Opzegging tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Opzegging tak 21
Klopt het dat wanneer men tak 21 belegging wil beeindigen men dit persoonlijk
moet doen op bankkantoor zelfs als men zich niet kan verplaatsen wegens te
hoge ouderdom
moet doen op bankkantoor zelfs als men zich niet kan verplaatsen wegens te
hoge ouderdom
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Opzegging tak 21
Ik weet niet of dit zo is, maar ik vind het in elk geval totaal niet kunnen dat banken het overal zo gemakkelijk maken om online rekeningen te kunnen openen en het de klanten daarna o zo moeilijk maken om rekeningen af te sluiten. Als zij zich dat recht toe-eigenen dat klanten a la minute een rekening kunnen openen, dan moeten klanten ook het recht krijgen een rekening ook a la minute weer af te sluiten ! Waarom kunnen particulieren hun rekeningen, die ze al jaren niet meer gebruiken, ook niet even gemakkelijk gewoon online afsluiten ? Wat een ingewikkelde procedures zeg, men moet naar de bank gaan en een hele pak papieren ondertekenen. En opgepast, in vele gevallen lukt het niet in éénmaal. Je moet dan nog geluk hebben dat de juiste persoon aanwezig is. Men laat je graag eens terugkomen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Men zal inderdaad je handtekening ervoor nodig hebben.Best maak je daarvoor een afspraak.
Kan er niemand van de bank je thuis bezoeken???? Sommige banken bieden wel die mogelijkheid.
Kan er niemand van de bank je thuis bezoeken???? Sommige banken bieden wel die mogelijkheid.
Een Tak21 is een verzekeringscontract en geen rekening. De bank is alleen maar een tussenpersoon.witte merel schreef: ↑14 augustus 2019, 20:55 Ik weet niet of dit zo is, maar ik vind het in elk geval totaal niet kunnen dat banken het overal zo gemakkelijk maken om online rekeningen te kunnen openen en het de klanten daarna o zo moeilijk maken om rekeningen af te sluiten. Als zij zich dat recht toe-eigenen dat klanten a la minute een rekening kunnen openen, dan moeten klanten ook het recht krijgen een rekening ook a la minute weer af te sluiten ! Waarom kunnen particulieren hun rekeningen, die ze al jaren niet meer gebruiken, ook niet even gemakkelijk gewoon online afsluiten ? Wat een ingewikkelde procedures zeg, men moet naar de bank gaan en een hele pak papieren ondertekenen. En opgepast, in vele gevallen lukt het niet in éénmaal. Je moet dan nog geluk hebben dat de juiste persoon aanwezig is. Men laat je graag eens terugkomen.
Er zijn verzekeringsnemers, verzekerden, begunstigden. Er kunnen ook aanvaardende begunstigden zijn; dan kun je het niet zomaar afkopen. Het kan ook in pand gegeven worden, dan kun je het ook niet zomaar afkopen.
Het is mogelijk dat er voorschotten geweest zijn op het contract.
Het kan ook deel uitmaken van een constructie als schenking.
Los daarvan zijn er ook fiscale gevolgen: als het minder dan 8 jaar loopt, betaal je een enorme roerende voorheffing.
Als het een fiscaal contract is, kun je het ook niet zomaar afkopen.
En in elk geval zijn er afkoopvergoedingen.
De bank moet dat allemaal controleren om na te gaan of jij wel gemachtigd bent om de afkoop te vragen.
Daarnaast moet de bank ook controleren of er geen fraude is, en je met geen vals contract en een valse handtekening afkomt.
Aangezien het een verzekeringscontract is, moet je aangeven op welke bankrekening het geld gestort moet worden. De bank moet controleren op welke naam die rekening staat, omwille van anti-witwasregels.
Dat zijn maar een paar redenen waarom het een beetje ingewikkelder is dan het sluiten van een bankrekening.
Op 3 januari 2011 heb ik een TAK21 gestart, die is nu al iets ouder als 8 jaar.
Kan ik die nu zonder verlies afsluiten?
Werken die met kalenderjaren of zo, maw sluit ik deze best af volgend jaar begin 2020 om zodoende ook nog iets te vangen voor 2019?
Kan ik die nu zonder verlies afsluiten?
Werken die met kalenderjaren of zo, maw sluit ik deze best af volgend jaar begin 2020 om zodoende ook nog iets te vangen voor 2019?
Vanaf 3 januari 2019 vrij van RV en in principe opzegbaar. Hangt verder af van de specifieke TAK21, in principe lopen de voorwaarden voor 8 jaar en wordt er eventueel dan een nieuwe periode van 8 jaar aan nieuwe voorwaarden vastgeklikt. Blijf je binnen dezelfde maatschappij heb je geen instaptaks van 2% aan je been.