De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Dan is Binck een stuk goedkoper denk ik
Xetra is een ramp qua kosten bij Bolero.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
En wat zouden de kosten zijn bij Binck voor deze transacties?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heb je de afrekening reeds gekregen? Ik ben benieuwd.B7H4long schreef: ↑22 augustus 2019, 08:55 Ik heb gisteravond een order geplaatst voor de verkoop van 1 IEAG via Deutsche Bank.
Op de orderbevestiging en de bevestiging van de transactie staat wel de beurstax van 0,12% maar geen meerwaardetaks.
Ik volg op ofdat er alsnog een meerwaardetaks word aangerekend wanneer het order gesetteld word en wanneer ik de volledige afrekening krijg.
Heeft iemand informatie van een van de grootbanken?
Edit: ook de bevestiging van de transactie toont geen meerwaarde taks.
IWDA op Amsterdam
VWCE op Frankfurt
Binckbank voor beide beurzen 9.75, 14.75 en 24.75 voor respectievelijk orders tot 5000, 25k en meer
Beurstaks beide 0.12% of 3 euro voor order 2500. Dit omdat beide niet in belgie geregistreerd zijn, wel in ander land van europese unie.
VWCE zelf nog niet gekocht, dus kan niet aantonen met rekeningafschift. Ik ga die ook niet kopen, TER van 0.25% is te hoog
Waar komt die 32,23 eur vandaan? Had je je bril op? ;-)frevdaele schreef: ↑29 augustus 2019, 21:30 Ter info. Wegens de notering van het nieuwe accumulerende Vanguard fonds (VWCE) op Xetra, zijn de aanschafkosten aanzienlijk hoger dan voor de gangbare IWDA en EMIM. Althans bij Bolero.
IWDA
Order voor 48 aandelen twv EUR 2468,88
7,5 + 2,96 EUR = 10,46 EUR
VWCE
Oder voor 35 aandelen twv EUR 2441,95