Dommel stopt op 31 maart
-
- Full Member
Re: Dommel stopt op 31 maart
Wat ik uit jouw tips nog niet gedaan had, is in een andere gsm steken. Heb de simkaart u in een stokoude gsm gestoken, en maakt weer verbinding.Neem je simkaart er eens uit (probeer eens in een andere gsm) en stop die weer in het toestel.
Ook op de smartphone lukt het nu weer. Dikke merci!
Vraag me enkel af wat de oorzaak daarvan is : bij voorgaande operatoren had ik dit nooit. Onstabiel netwerk door overgang naar Orange?
Simkaart denk ik.... niet het netwerk.
Als je kaart niet goed in de Smartphone zat heb je door die er uit te halen en in 2 telefoons te stoppen gewoon weer een goed contact gemaakt tussen de lezer en de chip.
Dat of gewoon het feit dat je, om de kaart er uit te nemen, er ook je batterij hebt uit gehaald. Daardoor heb je je GSM even volledig zonder stroom gezet (als het zo gegaan is tenminste).
Ik zie er persoonlijk geen fout van het netwerk in want van het moment dat je de kaart in de andere telefoon stak, heeft het netwerk je onmiddellijk toegang gegeven.
Dat wil volgens mij zeggen dat je pas op dat moment de juiste identificatie hebt verstuurd en voordien, toen het niet meer lukte, dus niet.
Voordien nooit gebeurd : kan zo simpel zijn als je kaart die er niet 100 procent goed in stak of een en ander dat inwendig wat speling heeft gekregen door openen en weer dicht doen.
Zoals een meubel van ikea enkel de eerste keer perfect in elkaar past.
Dat laatste heb ik wel eens opgelost door een stukje papier een paar keer te vouwen zodat het inwendig de simkaart wat aandrukte. Die truc gaat soms ook op voor een batterij die wisselend wel of geen contact geeft. Niet mee overdrijven want je moet het allemaal nog open krijgen ook. Het zou niet meevallen als je daardoor je toestel moet laten openmaken bij de fabrikant of zijn hersteldienst.
Als je kaart niet goed in de Smartphone zat heb je door die er uit te halen en in 2 telefoons te stoppen gewoon weer een goed contact gemaakt tussen de lezer en de chip.
Dat of gewoon het feit dat je, om de kaart er uit te nemen, er ook je batterij hebt uit gehaald. Daardoor heb je je GSM even volledig zonder stroom gezet (als het zo gegaan is tenminste).
Ik zie er persoonlijk geen fout van het netwerk in want van het moment dat je de kaart in de andere telefoon stak, heeft het netwerk je onmiddellijk toegang gegeven.
Dat wil volgens mij zeggen dat je pas op dat moment de juiste identificatie hebt verstuurd en voordien, toen het niet meer lukte, dus niet.
Voordien nooit gebeurd : kan zo simpel zijn als je kaart die er niet 100 procent goed in stak of een en ander dat inwendig wat speling heeft gekregen door openen en weer dicht doen.
Zoals een meubel van ikea enkel de eerste keer perfect in elkaar past.
Dat laatste heb ik wel eens opgelost door een stukje papier een paar keer te vouwen zodat het inwendig de simkaart wat aandrukte. Die truc gaat soms ook op voor een batterij die wisselend wel of geen contact geeft. Niet mee overdrijven want je moet het allemaal nog open krijgen ook. Het zou niet meevallen als je daardoor je toestel moet laten openmaken bij de fabrikant of zijn hersteldienst.
Iemand hier die nog steeds Dommel Mobile gebruikt om te bellen?
Het werk perfekt, binnen- en buiten- land, maar wij vinden het een beetje raar dat we sinds April geen rekening krijgen.
Ze zeiden dat ze domiciliering gingen stoppen, en dat blijkt ook zo, maar we hebben ondertussen helemaal geen maandelijkse faktuur gekregen. (we hebben zelfs twee maanden geleden Dommel gevraagd, om eventuele problemen te vermijden, en geen antwoord gekregen).
Vraag me af of hetzelfde voor anderen is?
Het werk perfekt, binnen- en buiten- land, maar wij vinden het een beetje raar dat we sinds April geen rekening krijgen.
Ze zeiden dat ze domiciliering gingen stoppen, en dat blijkt ook zo, maar we hebben ondertussen helemaal geen maandelijkse faktuur gekregen. (we hebben zelfs twee maanden geleden Dommel gevraagd, om eventuele problemen te vermijden, en geen antwoord gekregen).
Vraag me af of hetzelfde voor anderen is?
Inderdaad, bij mij hetzelfde voor 2 simkaarten. Het verbruik van maart, aangerekend en betaald in april, staat nog steeds aangegeven als onbetaald, met geen nieuwe facturen er na. Bij de activatieproblemen van de nieuwe sims heb ik laten weten dat dit betaald was maar de dommel-klantenzone blijft onveranderd. Er zijn ook geen "packs" meer te vinden dus hebben we momenteel het raden naar ons verbruik?!
Nou, dan zijn wij niet de enige dan. Als ze geen fakturen sturen, kunnen wij niet betalen, dan verdienen ze niks, dus dat beloofd niks goeds voor het bedrijf.... In April kregen ze 6 maanden respijt, dus het is afwachten tot in oktober om te zien wat er dan gebeurd. Wij hebben Jim-kaarten als "plan B", maar hebben liever Dommel postpaid dan Jim pre-paid, plus voordelig internationale tarieven bij Dommel...
Op het Staatsblad kan ik het volgde vinden, en zijn het blijkbaar spannende dagen :
Ondernemingsrechtbank Antwerpen, afdeling Hasselt.
