kopie id-kaart én bankkaart baloise
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
kopie id-kaart én bankkaart baloise
ik kreeg een brief van baloise waar ik aan pensioensparen doe (enfin, vroeger was het iets anders maar ondertussen al 1 of 2 keer overgenomen) dat ik een kopie van mijn identiteitskaart én bankkaart van de rekening waarvan stortingen komen moet uploaden op hun site.
Ik vind dit nogal vreemd eigenlijk. Nu heb ik de laatste tijd wel voor meerdere banken mijn gegevens van mijn id-kaart moeten laten inlezen, ook al was er niets veranderd sinds de laatste keer dat ik dat had laten doen. Maar dat was aan zo'n self service locket. Bij baloise heb ik enkel die pensioenspaarverzekering en dat moet blijkbaar via een website worden geüpload. Ik sta er weigerachtig tegenover. En ik snap al helemaal niet dat ik mijn bankkaart moet inscannen van de rekening waarop de stortingen gebeuren. Mijn gegevens zoals naam worden dan toch automatisch meegestuurd bij een overschrijving dus daar kan ik toch niet mee frauderen...
Ik vraag mij ook altijd af wat er gebeurt als ik daar niet op in ga. Het was per gewone brief in de brievenbus dus die kan ik heel goed 'over het hoofd gezien' hebben. Wat is jullie mening hierover
Ik vind dit nogal vreemd eigenlijk. Nu heb ik de laatste tijd wel voor meerdere banken mijn gegevens van mijn id-kaart moeten laten inlezen, ook al was er niets veranderd sinds de laatste keer dat ik dat had laten doen. Maar dat was aan zo'n self service locket. Bij baloise heb ik enkel die pensioenspaarverzekering en dat moet blijkbaar via een website worden geüpload. Ik sta er weigerachtig tegenover. En ik snap al helemaal niet dat ik mijn bankkaart moet inscannen van de rekening waarop de stortingen gebeuren. Mijn gegevens zoals naam worden dan toch automatisch meegestuurd bij een overschrijving dus daar kan ik toch niet mee frauderen...
Ik vraag mij ook altijd af wat er gebeurt als ik daar niet op in ga. Het was per gewone brief in de brievenbus dus die kan ik heel goed 'over het hoofd gezien' hebben. Wat is jullie mening hierover
Re: kopie id-kaart én bankkaart baloise
Werk je met een agent bij Baloise ? Laat die het oplossen...
Als je het wel degelijk op HUN site zou uploaden, zie ik er weinig kwaads in.
Zoek zelf het nummer van Baloise op en bel hen eens op. Het kan nooit geen kwaad om te controleren of ZIJ die brief hebben gestuurd en waarom..
Als je het wel degelijk op HUN site zou uploaden, zie ik er weinig kwaads in.
Zoek zelf het nummer van Baloise op en bel hen eens op. Het kan nooit geen kwaad om te controleren of ZIJ die brief hebben gestuurd en waarom..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ID kaart + Bankkaart uploaden naar een bank????? Zou dat toch zo maar niet doen... Als het onderschept wordt kan er fraude mee gepleegd worden.
Watermerk op foto identiteitskaart zetten (zie bv. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs) en op kopie bankkaart kaartnummer (deels) onleesbaar maken.
Met fotoshop of andere software heb je dit in no time weggewerkt en terug leesbaar gemaakt.Didymus schreef: ↑13 september 2019, 11:25 Watermerk op foto identiteitskaart zetten (zie bv. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs) en op kopie bankkaart kaartnummer (deels) onleesbaar maken.
-
- Jr. Member
Ik dacht dat baloise een verzekeringsmaatschappij was...? is dat ook een bank?
nee ,,, is geen bankmartensAlouis schreef: ↑13 september 2019, 12:13 Ik dacht dat baloise een verzekeringsmaatschappij was...? is dat ook een bank?
Met deze gegevens zou men oa. online bestellingen kunnen doen. ID. diefstal - een online rekening kunnen openen, kredietkaart aanvragen , auto huren , enz. enz.ludo schreef: ↑13 september 2019, 11:37Met fotoshop of andere software heb je dit in no time weggewerkt en terug leesbaar gemaakt.Didymus schreef: ↑13 september 2019, 11:25 Watermerk op foto identiteitskaart zetten (zie bv. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs) en op kopie bankkaart kaartnummer (deels) onleesbaar maken.
Alles waar je niet fysiek je id.kaart en bankkaart moet tonen.
Laatst gewijzigd door ludo op 13 september 2019, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet zo nog maar niet of dit foute info is.. Je moet van niks meer verschieten wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is op fraude gebied en IT toestanden. De meeste zijn er niet van op de hoogte omdat we met actieve fraude niet bezig zijn, maar een fraudeur juist wel, want die zoekt een gaatje...
Nog maar net de QR fraude bij ING.
-
- Jr. Member
ga dan gewoon met je id en bankkaart naar een kantoor van baloise, op elke hoek van de straat heb je er een
Kantoor is er maar 1.In Berchem.martensAlouis schreef: ↑13 september 2019, 12:53 ga dan gewoon met je id en bankkaart naar een kantoor van baloise, op elke hoek van de straat heb je er een
Maar makelaars die voor Baloise en die ook voor andere verzekeringsmaatschappijen werken ) kan je wel meer vinden
https://www.baloise.be/nl/particulieren ... oeken.html
martensAlouis is de zoveelste nickname van de gefrustreerde Marc Person, alias AlFonds, buitengesmeten bij MijnKapitaal, wegens bedrog en te veel fantasie.ludo schreef: ↑13 september 2019, 13:03Kantoor is er maar 1.In Berchem.martensAlouis schreef: ↑13 september 2019, 12:53 ga dan gewoon met je id en bankkaart naar een kantoor van baloise, op elke hoek van de straat heb je er een
Maar makelaars die voor Baloise en die ook voor andere verzekeringsmaatschappijen werken ) kan je wel meer vinden
Is hier al een 10 tal keer buitengesmeten oa omdat hij dit forum beschuldigd had van anti-semitisme en het verspreiden van kinderp*rn*.
Hij is knettergek.
Mijn achtergrond is nochtans technisch genoeg om met zekerheid te stellen dat dit onmogelijk is. Is van dezelfde orde als een gat in een papieren document knippen; eens het weggeknipte deel is vernietigd kan je dat onmogelijk reconstrueren.
-
- Jr. Member
is dat echt?NTO schreef: ↑13 september 2019, 13:29martensAlouis is de zoveelste nickname van de gefrustreerde Marc Person, alias AlFonds, buitengesmeten bij MijnKapitaal, wegens bedrog en te veel fantasie.ludo schreef: ↑13 september 2019, 13:03
Kantoor is er maar 1.In Berchem.
Is hier al een 10 tal keer buitengesmeten oa omdat hij dit forum beschuldigd had van anti-semitisme en het verspreiden van kinderp*rn*.
Hij is knettergek.