Klimaathysterie
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Ik doe beter:martensAlouis schreef: ↑4 september 2019, 20:35 Lang geleden had elk huis 3 putten, regenwater-grondwater-beerput, met de modernere tijden zijn die allemaal in onbruik geraakt, en praktisch iedereen heeft die putten toen gedempt, volgegooid met puin na verbouwingen. Maar nu breekt de tijd aan, dat iedereen er terug een nodig heeft, en je zwaar kunt betalen ervoor. (10.000 en meer)
- 2 septische putten
- 1 steenput 8m diep, nog in gebruik
- 1 geboorde put, 30m diep (drinkbaar water)
- klassieke wateraansluiting - niet in gebruik, dient enkel als back -up indien er ooit problemen zouden zijn
Onder het motto: Redt U Zelven: https://nl.wikipedia.org/wiki/Redt_U_Zelven
Tot je HUN woning wil kopen en ze een regenwaterput hebben. En dan moet je zelf zoeken naar de pomp, want de verkoper weet het natuurlijk niet (!) en uiteindelijk moet men toegeven dat er nooit een aansluiting geweest is ( want die kost konden ze bij verkoop er toch niet uithalen). 't Ja als jij dat zeuren noemt, so be it.
je moet die HUN woning toch niet kopen?
Heb ooit bijna een huis gekocht waar ze in die situatie zaten.
Hadden een regenwater put, zelfs een pomp.
Maar ze hadden de aansluitingen voor de 2 toiletten niet op de collector regenwater gezet maar bij het leidingwater.
Die mensen waren heel proper en konden zich niet voorstellen dat je de WC met vies regenwater zou spoelen
Huis was uiteindelijk heel snel verkocht dus ik woon daar nu niet, maar ik had dat wel onmiddellijk aangepast.
Hadden een regenwater put, zelfs een pomp.
Maar ze hadden de aansluitingen voor de 2 toiletten niet op de collector regenwater gezet maar bij het leidingwater.
Die mensen waren heel proper en konden zich niet voorstellen dat je de WC met vies regenwater zou spoelen
Huis was uiteindelijk heel snel verkocht dus ik woon daar nu niet, maar ik had dat wel onmiddellijk aangepast.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Jr. Member
Hoeveel waterputten en overstromingskleppen men ook plaatst, als het te weinig regent zoals de laatste jaren, dan helpen al die putten niks! Men probeert de mensen weer eens op kosten te jagen voor niks. Nog enkele jaren en elk huis krijgt (koopt) een watervoorraad aan flessen. Koken, wassen en plassen met flessenwater, zoals in afrika. Vrouwen mogen al beginnen trainen om een emmer water op hun kop in evenwicht te houden...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Volgens dat ik begreep uit de info die gegeven werd is het de bedoeling om jouw regenwaterput leeg te maken om te laten insijpelen als grondwater.reteiP schreef: ↑5 september 2019, 13:14 Voor een vertraagde lozing kan men het veel lokaler beheren en pakweg 1 uur voor een zekere bui je put reeds laten lozen. Ze hoeven geen beroep te doen op onzekere voorspellingen van 24+ uur.
Dit principe is ook helemaal niet nodig bij wisselvallig miezerweer.
Rioleringen moeten vandaag gedimensioneerd worden voor hevige stortbuien, en zeker in de zomer wanneer de grond droog is. Dan zijn de debieten / uur het grootste. Het is vooral in deze situaties dat de buffercapaciteit van niet volle regenputten benut kan worden. Nog maar een half uur voor deze stortbui de put leegmaken is eigenlijk voldoende.
2000 Liter (van een tank van 5000L) laat je niet zomaar in de grond insijpelen op 1-2-3.
Om het te laten dienen om overvloedig regenwater van elders op te vangen zal wel bedankt worden, wie wil nu smerig regenwater met sediment in z'n tank?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Al die maatregelen zijn er om de burger het geld uit de zakken te troggelen:
- Waterput steken = €6000: Haal dat er maar eens uit door je wc door te spoelen met kraantjeswater. Over 40 jaar ben je nog bezig
- Warmtepomp: €20 000: Begin maar eens!
- Nu willen ze geluidsisolatie gaan verplichten: Dat win je NOOIT terug
Maar gas, dat gaan ze afschaffen. Terwijl er biogas is en dat naar alle waarschijnlijkheid het antwoord kan bieden tegen het afschakelplan!
- Waterput steken = €6000: Haal dat er maar eens uit door je wc door te spoelen met kraantjeswater. Over 40 jaar ben je nog bezig
- Warmtepomp: €20 000: Begin maar eens!
- Nu willen ze geluidsisolatie gaan verplichten: Dat win je NOOIT terug
Maar gas, dat gaan ze afschaffen. Terwijl er biogas is en dat naar alle waarschijnlijkheid het antwoord kan bieden tegen het afschakelplan!
Je vangt gewoon je eigen regenwater van je dak op zonder meer. Daar is toch niets verschillend aan?Spruitekop schreef: ↑5 september 2019, 23:47Volgens dat ik begreep uit de info die gegeven werd is het de bedoeling om jouw regenwaterput leeg te maken om te laten insijpelen als grondwater.reteiP schreef: ↑5 september 2019, 13:14 Voor een vertraagde lozing kan men het veel lokaler beheren en pakweg 1 uur voor een zekere bui je put reeds laten lozen. Ze hoeven geen beroep te doen op onzekere voorspellingen van 24+ uur.
