Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Re: Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Koppel die creditcard (gelijk welke) aan een gratis creditcard van Revolut en betaal buiten de Eurozone zonder wisselkoersopslag. En haal bovendien gratis geld af aan een automaat gelijk waar ter wereld tot 200 euro per maand.
200 euro / maand lijkt me nogal weinig op reis .
Die 200 euro is zonder kosten ook buiten Europa, na afhaling boven de eerste 200 euro , is de kost 2% Verder is er geen wisselkoersopslag
Afhangend van de datum die je hebt voor de maandelijkse ijkdatum, kan je in de praktijk met de gratis kaart € 400 zonder kosten afhalen, bvb tijdens 1 x de eerste 2 weken van de maand, en dan na de ijkdatum nog eens voor een 2 de keer, wel dien je dan te wachten de volgende maand tot de 2 de helft van de maand
Afhangend van de datum die je hebt voor de maandelijkse ijkdatum, kan je in de praktijk met de gratis kaart € 400 zonder kosten afhalen, bvb tijdens 1 x de eerste 2 weken van de maand, en dan na de ijkdatum nog eens voor een 2 de keer, wel dien je dan te wachten de volgende maand tot de 2 de helft van de maand
Zou het ook niet gratis zijn als je de 30ste van de maand 200 euro afhaalt en de 2de van de volgende maand terug 200 euro ?
Wat betreft kosten voor vreemde munten zitten Cofidis (1%) en Nagelmackers (1,25%) op een lager tarief dan Keytrade.
Revolut is inderdaad wel lager, maar dit is een soort van pre-paid kaart.
Klopt,kan de nieuwe Visa classic kaart na 2 weken nog steeds niet gebruiken.fahhya schreef: ↑2 augustus 2019, 11:20 Juist mijn kaart ontvangen. Aangevraagd op 9 juli. Heb ze wel moeten bellen en reactie was : we sturen u een nieuwe kaart en binnen 3 dagen is die bij u. Dus weet niet wat er intussen met mijn aanvraag was gebeurd. PIN code moet je via de app of online aanvragen en wordt per sms verstuurd na een check van uw gsmnr.
Kan geen sms terugsturen naar het nummer dat je ontvangt via sms.
Pin code versturen gaat niet meer via de post.
Dus blijft mijn Visa kaart onbruikbaar.
Ligt het toevallig niet aan je mobiele telefoon ? Dat je geen sms naar premium nummers kan sturen ? Dat kan geblokkeerd staan om hoge kosten te vermijden.
Even deblokkeren dan .. en uitvoeren.
Even deblokkeren dan .. en uitvoeren.
Het werkt zo niet, de datum dat je uw kaart geactiveerd hebt is startdatum voor bepalen periode maand, bvb. Uw kaart is gestart op 5/04 dan loopt de maandperiode tot 04/05.’’
Revolut is inderdaad een prepaid kaart maar als je er een andere creditcard aankoppelt spijs je uw Revolut card on the spot, dus je bevoorraad je Revolut card met het nodige bedrag via uw andere creditcard en uw Revolut card is onmiddellijk voorzien van de nodige fondsen, via de app op uw gsm of tablet...en betaal je uw uitgave buiten Eu zonder wissekoersmarge of haal je bedrag uit de ATM, zonder kosten tot € 200 per maandperiode of met een kost van 2% voor atm afdalingen eens uw gratis afhaling van €200 reeds opgenomen is.
Recent zeer negatieve ervaringen gehad met de kredietkaarten van VISA. Aangekomen op reis voor het ophalen van mijn huurwagen bleek dat Keytrade betalingen blokkeerde waarbij geen authorisation code wordt opgegeven. Wat nochtans de normaalste praktijk is bij autoverhuurbedrijven.
Dus dan sta je daar mooi te kijken, je krijgt geen huurwagen mee en met debetkaart betalen is geen optie. Het was bovendien een zondag en dus geen mogelijkheid om Keytrade te bereiken.
Enorm vervelend, je neemt tenslotte een cc om geen problemen te hebben in het buitenland. Heeft ons uiteindelijk een halve dag vakantie en extra taxikosten etc. gekost.
Daarnaast werkte de VISA ook niet bij bepaalde péage betaalstations.
Aanbod is goed, maar het staat daar nog niet op punt. Voor mij geen KT Visa meer.
Dus dan sta je daar mooi te kijken, je krijgt geen huurwagen mee en met debetkaart betalen is geen optie. Het was bovendien een zondag en dus geen mogelijkheid om Keytrade te bereiken.
Enorm vervelend, je neemt tenslotte een cc om geen problemen te hebben in het buitenland. Heeft ons uiteindelijk een halve dag vakantie en extra taxikosten etc. gekost.
Daarnaast werkte de VISA ook niet bij bepaalde péage betaalstations.
Aanbod is goed, maar het staat daar nog niet op punt. Voor mij geen KT Visa meer.
Wat ghebben we vandaah heleerd? Cash rules. En iedere keer grote broer denkt zijn lange neus in jouw zaken te moeten steken eens goed op die neus kloppen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dat is wel klote als je daar staat en het werkt voor een of andere niet zoals bij interzone.
Dan gaan we er van uit dat het met een CC van een andere bank wel had gewerkt... (?)
Waar ligt het probleem dan ? Ik ga er van uit dat Keytrade niet elk aspect van de betaling in handen heeft, zoals bv de authorisatie.. Dat gebeurt door een of andere serviice provider / tussenpersoon.
Kredietkaarten van bij ons durven ook al eens dienst weigeren op websites ver buiten Europa, zelfs bij zeer respectabele staatsbedrijven die niet op een of andere zwarte lijst staan.
Waar ligt het probleem dan ? Ik ga er van uit dat Keytrade niet elk aspect van de betaling in handen heeft, zoals bv de authorisatie.. Dat gebeurt door een of andere serviice provider / tussenpersoon.
Kredietkaarten van bij ons durven ook al eens dienst weigeren op websites ver buiten Europa, zelfs bij zeer respectabele staatsbedrijven die niet op een of andere zwarte lijst staan.
interzone schreef: ↑13 september 2019, 08:27 Recent zeer negatieve ervaringen gehad met de kredietkaarten van VISA. Aangekomen op reis voor het ophalen van mijn huurwagen bleek dat Keytrade betalingen blokkeerde waarbij geen authorisation code wordt opgegeven. Wat nochtans de normaalste praktijk is bij autoverhuurbedrijven.
Keytrade geeft daar uitleg over op haar website:
Uw VISA kaart hoeft u in principe niet zelf te activeren aangezien deze bij het eerste gebruik met chip en PIN code automatisch wordt geactiveerd. Indien u de kaart echter wil gebruiken in een winkel of restaurant met een offline betaalsysteem moet ze eerst geactiveerd worden in een geldautomaat (ATM). Dat doet u met de kaart en de PIN code.
Bij eenderd welke bank is het best u eerst eens te informeren over hoe de kaart buiten Europa werkt...
Ik had ook problemen met dat SMS systeem. Een sms terugsturen lukte mij wel, maar dan krijg ik geen antwoord meer. Ik had in de app (of was het in de website?) wel de mogelijkheid om het met de post te laten verzenden, en dat deden ze dan ook...
-
- Jr. Member
Hier geen enkel probleem met visakaart van keytrade