwoord verkeerdelijk vertaald als 'goed'.
Dus men bedoelt: 'u hebt wel degelijk de vraag beantwoord, en ingevuld 'neen, ik heb geen recht op vrijstelling'. Dit kunnen we in orde maken als u de papieren indient' (maw, schriftelijk een correctie aanvragen ofzo?)
Re: Santander bank
Ik las in het andere forum van Santander dat niemand exact wist wat er nu gaat gebeuren bij het ontvangen van de rente als je NEE hebt ingevuld . Nog steeds voor iedereen onduidelijk?
Re: Santander bank
Op wat was die vraag tot vrijstelling van toepassing? Als particulier heb je enkel op gereglementeerde spaarboekjes RV vrijstelling tot €980 (€1960 bij 2 personen), maw als het daar over ging, had je ja moeten antwoorden, de bank houdt dan geen RV af tot €980.