De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Heb gemerkt dat Google sinds kort geen realtime koersen meer geeft voor Euronext-aandelen. Is nu 15 minuten vertraagd.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Those who are having money can buy and better not to buy when the prices are too high.
aan alle anti-democraten : in een dictatuur zou je hier niet zonder problemen eender wat kunnen/mogen schrijven.
Wat een domheid...bijna niet te geloven wat een nonsens sommigen hier uitkramen; wat een marginaliteit.
Wat een domheid...bijna niet te geloven wat een nonsens sommigen hier uitkramen; wat een marginaliteit.
ANTWERP MARGINALEN !!! ( Dom zijn we niet hoor.)
@Nickname: lees eens tussen de regels man. Nergens schrijf ik dat ik morgen in een dictatuur wil wonen. Enkel dat de democratie van vandaag een schertsvertoning is en de oorspronkelijk betekenis al lang de lading niet meer dekt.
Nu mag je terug beginnen schelden. GO !
@Nickname: lees eens tussen de regels man. Nergens schrijf ik dat ik morgen in een dictatuur wil wonen. Enkel dat de democratie van vandaag een schertsvertoning is en de oorspronkelijk betekenis al lang de lading niet meer dekt.
Nu mag je terug beginnen schelden. GO !
Opmerkelijk, democratie verdedigen met vrijheid van meningsuiting en gelijk de mening die niet overeenkomt met de eigen mening als nonsens, domheid en marginaliteit bestempelen.
Dat je mensen met een andere mening dan je jouwe voor dom en marginaal uitmaakt? Dacht het niet, vrije meningsuiting houdt in dat je je mening mag uiten en dat je het tolereert en respecteert dat een ander ook zijn mening uit, ook al ben je het er niet mee eens. Vernederen en marginaliseren hebben niks met vrije meningsuiting of democratie te maken IMO.
Tuurlijk niet, maar wel dat je mag zeggen dat je een bepaalde mening dom en marginaal vindt.
Dat bedoel ik met: "Is dit niet de kern van vrije meningsuiting?"
Vrije meningsuiting betekent dat je andere meningen toelaat, niet dat je ze respecteert.
Dat je de stijl maar niets vindt, dat is ook een opinie die je vrijelijk mag uiten, natuurlijk.
(Tenminste, zolang er hier geen dictator aan de macht is, uiteraard )
Nagenoeg alles +1 à 2%
Trump zal stilaan wakker worden. Wachten op een volgende tweet. Handelsgesprekken met China nog eens bevestigen en alles naar +3 à 4% of nog eens een uithaal naar God of wie weet naar wie en de beurzen sluiten met een vlak resultaat?
Trump zal stilaan wakker worden. Wachten op een volgende tweet. Handelsgesprekken met China nog eens bevestigen en alles naar +3 à 4% of nog eens een uithaal naar God of wie weet naar wie en de beurzen sluiten met een vlak resultaat?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik hoop dat ik die beledigingen niet persoonlijk moet nemen?
Bij mij is het net zo, ik waag me al wel eens aan een politieke discussie hier omdat ik andere meningen probeer te begrijpen en er hopelijk ook uit kan leren. Gelijkgezinden kan ik genoeg vinden in mijn vriendenkring.GreenDean schreef: ↑28 augustus 2019, 22:38 Dat is maar eerlijk tegenover die persoon en tegenover mezelf als ik er wijzer van wil worden, want eerlijk daarom ben ik hier. Om er wat van op te steken, om wat meer voeling te krijgen met wat er bij mensen leeft, tot zover is dit daarvoor het forum bij uitstek voor mij.
Wel moet het inhoudelijk blijven. Bij posters die gaan schelden of niet onderbouwde stellingen blijven herhalen haak ik af.
Je zag toen Europa stijgen omdat de VS futures in pre market aan het stijgen waren.
Deze stijging komt eerst en vooral omdat de russel 2000 (europa doet deze in grote lijnen ook na) gisteren een dubbele bodem van al in januari bereikt had + dan was er ook nog het krachtige 2B bodem patroon op de korte termijn.
Verder kwam ook de Nasdaq aan zijn lange steunlijn en weet ook dat de S&P aan de onderkant van zijn tradings range zat. Deze trading range is zeer volatiel omdat het patroon een berevlag (veroorzaakt zenuwachtigheid) is.
2950 is de te nemen weerstand op de S&P, indien die kan gebroken worden met 3a 4% is de dreiging mogelijks een tijdje weg. Wellicht gaat het zover niet komen en komt er weer een tweet van een of andere halve gare en staan we weer 3% lager. Een index is trouwens een samenstelling van aandelen en die bepalen de grafiek van de index, een hele zware is bv apple...
"Als dit, dan misschien dat, tenzij den dieje iets tweet." Daarop kan ik nu eens bouwen!
Je kan een order inleggen en een koersdoel en stoploss bepalen. Je riskreward dient dan ook nog een beetje ok te zijn. Er is geen zekerheid of iedereen was rijk
En bovendien stuurt tegenwoordig trump de beurzen, misschien moet je gewoon hem volgen
Zo zag ik tijdens mijn verlof dat mijn apple calls het fantastisch deden na de earnings, dan ineens 10 punten er af, daarna nog eens 10 enz enz.. Reden : diene halve garen