Brederode
TIP
Re: Brederode
Totaalrendement op mijn investering in Brederode over de ganse periode is geïnvesteerd bedrag x3,48 zonder dividenden en x3,91 inclusief dividenden
Als je “beursschelp Brederode” intypt op Google krijg je een link naar de site van de Rijkste Belgen met wat meer info over hoe de familie van der Mersch aan het Brederode imperium is beginnen bouwen in 1970.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Na de 3% stijging van vandaag noteert brederode sinds jaarbegin nagenoeg 40% hoger (incl.dividend).Proost!
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Nu weten we ineens waarom Bredrode zo hard steeg de laatste tijd
ABM FN)Brederode heeft tijdens de eerste negen maanden van dit jaar de nettowinst sterk zien stijgen, terwijl ook de waarde van de nettoactiva per aandeel flink toenam. Dat bleek donderdagavond uit een tussentijdse update van de holding.
De nettowinst van Brederode steeg in de eerste 9 maanden van het jaar van 182,3 miljoen euro vorig jaar tot 415,4 miljoen euro.
Ook de waarde van de nettoactiva per aandeel Brederode steeg, van 68,59 euro eind 2018 naar 81,83 euro per 30 september dit jaar, wat een stijging van 19,3 procent betekent, of 20,7 procent wanneer rekening gehouden wordt met de uitkering van 0,94 euro per aandeel in mei.
Het rendement van de private equity investeringen bedroeg 16,9 procent voor de eerste negen maanden van het boekjaar. De sector van beursgenoteerde effecten haalde echter een prestatie van 24,7 procent.
Brederode verkocht in het derde kwartaal ook nog posities in ENI en Ageas, terwijl de opbrengsten hiervan in ENEL-aandelen werd belegd.
De holding verwacht op basis van de huidige stand van zaken dat het een bijzonder gunstig boekjaar 2019 belooft te worden.
Het aandeel Brederode sloot donderdag 1,6 procent hoger op 74,60 euro.
Excellent, kunnen we volgend jaar weer een mooie reis maken met het dividend van Brederode
Gewoon een top holding !!!
Gelukkig heb ik er nogal wat.
Gelukkig heb ik er nogal wat.
Door de Private Equity is Brederode wel tamelijk conjunctuurgevoelig. Afwachten wat er zal gebeuren in minder goede economische omstandigheden.
Gewoon bijkopen als de dips komen, dit zijn opportuniteiten.MoreOrLess schreef: ↑5 december 2019, 21:21 Door de Private Equity is Brederode wel tamelijk conjunctuurgevoelig. Afwachten wat er zal gebeuren in minder goede economische omstandigheden.
Nog voor de recente stijging nog wat bijgekocht.
Brederode is nu mijn grootste participatie, olé
Brederode is nu mijn grootste participatie, olé
Denk eraan een deel buiten te gooien, moet aandelen afbouwen vanwege ander project en denk dat aandelen nu eerder hoog dan laag staan.
Ik ga ervan uit dat het nettoactief sinds 30 Sept (81.83) en nu met 5% gestegen is in lijn met de markt.
Wat is de historische discount van Brederode t.o.v. nettoactiva?
Ik ga ervan uit dat het nettoactief sinds 30 Sept (81.83) en nu met 5% gestegen is in lijn met de markt.
De gemmidelde korting over de laatste 10 jaar ligt in ieder geval een stuk hoger dan de 10% dat het vandaag nog is.Ik heb destijds nog gekocht met 40% korting maar die tijden zijn duidelijk voorbij,althans wat brederode bereft.ronnie schreef: ↑6 december 2019, 09:17 Denk eraan een deel buiten te gooien, moet aandelen afbouwen vanwege ander project en denk dat aandelen nu eerder hoog dan laag staan.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Gemiddelde korting waartegen BREB de laatste 5 jaar noteerde is afgerond 22% Momenteel is dat 7%, als ik goed heb gerekend.