Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Oktober duurt nog 24 dagen.
Hier vandaag in de bus. Werd stilaan tijd.
Gisteren ook in de bus.
Staat er bij iedereen toestand op 31/07?
Wil dit zeggen dat mijn intrestperiode van 01/08 tot 31/07 loopt?
Staat er bij iedereen toestand op 31/07?
Wil dit zeggen dat mijn intrestperiode van 01/08 tot 31/07 loopt?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik kan mijn rendement bij Integrale tak 21 fiscaal niet narekenen of controleren. Tot 2016 hadden we een vast rendement van 3,25 %. Tot dan was het gemakkelijk te controleren. Vanaf 2017 zijn nieuwe rendementen (2,83 % in 2017 en 2,59 % in 2018). Die rendement zijn toch enkel voor de nieuwe premiestortingen. Als ik nu de intrest (aan 3,25%) bij de opgespaarde bedragen tot 2016 erbij tel en gewoon ook de premiestorting, dan kom ik al twee jaar ongeveer aan het toegestuurd gespaard bedrag en dan hebben de premies zelf voor 2016 en 2017 geen intrest opgebracht. Wie lukt het om zijn rekeninguittreksel hier te controleren ? Uit wat men ons toestuurt kan volgens mij niemand nagaan of het wel correct is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is er niemand die zijn resultaten op zijn rekeninguittreksel langetermijnsparen Integrale 786 controleert ?
Vind iedereen het normaal dat men daar geen detailberekening van krijgt ? Is er iemand die al de controle gedaan heeft en mij kan uitleggen hoe ze tot hun resultaten komen (want rendementen zijn veranderd in 2017 en 2018) ?
Vind iedereen het normaal dat men daar geen detailberekening van krijgt ? Is er iemand die al de controle gedaan heeft en mij kan uitleggen hoe ze tot hun resultaten komen (want rendementen zijn veranderd in 2017 en 2018) ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is er niemand die mij kan uitleggen hoe ik mijn resultaten langetermijnsparen Integrale 786 kan controleren ? Tot 2016 was dit met een vast rendement van 3,25%, maar sedert 2017 zijn de rendementen veranderd. Je krijgt geen detailberekening van hoe dit gebeurt. Het opgespaard bedrag tot 2016 blijft toch dat rendement van 3,25 % behouden ? Enkel het rendement van alles wat daarna opgespaard wordt, kan toch maar aan de nieuwe jaarlijkse rentevoeten uitgerekend worden ? Heeft iemand ooit een detailberekening gezien ? Ik vrees dat verzekeraars hier zowat vrij spel krijgen, als niemand nog zijn rendementen kan narekenen. Eigenaardig dat niemand zich daar bedenkingen bij maakt ?
Wat was het antwoord van Integrale toen je hen deze vragen stelde?witte merel schreef: ↑19 november 2018, 14:40 Is er niemand die mij kan uitleggen hoe ik mijn resultaten langetermijnsparen Integrale 786 kan controleren ? Tot 2016 was dit met een vast rendement van 3,25%, maar sedert 2017 zijn de rendementen veranderd. Je krijgt geen detailberekening van hoe dit gebeurt. Het opgespaard bedrag tot 2016 blijft toch dat rendement van 3,25 % behouden ? Enkel het rendement van alles wat daarna opgespaard wordt, kan toch maar aan de nieuwe jaarlijkse rentevoeten uitgerekend worden ? Heeft iemand ooit een detailberekening gezien ? Ik vrees dat verzekeraars hier zowat vrij spel krijgen, als niemand nog zijn rendementen kan narekenen. Eigenaardig dat niemand zich daar bedenkingen bij maakt ?
**edit** ik bedoel: het enige dat wij kunnen zeggen is dat Integrale wettelijk verplicht is om deze info in het jaaroverzicht te geven maar met ons antwoord weet je nog niet wat de nieuwe rentevoet is. Wat je had in het verleden (alles jaarlijks gekapitaliseerd aan de oude rentevoet) behoud je uiteraard.
Zou het dit jaar terug een maand later zijn?
Benieuwd wanneer we de brief gaan krijgen.
Benieuwd wanneer we de brief gaan krijgen.
Rendement Integrale 786 voor 2018 is 2,00%
(Bron Test Aankoop)
(Bron Test Aankoop)
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Hier ook nog geen uittreksel ontvangen.
Ik verwacht dit toch in september te ontvangen.
2% is mooi meegenomen.
Het grootste bedrag staat bij mij uit aan 3,25 en 2,25%.
Mijn bankdirecteur van Argenta begrijpt niet hoe Integrale dit kan volhouden en suggereert dat we vroeg of laat nog een brief mogen ontvangen zoals Ethias met hun first indertijd met vraag om af te kopen met een éénmalige bonus...
