Aedifica
TIP
Re: Aedifica
Vandaag is AED al opnieuw afgesloten op €80, terwijl de KV nog ruim een dag te gaan heeft. Het voorkeurrecht houdt zich ook kranig en sluit nu af op €3.90. De KV lijkt vlot te lopen ondanks de korte inschrijvingstermijn.
Duidelijk geen Montea of INTO scenario.
Duidelijk geen Montea of INTO scenario.
Klopt, heb ze dan ook niet gekocht, aangezien dat er al heel veel dividend af is vind ik de huidige prijs te hoog om ze aan te kopen.
We volgen het verder op.
We volgen het verder op.
Het intekenrecht noteerde vanmorgen aan de hoogste koers in zijn korte beursparcours: €4.7895, omdat ook de koers van Aedifica verder aantrok. Maar intraday ging zakte het recht ook even tot €3.176. De meeste brokers sloten de inschrijvingen op de KV af na de middag. De appelflauwte iets na 15:00 was dus te verwachten.
Institutionele kopers (die morgen deelnemen aan de veiling van de scrips) boden het recht tenslotte op tot een slotkoers van €3.85. De speeltuin is nu gesloten.
Institutionele kopers (die morgen deelnemen aan de veiling van de scrips) boden het recht tenslotte op tot een slotkoers van €3.85. De speeltuin is nu gesloten.
Nu Aedifica in UK actief is moet de lage pond de cijfers toch negatief gaan beïnvloeden? Een aandeel als TUI heeft o.a. daardoor ook klappen gehad.
Met de KV heeft Aedifica zijn schulden in euro terugbetaald, die werd aangegaan bij de overname van de Britse zorgtehuizen. Ze hebben wel nog een schuld in £, wat ook een hedge is ingeval een verdere erosie van de wisselkoers.
Dit aandeel noteert inmiddels al op €96. Zes weken geleden stond het nog op €82.
Dit is zeker een mooi bedrijf met goede vooruitzichten, maar is het aandeel inmiddels niet een beetje té ver doorgeschoten?
Dit is zeker een mooi bedrijf met goede vooruitzichten, maar is het aandeel inmiddels niet een beetje té ver doorgeschoten?
Premie is nu meer dan 74%. Door de onzekerheid met Brexit blijf ik er nu even af maar blijf het aandeel wel volgen.
Idem, omwille van dezelfde redenen
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Aedifica heeft gisteren recordresultaten gepubliceerd :
https://www.aedifica.be/public/uploads/ ... _LVsec.pdf
De koers staat inmiddels ook op een recordniveau boven de € 106.
Ik zou dit aandeel graag willen bijkopen, maar ik blijf het te duur vinden. Toch koopwaardig?
https://www.aedifica.be/public/uploads/ ... _LVsec.pdf
De koers staat inmiddels ook op een recordniveau boven de € 106.
Ik zou dit aandeel graag willen bijkopen, maar ik blijf het te duur vinden. Toch koopwaardig?
Dan heb je al ferm gevloekt, vermoed ik...
Cofinimmo als alternatief?
Zijn goed op weg in zuiver zorgvastgoed, Aedifica achterna!
Zijn goed op weg in zuiver zorgvastgoed, Aedifica achterna!
Nee, waarom? Die paar procentje erbij of niet maken niets uit. Bovendien heb ik het vrijgekomen geld in een ander vastgoedbedrijf geinvesteerd (VGP). Hier verwacht ik op termijn meer van. Vandaag ook nog Atenor verkocht, na publicatie van de cijfers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, er is trouwens een nieuwtje over VGP:
VGP wordt opgenomen in FTSE index
(ABM FN) VGP wordt opgenomen in de zogeheten FTSE EPRA Nareit Global Emerging Index. Dit meldde het vastgoedbedrijf donderdag nabeurs.
Het bedrijf wordt per 23 september toegevoegd.