De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Pfft. De beurs is weer aan het aanmodderen. Vanmorgen zag het er nochtans goed uit met licht hogere koersen. Ook Wall Street startte positief maar nu staat weer alles in het rood.
Tiens, mijn aandelen novartis staan toch in het groen...die pia zeker?
Steek je nog steeds maandelijk in Fundsmith of welke strategie volg je nu? Alleen Fundsmith overigens?
Quality growth investor
Niet maandelijks maar wekelijks. Na 7 keer een inleg van 500 euro ben ik al aan 3.500 euro met een nipte winst.
Don't worry. Met Fundsmith heb je mss wel het beste equity fonds in port. Beleg zelf in aandelen maar heb mijn ouders ook aangeraden van een groot deel van hun vermogen in Fundsmith te steken wat ze reeds tijdje terug gedaan hebben. Voordat hij Fundsmith begon stond Terry Smith aan het hoofd van een pensioenfonds met dezelfde strategie dat in 2008 maar -12% ging. Niet slecht voor een puur equity fonds.
Hoe ben je trouwens op dat fonds gekomen? Gewoon omdat MeDirect (en Binck) het promoten of via eigen research?
Quality growth investor
Ik had bericht gekregen van MeDirect dat ze dat fonds in hun aanbod hadden opgenomen. Na even op Morningstar gecheckt te hebben was mijn keuze vlug gemaakt: rendement van 18%, vijf sterren, rating Gold.
Sommige beleggers doen een eigen research, kiezen een fonds en gaan dan op zoek waar ze dat fonds kunnen kopen. Ik heb een fondsenbank (vroeger Rabobank, nu MeDirect), bekijk het aanbod en koop de fondsen die ik interessant vind.
Sommige beleggers doen een eigen research, kiezen een fonds en gaan dan op zoek waar ze dat fonds kunnen kopen. Ik heb een fondsenbank (vroeger Rabobank, nu MeDirect), bekijk het aanbod en koop de fondsen die ik interessant vind.
Leuke foto van de leiders van de belangrijkste twee Angelsaksische landen in de wereld op de top van de Verenigde Naties. Alletwee belaagd: In de VS gaan ze nog maar eens bekijken of ze Donald Trump niet kunnen afzetten omwille van zijn bemoeienissen met de zoon van Joe Biden in Oekraïne en van Boris Johnson verlangen ze dat hij ontslag neemt omdat zijn prorogatie van het parlement door het Hooggerechtshof onwettig is verklaard.
Trump heeft in een toespraak tot de Verenigde Naties gezegd dat hij geen "slechte deal" met China zal accepteren. Gevolg: de olieprijs daalt 2% en de beleggers drukken op het verkoopknopje.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het zal niet de Eufraat zijn....en ja we weten en zullen nooit iets weten....maar ik drink liever een cocktail in Europa dan in Bagdad natuurlijk! Overigens ik vind dat een egoïstische gedachten.GreenDean schreef: ↑24 september 2019, 12:30 Weer tegenstrijdige informatie? Ik had gelezen dat er 2 raak waren en dat er eentje ergens in een rivier (dat zal dan waarschijnlijk de Tigris zijn) terecht is gekomen. Zullen we maar concluderen dat we gewoon niks weten? Voor hetzelfde geld zit heel Bagdad (of toch al dat ambassade personeel) de cocktails achterover te kiepen terwijl ze hilarisch verzinnen wat het volgende is dat ze de wereld in gaan sturen.
Het ziet er een licht rode start uit. In het oosten zijn ze licht rood geëindigd, HSI -1,27% weliswaar. Zien wat het vandaag weer wordt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Bij dat egoïstische heb ik eigenlijk niet stil gestaan. Goede opmerking. Ik vroeg me alleen af wat we nu eigenlijk weten. Ik lees een bericht over 2 raketten op de US ambassade en eentje "ergens" in een niet nader bepaalde rivier. Iemand anders zoekt actief naar die berichtgeving en vindt een artikel waar het over 1 raket gaat die zijn doel helemaal gemist heeft. Als gemanipuleerde verslaggeving kan dat tellen.Jozefien1969 schreef: ↑24 september 2019, 23:09 Het zal niet de Eufraat zijn....en ja we weten en zullen nooit iets weten....maar ik drink liever een cocktail in Europa dan in Bagdad natuurlijk! Overigens ik vind dat een egoïstische gedachten.
Anderzijds zijn er heel veel plaatsen op aarde waar wij een 'arm' beeld van hebben waar het veel beter leven is dan in Europa, ook in het midden-oosten. Dat weet ik wel uit eigen ervaring en heb ik niet in de krant gelezen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De Democraten starten een afzettingsprocedure tegen Trump. Nog meer politieke onzekerheid hadden we nou net nodig.
Indrukwekkende prestatie, op 4 jaar tijd bijna verdrievoudigd! Vraag is, blijft dit duren?sortino schreef: ↑24 september 2019, 17:56Don't worry. Met Fundsmith heb je mss wel het beste equity fonds in port. Beleg zelf in aandelen maar heb mijn ouders ook aangeraden van een groot deel van hun vermogen in Fundsmith te steken wat ze reeds tijdje terug gedaan hebben. Voordat hij Fundsmith begon stond Terry Smith aan het hoofd van een pensioenfonds met dezelfde strategie dat in 2008 maar -12% ging. Niet slecht voor een puur equity fonds.
Hoe ben je trouwens op dat fonds gekomen? Gewoon omdat MeDirect (en Binck) het promoten of via eigen research?