Nieuw: termijnrekening die geen rente geeft
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Nieuw: termijnrekening die geen rente geeft
Ik persoonlijk zou niet anticiperen voor 10 jaar. Mocht de rente stijgen, zit je voor 10 jaar vast aan peanuts... Nu ja dat dacht ik ook toen je nog 1% kreeg op 10 jaar bij de grootbanken. Het duurt misschien nog 20 jaar voordat we terug op dat niveau zittenhaelewyn schreef: ↑4 september 2019, 05:32Met een NVA-minister van consumentenzaken en de daaraan gekoppelde kracht van verandering zou je er niet eens moeten van verschieten !Sebastiaan1985 schreef: ↑4 september 2019, 00:15 Beter 0,15% vastklikken op tien jaar dan het risico te lopen dat de rente op spaarboekjes over 2 jaar 0% of zelfs negatief is, wie weet.
Ik zou toch nog altijd niet vastklikken op 0,15 (te laag) maar eerder een oplossing binnen of buiten onze grenzen zoeken die werkbaar is.
Je moet toch onwetend zijn of een laag IQ hebben als je deze termijnrekening neemt. Ze is letterlijk de slechtste op de markt.
Zoals sommige hier al suggereren denk ik ook dat Rabo nog zo weinig mogelijk termijnrekeningen wilt.
Zoals sommige hier al suggereren denk ik ook dat Rabo nog zo weinig mogelijk termijnrekeningen wilt.
Je moet een complete ignoramus zijn als je niet weet dat er een verband is tussen krediet waardigheid en rentevoeten.
Duitsland is zowat het meest kredietwaardige land ter wereld en daar kreeg je een negatieve rentevoet van ongeveer 0,6% per jaar om over 10 jaar je geld terug te krijgen.
Belgie is een trapje minder en dus had je een negatieve rentevoet van 0,3%.
Rabobank is zowat de meest kredietwaardige bank ter wereld maar trapje minder en dus 0%.
Waar je meer rendement krijgt, is er een groter risico dat je je geld over 10 jaar niet meer terugziet.
Iemand voelt zich precies aangevallen...
Heb trouwens wel rekening gehouden met de kredietwaardigheid en blijf bij mijn post.
Neem nu BNP,staat maar 2 trapje lager dan Rabo. BNP geeft wel meer dan 5 keer meer op 10 jaar.
Verschil is veel te groot om de kredietwaardigheid als excuus te gebruiken.