Dit principe is ook helemaal niet nodig bij wisselvallig miezerweer.
Rioleringen moeten vandaag gedimensioneerd worden voor hevige stortbuien, en zeker in de zomer wanneer de grond droog is. Dan zijn de debieten / uur het grootste. Het is vooral in deze situaties dat de buffercapaciteit van niet volle regenputten benut kan worden. Nog maar een half uur voor deze stortbui de put leegmaken is eigenlijk voldoende.
2000 Liter (van een tank van 5000L) laat je niet zomaar in de grond insijpelen op 1-2-3.
Om het te laten dienen om overvloedig regenwater van elders op te vangen zal wel bedankt worden, wie wil nu smerig regenwater met sediment in z'n tank?
Laten insijpelen als grondwater is beter dan lozen in de riolering maar je moet dan wel een infiltratiemogelijkheid hebben. Wie naast zijn woning een gracht of andere natuurlijke waterloop heeft kan dan idd beter daarin lozen. Wie gewoon een huisje tuintje heeft zal niet zijn regenwater op de gazon gespoten zien worden net voor een regenbui, dat zou idd niet zinnig zijn.
Laatst gewijzigd door reteiP op 6 september 2019, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zou de geheime agenda niet eenvoudigweg zijn om af en toe je eigen opgevangen water te lozen zodat je hun chemisch behandeld water bij hen moet aankopen? Ik vraag het maar als braaf belgje he.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En waarom heb je daarvoor Big Brother nodig? Als je je hemelwaterinstallatie goed aangelegd hebt zal die voor de weinige keren dat die overloopt ook gewoon het overtollige water infiltreren via een sterfput.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het probleem is niet het overlopen dat niet werkt, het probleem is dat de regenwaterputten een nuttige buffercapaciteit hebben die niet altijd volledig aangesproken wordt. Hetgeen een extra last betekent voor de rioleringsinfrastructuur. En uiteraard het dalende grondwaterpeil over heel Vlaanderen.CarpeNoctem schreef: ↑6 september 2019, 09:20En waarom heb je daarvoor Big Brother nodig? Als je je hemelwaterinstallatie goed aangelegd hebt zal die voor de weinige keren dat die overloopt ook gewoon het overtollige water infiltreren via een sterfput.
Al wie klaagt over kosten moet inzien dat rioleringswerken en ruimtelijke ordening (lees: verbod op verharding) hand in hand gaan hiermee en een veel grotere kostenimpact hebben.
Zoals gewoonlijk bij klimaattopics is de leuze hier: eerst afschieten, dan nadenken.
Koop jij je leidingwater van Aquafin?woodpeckerbird schreef: ↑6 september 2019, 08:52 Zou de geheime agenda niet eenvoudigweg zijn om af en toe je eigen opgevangen water te lozen zodat je hun chemisch behandeld water bij hen moet aankopen? Ik vraag het maar als braaf belgje he.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoe een goed aangelegde hemelwaterinstallatie een extra last betekent voor de rioleringsinfrastructuur mag je mij toch wel eens uitleggen?reteiP schreef: ↑6 september 2019, 09:23 Het probleem is niet het overlopen dat niet werkt, het probleem is dat de regenwaterputten een nuttige buffercapaciteit hebben die niet altijd volledig aangesproken wordt. Hetgeen een extra last betekent voor de rioleringsinfrastructuur. En uiteraard het dalende grondwaterpeil over heel Vlaanderen.
De weinige keren dat mijn waterputten vol zijn gaat het overtollige water naar de sterfput waar het infiltreert in de grond.
Ad hominem gelaten voor wat het is ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het is niet zo bij de meesten.CarpeNoctem schreef: ↑6 september 2019, 09:35Hoe een goed aangelegde hemelwaterinstallatie een extra last betekent voor de rioleringsinfrastructuur mag je mij toch wel eens uitleggen?reteiP schreef: ↑6 september 2019, 09:23 Het probleem is niet het overlopen dat niet werkt, het probleem is dat de regenwaterputten een nuttige buffercapaciteit hebben die niet altijd volledig aangesproken wordt. Hetgeen een extra last betekent voor de rioleringsinfrastructuur. En uiteraard het dalende grondwaterpeil over heel Vlaanderen.
De weinige keren dat mijn waterputten vol zijn gaat het overtollige water naar de sterfput waar het infiltreert in de grond.
Meestal gaat de overloop regenwater richting riool en moeten deze dus berekend worden op het debiet van een stortbui per m² verharding.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het probleem is dan toch het overlopen dat niet werkt
Dus je betoog samengevat: sommigen hebben geen infiltratiesysteem bij hun installatie, sommigen daarvan hebben hun regenputten ondergedimensioneerd, en van die sommigen maken er sommigen te weinig gebruik van hun voorraad regenwater zodat er soms bij een hevige regenbui een gedeelte van het opgevangen hemelwater naar de riolen stroomt.
En daarom zou ik bemoeials moeten toelaten in mijn regenput?
Ik hoop dat je toch zelf inziet hoe belachelijk dit klinkt? Alhoewel, we leven in België. De reglementitis is hier verheven tot kunstvorm.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 6 september 2019, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.