Opening van de gerechtelijke reorganisatie van:SCHEDOM NV ILGATLAAN 9, 3500 HASSELT.Ondernemingsnummer: 0473.230.237
Datum uitspraak: 16/04/2019
Referentie: 20190008
Onderwerp van de procedure: gerechtelijke reorganisatie door collectief akkoord
Gedelegeerd rechter: BUTENEERS GERARD
Einddatum van de opschorting: 09/09/2019.
Stemming van schuldeisers op: maandag 02/09/2019 op 09:00 in de rechtszaal van de ondernemingsrechtbank te 3500 Hasselt, Parklaan 25Bus 6.
Voor eensluidend uittreksel: Stefanie SEVENS.
En ook op de KBO staan ze nog actief : https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... ionLu=Zoek
Ondernemingsrechtbank Antwerpen, afdeling Hasselt.
Opening van de gerechtelijke reorganisatie van:SCHEDOM NV ILGATLAAN 9, 3500 HASSELT.Ondernemingsnummer: 0473.230.237
Datum uitspraak: 16/04/2019
Referentie: 20190008
Onderwerp van de procedure: gerechtelijke reorganisatie door collectief akkoord
Gedelegeerd rechter: BUTENEERS GERARD
Einddatum van de opschorting: 09/09/2019.
Stemming van schuldeisers op: maandag 02/09/2019 op 09:00 in de rechtszaal van de ondernemingsrechtbank te 3500 Hasselt, Parklaan 25Bus 6.
Voor eensluidend uittreksel: Stefanie SEVENS.
En ook op de KBO staan ze nog actief : https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... ionLu=Zoek
De ondernemingsrechtbank in Hasselt heeft het reorganisatieplan van Schedom, de Houthalense firma achter telecomprovider Dommel, maandag niet goedgekeurd. De rechtbank staat de homologatie niet toe omwille van een gebrek aan goede trouw. De cijfers die voorgelegd zijn, kwamen immers niet betrouwbaar genoeg over en de rechtbank stelde zich vragen bij de vorderingen van bepaalde schuldeisers.
Het ziet er niet goed uit. Ze kunnen nog wel in beroep gaan.
Het ziet er niet goed uit. Ze kunnen nog wel in beroep gaan.
Is er iemand die weet wat het gevolg hiervan is / zou kunnen zijn voor Choice ( https://choice.be/ )? Ik ben namelijk geïnteresseerd om hierop in te tekenen voor 100 euro, maar natuurlijk niet als het risico echt te hoog is!
Zie bij "WETTELIJKE BEPALINGEN" helemaal onderaan op https://choice.be/register
Bedankt
Zie bij "WETTELIJKE BEPALINGEN" helemaal onderaan op https://choice.be/register
Bedankt
Met het wanbeleid, de teloorgang en de desinformatie die er geweest is bij Dommel .... Zou je dat wel doen ?
Zou je 3 jaar geleden belegd hebben in Moneytron2 van Van Rossem als hij er opnieuw mee begonnen was ?
Zou je 3 jaar geleden belegd hebben in Moneytron2 van Van Rossem als hij er opnieuw mee begonnen was ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfs als je de barslechte reputatie niet kent van de mensen achter "Choice" moet één iets duidelijk zijn: er is geen risico, wel een feit: "Choice" is een doodgeboren kind.guyc schreef: ↑14 september 2019, 11:08 Is er iemand die weet wat het gevolg hiervan is / zou kunnen zijn voor Choice ( https://choice.be/ )? Ik ben namelijk geïnteresseerd om hierop in te tekenen voor 100 euro, maar natuurlijk niet als het risico echt te hoog is!
Er stromen nieuwe facturen binnen (verbruik van april), geïnd door Hermes Telecom, echter zonder voorafgaand bericht van Dommel/Schedom? Toch eerst maar nagevraagd bij Dommel-support alvorens te gaan betalen...mousio schreef: ↑4 september 2019, 17:29 Het verbruik van maart, aangerekend en betaald in april, staat nog steeds aangegeven als onbetaald, met geen nieuwe facturen er na. Bij de activatieproblemen van de nieuwe sims heb ik laten weten dat dit betaald was maar de dommel-klantenzone blijft onveranderd. Er zijn ook geen "packs" meer te vinden dus hebben we momenteel het raden naar ons verbruik?!
Sowieso van horen zeggen let op je factuur blijkbaar worden er van 1 telefoontje 2 gemaakt(dubbel gefactureerd)
Whoa, echt? En nu gaat het ook nog eens om verbruik van een half jaar geleden, weet je dus zelf nog amper iets van. Belhistoriek in gsm er dus nog even bij halen; bedankt voor de tip!
PS: Overigens wel al gehad dat oude facturen nogmaals geïnd werden maar dat valt meer op
PS: Overigens wel al gehad dat oude facturen nogmaals geïnd werden maar dat valt meer op
Hier vind je meer over dubbele regels in de laatste factuur, maar er staat ook bij dat er ondertussen een nieuwe mail gekomen is met een correctie:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 1b#p800840
Edit: link vergeten; nu wel toegevoegd!
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 1b#p800840
Edit: link vergeten; nu wel toegevoegd!
Laatst gewijzigd door guyc op 8 oktober 2019, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet dat sommigen (de meesten?) hier niet zo lovend zijn over Choice, maar toch heb ik het gewaagd om een D-aandeel à 100 euro te kopen. Als het fout loopt, zal ik achteraf niet komen klagen. :-) Maar dit D-aandeel van 100 euro heeft een nominale waarde van 250 euro. Wat betekent dat nu juist?fropskottel schreef: ↑16 september 2019, 11:49 Zelfs als je de barslechte reputatie niet kent van de mensen achter "Choice" moet één iets duidelijk zijn: er is geen risico, wel een feit: "Choice" is een doodgeboren kind.