Fortis fondsen
TIP
Re: Fortis fondsen
Ja, je hebt gelijk..
Zowel Fortis als Dexia als KBC blijven maar zakken....
Niet te geloven.
Die aandelen die te koop zijn van Fortis: zijn die van Fortis bank zelf of van de holding met enkel rommel en verzekeringen?
Niet te geloven.
Die aandelen die te koop zijn van Fortis: zijn die van Fortis bank zelf of van de holding met enkel rommel en verzekeringen?
Fortis Holding.xyper schreef: Ja, je hebt gelijk..
Niet te geloven.
En bankaandelen is echt wel het laatste dat je moet hebben momenteel. Nog veel shit op komst en duurt nog jaren vooraleer die terug fatsoenlijk winst gaan maken.
Ja, ik denk het ook maar ze stonden nu zo laag dat ik er toch een paar honderd gekocht heb een tijdje geleden ... eigenlijk vooral voor ons zoontje die pas 22 maanden oud is. Dus we kunnen een aantal jaar wachten. En ik heb maar een paar honderd euro eraan besteed.piejer schreef:Fortis Holding.xyper schreef: Ja, je hebt gelijk..
Niet te geloven.
En bankaandelen is echt wel het laatste dat je moet hebben momenteel. Nog veel shit op komst en duurt nog jaren vooraleer die terug fatsoenlijk winst gaan maken.
Mijn vraag is eigenlijk: ik meen ergens gelezen te hebben dat Fortis bank de verzekeringstak kan afstoten (??), en dat dan de aandelen enkel van de verzekeringstak zouden zijn, niet van de bank. Sorry, ik zit niet in het bedrijfsleven dus ik ken er niets van...
Dus dan zouden de aandelen sowieso in de toekomst niets meer waard zijn.
Is dit een gerucht of zit er iets in?
Ik dacht dat als de bank gered zou worden, de aandelen onverbrekelijk bij Fortis bank hoorden.
En inderdaad, ik vrees ook voor Fortis , KBC , misschien Dexia maar vermoed toch dat de staat deze zal veiligstellen... ??
Laatst gewijzigd door xyper op 18 februari 2009, 06:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De aandelen hebben nu reeds niets meer met de bank te maken. Fortis holding is niets meer dan de verzekeringen + een boel rommelkredieten.xyper schreef: [Ik dacht dat als de bank gered zou worden, de aandelen onverbrekelijk bij Fortis bank hoorden.
Bedankt voor de opheldering maar hoe kan 'de leek' dat dan weten eigenlijk? ...
Ik zie toch rondom dat de mensen 'Fortis' toch automatisch linken aan 'de bank'.
Dexia en KBC idem.
Ik zie toch rondom dat de mensen 'Fortis' toch automatisch linken aan 'de bank'.
Dexia en KBC idem.
Laatst gewijzigd door xyper op 18 februari 2009, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een klein beetje het financiële nieuws volgt kan je dit weten.xyper schreef: Bedankt voor de opheldering maar hoe kan 'de leek' dat dan weten eigenlijk? ...
Als je in aandelen van een bedrijf belegt, moet je dergelijke dingen weten, anders ben je niet goed bezig.
Ja, ik weet het maar ik zit pas een jaar op spaargids.
Ik ben me pas gaan interesseren voor aandelen sinds ik er een gratis kreeg bij de HUMO. Ik weet het... ik ken er (nog) niets van en werk ook niet in de sector. Maar ik heb via via een rekening geopend bij Binck Bank, kreeg gratis transacties en heb dan maar mijn kans gewaagd met Fortis.
Veel meer durf ik nog niet maar ik hoop erin te groeien.
En zoals ik al schreef, ik koop niet meer dan ik kwijt wil/mag raken....
Een mens moet ergens beginnen, he !
En ik moet zeggen dat ik ook probeer te leren van de knappe koppen hier aanwezig.
Ik ben me pas gaan interesseren voor aandelen sinds ik er een gratis kreeg bij de HUMO. Ik weet het... ik ken er (nog) niets van en werk ook niet in de sector. Maar ik heb via via een rekening geopend bij Binck Bank, kreeg gratis transacties en heb dan maar mijn kans gewaagd met Fortis.
En ik moet zeggen dat ik ook probeer te leren van de knappe koppen hier aanwezig.
Laatst gewijzigd door xyper op 20 februari 2009, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel tijd hoef je daar niet in te steken: probeer gewoon dagelijks het nieuws mee te pikken op Kanaal Z, lees de artikels die u interesseren op de website van De Tijd.xyper schreef: Ja, ik weet het maar ik zit pas een jaar op spaargids.
En wat ik ook kan aanraden: maak uzelf lid van de VFB. De VFB organiseerd nu trouwens opleidingen in heel Vlaanderen: http://www.vfb.be/page?&orl=1&ssn=&lng=1&pge=78
Bedankt voor het advies, dat ga ik zeker doen