Ik ben benieuwd maar hopelijk blijft het zo en kan ik tot mijn 99 jaar genieten van deze mooi rentes!
Ik verwacht dit toch in september te ontvangen.
2% is mooi meegenomen.
Het grootste bedrag staat bij mij uit aan 3,25 en 2,25%.
Mijn bankdirecteur van Argenta begrijpt niet hoe Integrale dit kan volhouden en suggereert dat we vroeg of laat nog een brief mogen ontvangen zoals Ethias met hun first indertijd met vraag om af te kopen met een éénmalige bonus...
Ik ben benieuwd maar hopelijk blijft het zo en kan ik tot mijn 99 jaar genieten van deze mooi rentes!
Die bankdirecteur is dan niet goed op de hoogte … Van een bankdirecteur zou je verwachten dat hij weet hoe de financiële markten werken. Is hij niet de persoon die je de goede financiële producten moet verkopenBrugse Leeuw schreef: ↑5 september 2019, 15:20
Want voor de kosten en de winsten die ze maken, geven ze toch een hoge kwaliteit dienstverlening? Of is dat enkel KBC
Het probleem van Ethias was dat ze een hoge garantie gaven op toekomstige premies. Toen de rentevoeten sterk daalden, en de klanten extra geld stortten op hun contracten, hadden ze dus ook die 3,25% garantie op dat nieuwe geld, terwijl Ethias dat moest beleggen aan 2% of zelfs lager.
Integrale heeft dat niet gedaan. Ze hebben een hoge garantie gegeven op het moment dat de rentevoeten ook hoog waren. Als ze netjes belegd hebben op dezelfde termijnen als de garanties, dan kunnen ze niet zwaar in de problemen komen.
Het feit dat Integrale nu 2% geeft op de nieuwste contracten (en uiteraard meer op de oude contracten met een hoge garantie) bewijst dat ze voor het nieuwe geld een lagere garantie geven.
Een Ethias scenario zit er niet in, maar die 2% zal waarschijnlijk over 2019 (en dus bekend te maken in 2020) lager zijn. En als de OLO 10 jaar negatief of zeer laag blijft, dan gaat het de komende jaren verder zakken.
Maar dat is niet alleen voor Integrale, dat is zo voor alle verzekeringsmaatschappijen.
Het gegarandeerd rendement nu is wel een stuk lager dan wat staatsleningen aanbieden. Staat me bij dat Integrale nu nog 0,60% garandeert, de OLO 10 jaar is -0,30%. Er zijn in het verleden zo nog langere periodes geweest. Bijv. in 2015 boden ze nog 3,25% terwijl de Belgische lange termijnrente toen al onder de 1% dook.
Integrale heeft dat niet gedaan. Ze hebben een hoge garantie gegeven op het moment dat de rentevoeten ook hoog waren. Als ze netjes belegd hebben op dezelfde termijnen als de garanties, dan kunnen ze niet zwaar in de problemen komen.
Het feit dat Integrale nu 2% geeft op de nieuwste contracten (en uiteraard meer op de oude contracten met een hoge garantie) bewijst dat ze voor het nieuwe geld een lagere garantie geven.
Integrale is fors belegd in vastgoed. Dat zou hun hoge gegarandeerde rendementen voor een groot deel moeten dekken. Ik vraag mij al een hele tijd af als de immo-markt zou crashen wat Integrale dan zou doen.
Correctie: Gegarandeerd rendement van Integrale 786 is nu 0,75% + eventuele winstdeelname
vorige week jaarlijks overzicht ontvangen.
"Verworven reserves op datum van 31/07/2019.... "
"Rendement op spaargeld toegekend in 2018 2,52%" dus toch een beetje meer dan 0,75% die MoreOrLess voorspiegelde.
Antwoord op een vorige post : Vroeger behield een gestorte premie het rendement dat geldig was in het jaar dat de premie gestort werd. Maar volgens mij heeft de regering dit op vraag van de verzekeringsector in 2014 afgeschaft. Of was dit voor groepsverzekeringen of allebei ?
Is er al iemand geslaagd om de berekening van Integrale te checken ?
"Verworven reserves op datum van 31/07/2019.... "
"Rendement op spaargeld toegekend in 2018 2,52%" dus toch een beetje meer dan 0,75% die MoreOrLess voorspiegelde.
Antwoord op een vorige post : Vroeger behield een gestorte premie het rendement dat geldig was in het jaar dat de premie gestort werd. Maar volgens mij heeft de regering dit op vraag van de verzekeringsector in 2014 afgeschaft. Of was dit voor groepsverzekeringen of allebei ?
Is er al iemand geslaagd om de berekening van Integrale te checken ?