Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik las dat van die jagers-verzamelaars gisteren in een artikel van Maarten Boudry. Ze waren inderdaad met veel minder, gelukkig maar . Ik ben het op zich wel eens met wat je zegt, hoor, maar ik vertrouw erop dat de mens op een of andere manier wel een oplossing vindt voor de problemen die vandaag onoplosbaar lijken...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Lees dan 'Kerk & Leven' hé Yariske.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ziezo het schooljaar 2019 - 2020 is begonnen. De schoolgaande jeugd kan weer gaan protesteren voor vanalles en nog wat!
Beter dan die lessen Frans en wiskunde op donderdag.
(Tijdens de vakantie spelen ze liever op de Playstation, daarom zijn ze de voorbije 2 maanden niet gaan betogen).
Beter dan die lessen Frans en wiskunde op donderdag.
(Tijdens de vakantie spelen ze liever op de Playstation, daarom zijn ze de voorbije 2 maanden niet gaan betogen).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen blijft de bemoeizucht van de overheid zich verder en verder uitbreiden:CarpeNoctem schreef: ↑27 april 2019, 11:47 Dit bericht ( en andere) illustreert perfect waar de waterschaarste van de Vlaming vandaan komt. In heel die opsomming wordt drinkwater voor van alles gebruikt behalve ... om te drinken?
Ik zie maar één item ( = koken) waarvoor je drinkwater nodig hebt.
Aquafin wil privéregenwaterputten inzetten in strijd tegen droogte en zware regenval
Hier bij mij ( 2 putten van 10.000 liter) kunnen ze hun sensoren steken waar het zonlicht nooit schijnt
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Los van het feit dat ze zich niet moeten bemoeien. Al vaak genoeg gehad dat het volgens Buienradar ging regenen, en er geen druppel viel. In augustus nog 'ja tussen 13:00 en 16:00 gaat er 12 millimeter neerslag vallen'. Met een dakoppervlakte van 170m² is dat dus rond de 2.000 liter.
Volgens Aquafin's systeempje zouden ze dus voor de regenbui al beginnen water uit de put te verwijderen naar de bodem, zodat de put dan weer aangevuld wordt met de verse regenbui.
Geen druppel gevallen die dag. Hun systeempje klinkt theoretisch misschien mooi, maar wie gaat de schade vergoeden als ze de put droogzetten en het tegen de verwachtingen in toch niet regent?
Volgens Aquafin's systeempje zouden ze dus voor de regenbui al beginnen water uit de put te verwijderen naar de bodem, zodat de put dan weer aangevuld wordt met de verse regenbui.
Geen druppel gevallen die dag. Hun systeempje klinkt theoretisch misschien mooi, maar wie gaat de schade vergoeden als ze de put droogzetten en het tegen de verwachtingen in toch niet regent?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Komkom, je gaat toch niet twijfelen aan ons weerbericht zeker? Dat zijn exacte wetenschappen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Regenputten zullen ze wel met rust laten. De geboorde putten, die dus grondwater oppompen, die kunnen wel eens prijs hebben. Niet eens onterecht, mi.
-
- VIP member
- Contacteer:
Onder de grond dus Ik gebruik als alleenstaande die op zijn verbruik let 27m3 per jaar. Ik word beloond met 40% (80 van de 200 euro) vast recht op mijn totale factuur. En dan komen ze af met fabeltjes zoals de "verspiller" betaalt. My ass ja, als je op je verbruik let, word je beloont met verhoudingsgewijs veel taksen....CarpeNoctem schreef: ↑2 september 2019, 22:27 Hier bij mij ( 2 putten van 10.000 liter) kunnen ze hun sensoren steken waar het zonlicht nooit schijnt
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kunnen ze die ondergrondse parkingen niet gebruiken als de auto's uit de steden worden geweerd?
Ze kunnen d'er misschien zelfs nog paling in kweken.
Ze kunnen d'er misschien zelfs nog paling in kweken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Als we eerlijk zijn, wie geeft zijn putten aan?
Nieuwbouwers sinds dat het verplicht is. Anderen om subsidies te krijgen. Ik heb geen pit, overweeg er wel een, maar die aangeven, vergeet het maar hoor. Hoeft niemand te weten.
Nieuwbouwers sinds dat het verplicht is. Anderen om subsidies te krijgen. Ik heb geen pit, overweeg er wel een, maar die aangeven, vergeet het maar hoor. Hoeft niemand te weten.
Ik heb mijn geboorde put aangegeven. Je weet maar nooit met een verzuurde gebuur in de buurt ofzo.
Je kan kiezen natuurlijk om dit niet te doen , wat ik wel kan begrijpen, maar ik wou liever in orde zijn ookal is dat misschien "dom" om die zelf aan te geven
Je kan kiezen natuurlijk om dit niet te doen , wat ik wel kan begrijpen, maar ik wou liever in orde zijn ookal is dat misschien "dom" om die zelf aan te geven
Overheid doet controles op regenwaterputten als je een verbouwing hebt gedaan of een nieuwbouw hebt gezet!
Kies je ervoor om je put 'slim' te maken krijg je een vergoeding en anders doe je het niet he. Is toch niet zo moeilijk en hoeft geen drama te zijn.CarpeNoctem schreef: ↑2 september 2019, 22:27Ondertussen blijft de bemoeizucht van de overheid zich verder en verder uitbreiden:CarpeNoctem schreef: ↑27 april 2019, 11:47 Dit bericht ( en andere) illustreert perfect waar de waterschaarste van de Vlaming vandaan komt. In heel die opsomming wordt drinkwater voor van alles gebruikt behalve ... om te drinken?
Ik zie maar één item ( = koken) waarvoor je drinkwater nodig hebt.
Aquafin wil privéregenwaterputten inzetten in strijd tegen droogte en zware regenval
Hier bij mij ( 2 putten van 10.000 liter) kunnen ze hun sensoren steken waar het zonlicht nooit schijnt
Na een lange droge periode is je put toch zo goed als leeg, dan kan je die vergoeding even goed krijgen en is er helemaal geen regenwater om weg te pompen, maw je put zou sowieso zijn werking als buffer al uitvoeren.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij hebt duidelijk meer vertrouwen in onze overheid dan ik. Het start met "vrijwillig" en een "vergoeding" en het eindigt met verplicht en taksen hier en bijdragen daar.
Je (jeugdige?) naïviteit siert je
Bwa het is gewoon typisch dat iedereen elk voorstel tot vooruitgang afschiet.
Maar het zijn zo'n kleine verbetervoorstellen zoals slimme regenwaterputten ofwel een complete betonstop. Ofwel, wat het meest waarschijnlijk is, verder doen zoals we bezig zijn en binnen een paar jaar geen druppel water meer in de grond.
Dan zullen de maatregelen een pak duurder worden en de retoriek zal ook niet meer met woordjes als naïviteit gesierd zijn.
Maar het zijn zo'n kleine verbetervoorstellen zoals slimme regenwaterputten ofwel een complete betonstop. Ofwel, wat het meest waarschijnlijk is, verder doen zoals we bezig zijn en binnen een paar jaar geen druppel water meer in de grond.
Dan zullen de maatregelen een pak duurder worden en de retoriek zal ook niet meer met woordjes als naïviteit gesierd zijn.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash