Nieuw: termijnrekening die geen rente geeft
TIP
Nieuw: termijnrekening die geen rente geeft
Rabobank lanceert een nieuwigheid: de termijnrekening zonder rente. Looptijden van 5 tot 8 jaar brengen 0,00% op, op 9 jaar nog 0,05% en op 10 jaar een zalige 0,15%.
https://www.rabobank.be/sparen-particul ... jnrekening
https://www.rabobank.be/sparen-particul ... jnrekening
Re: Nieuw: termijnrekening die geen rente geeft
Ik snap dit product niet.
Je hebt dus evenveel rente als iets dat je 1 jaar op je spaarboekje laat staan alleen staat het hier 10 jaar vast
Je hebt dus evenveel rente als iets dat je 1 jaar op je spaarboekje laat staan alleen staat het hier 10 jaar vast
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ze durven dan nog op hun website vermelden: uw voordelen van de Rabo termijnrekening
+ De netto rente houdt rekening met 30% roerende voorheffing, dus nog even 30% RV op die 0,05% in het 9e jaar en 0,15 in het 10e jaar. Komt dit zien, komt dit kopen !
't is gewoon te zot voor woorden voor die marketeer die zo'n producten bedenkt en voor een bank die überhaupt nog maar zoiets durft aanbieden aan zijn klanten.
+ De netto rente houdt rekening met 30% roerende voorheffing, dus nog even 30% RV op die 0,05% in het 9e jaar en 0,15 in het 10e jaar. Komt dit zien, komt dit kopen !
't is gewoon te zot voor woorden voor die marketeer die zo'n producten bedenkt en voor een bank die überhaupt nog maar zoiets durft aanbieden aan zijn klanten.
Misschien dat de rentes de komende jaren nog meer zakken, dan ga je misschien nog blij zijn als je geen geld moet betalen voor je spaargeld. Laten we hopen van niet.
Dat is heel wat beter dan Belgische staatsobligaties op dezelfde termijnen.Ardennois schreef: ↑3 september 2019, 17:34 Ze durven dan nog op hun website vermelden: uw voordelen van de Rabo termijnrekening
Wat logisch is, je hebt in principe meer risico, dus is de rente hoger.
Maar een hogere rente dan negatief kan nog steeds negatief zijn.
Ook dat is normaal bij een omgekeerde rentecurve.
Strikt gezien is het waanzin, maar in de huidige omstandigheden is het logisch.
Ik vermoed dat die tekst er gewoon blijven opstaan is, van in de tijd dat er wél nog voordelen aan verbonden waren.
Tenslotte bieden de gereglementeerde spaarrekeningen van Rabobank hogere rentes aan dan die termijnrekeningen.
Ik denk dus dat het niet meer hun bedoeling is om nog termijnrekeningen aan te bieden en deze er alleen nog symbolisch opstaan.
Tenzij: er inderdaad op langere termijn een negatieve rente te verwachten zou zijn.
Op hun homepage en aan bushokjes lees je wat anders : We hebben goed nieuws voor uw spaargeld.
-
- VIP member
- Contacteer:
Hier heeft nto gelijk. Het is logisch. Men redeneert als volgt. Beter 0,15% vastklikken op tien jaar dan het risico te lopen dat de rente op spaarboekjes over 2 jaar 0% of zelfs negatief is, wie weet.
Effectief is het maar 0,11 procent maar idd. Probleem is dit is dus ook een belegging. Al vermoed ik niet dat de rente eigenlijk snel gaat stijgen.
Met een NVA-minister van consumentenzaken en de daaraan gekoppelde kracht van verandering zou je er niet eens moeten van verschieten !Sebastiaan1985 schreef: ↑4 september 2019, 00:15 Beter 0,15% vastklikken op tien jaar dan het risico te lopen dat de rente op spaarboekjes over 2 jaar 0% of zelfs negatief is, wie weet.
Ik zou toch nog altijd niet vastklikken op 0,15 (te laag) maar eerder een oplossing binnen of buiten onze grenzen zoeken die werkbaar is.
kans bestaat zeker
allemaal ons geld cash bewaren
voordeel : geen intrest te betalen
ideaal voor inbrekers en ander ongedierte
Tot nader order bestaan er momenteel nog altijd termijnrekeningen die wél nog een min of meer aanvaardbare rente bieden.
Als we dan tóch onze voorzorgen zouden moeten nemen tegen mogelijke negatieve rentes, dan zou ik toch eerst eens elders gaan kijken om spaargeld vast te klikken voor enkele jaren.
Als we dan tóch onze voorzorgen zouden moeten nemen tegen mogelijke negatieve rentes, dan zou ik toch eerst eens elders gaan kijken om spaargeld vast te klikken voor enkele jaren.
Dat heb ik ook een dag of 10 geleden nog gedaan, door die van MeDirect te nemen op 5 jaar.
OK, het is met 1,05% niet veel, maar hier ben ik wel 5 jaar zeker van.
OK, het is met 1,05% niet veel, maar hier ben ik wel 5 jaar zeker van.