Private tandverzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Private tandverzekering
Beste
Ik ben op zoek naar een aanvullende tandverzekering. Ik heb bij mijn ziekenfonds (CM) het Mediko-plan geactiveerd.
Echter een specifieke tandverzekering, zoals alle andere mutualiteiten aanbieden, heeft CM niet.
Ik vroeg me af of er naast "DKV: Smile - Tandzorg" nog private aanbieders van een tandverzekering zijn?
grtn
Ik ben op zoek naar een aanvullende tandverzekering. Ik heb bij mijn ziekenfonds (CM) het Mediko-plan geactiveerd.
Echter een specifieke tandverzekering, zoals alle andere mutualiteiten aanbieden, heeft CM niet.
Ik vroeg me af of er naast "DKV: Smile - Tandzorg" nog private aanbieders van een tandverzekering zijn?
grtn
Re: Private tandverzekering
Echt niemand?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb me de afgelopen jaren blauw betaald aan tandartskosten, en heb nu sinds 2017 een DKV Smile verzekering.
Ziekenfondsen bieden vaak ook zoiets aan, maar in veel gevallen (bv. CM Mediko) is er een aansluitverplichting voor het hele gezin. Om die reden heb ik destijds voor DKV gekozen.
Voor alle andere behandelingen (zoals implantaten) wordt het bedrag dus wel "ieder jaar gereset".
Ziekenfondsen bieden vaak ook zoiets aan, maar in veel gevallen (bv. CM Mediko) is er een aansluitverplichting voor het hele gezin. Om die reden heb ik destijds voor DKV gekozen.
DKV heeft inderdaad een plafond van 1500 EUR tijdens de gehele looptijd van het contract, maar dit geld alleen voor orthodontische en parodontologische behandelingen.
Voor alle andere behandelingen (zoals implantaten) wordt het bedrag dus wel "ieder jaar gereset".
Heb die tandverzekeringen al allemaal eens goed bekeken en er schort overal wel iets aan.
Ik heb besloten dat je beter de premies op een afzonderlijke rekening zet die je dan gebruikt wanneer je ze nodig hebt.
Je kan je op de duur voor alles beginnen verzekeren ...
Ik heb besloten dat je beter de premies op een afzonderlijke rekening zet die je dan gebruikt wanneer je ze nodig hebt.
Ook al een tand verzekering genomen in het verleden.Wimble schreef: ↑31 augustus 2019, 08:06 Heb die tandverzekeringen al allemaal eens goed bekeken en er schort overal wel iets aan.
Nu elke maand de uitgave voor de verzekering op een aparte rekening.
Een ander punt is dat een kalender jaar meestal niet bestaat.
Maar van datum aansluiting tot datum volgend jaar.
Dan is er nog een wachttijd en beperkte terugbetaling naargelang het aantal jaren aangesloten.
Dus tandzorgen of gaatjes dienen op datum voor te komen of noppes met de verzekering.
Dus als tandzorgen en extra kosten die daarbij komen kijken is het al uitkijken naar die aansluitdatum.
En als ge geen implantaten wil is het een vrij duur geval.
Ga nu om de 8 maand op controle , de opleg daarvan neem ik van het gespaarde bedrag.( mijn eigen prive verzekering dus )
Dan nog als bvb een kunstgebit nodig om de x jaar tussenkomst van ziekenfonds en verschil van die tandverzekering.
Van die maand bijdrage kan men om de 2 jaar een nieuw kunst gebit aanschaffen.
Dus het echte nut van zo een verzekering ............ mijn mening he.
Met kids is het een ander verhaal natuurlijk.
Maar eens kids de deur uit .......
Mee too. Die verzekering slaan op per leeftijdscategorie. Ik stond heel dicht om zo'n verzekeringen te nemen omdat ik juist in een hogere bijdragecategorie ging komen. En dan maakte ik die bedenking om de waarde van die bijdrage 'te sparen'. Uiteindelijk heb ik dat gekozen. En uiteindelijk verder gegaan door mijn ziekenfonds stop te zetten en mijn 'wacht-hospitalisatieverzekering' bij mijn ziekenfonds.
In mijn persoonlijke situatie leek mij dat een goede keuze. (voorlopig nu nog steeds ook trouwens)
Ik denk dat zo'n verzekering wel goed is als of je echt buitengewoon slechte tanden hebt. Of niet de middelen hebt om de extra kosten te betalen omdat je leeft zonder reserve en geruster bent met een verzekering.
Aanvulling; zojuist nog eens nagezien. Ik zit nu aan een virtuele bijdrage van 78 euro per trimester voor ziekenfondsbijdrage, wacht-hospitalisatieverzekering en tandverzekering. Bij OZ. wacht-hospitalisatieverzekering was erg goedkoop omdat ik die al heel lang had. Mijn bijdrage van iets van een 12 euro per trimester kan gemakkelijk de bijdrage per maand zijn tegenwoordig.
Tandartskosten kunnen heel snel oplopen ... Heb jammer genoeg niet zo'n goed gebit en heb de laatste 5 jaar toch minstens iets van een 3500 a 4000 EUR aan tandarts-kosten gehad. Alleen een implantaat is vaak al minstens 1800 EUR. Om me hiervoor te beschermen heb ik toch een randverzekering afgesloten ...