Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Alle vorige posten hebben een groot "jehova's-getuigen-einde-van-de-wereld" voorspellingen.
Tot op vandaag is er eigenlijk nog totaal niéts gebeurd wat héél erg is : een overstromingske hier en daar, een smeltend gletcherke, dat is het zowat.
Ik blijf erbij : over 20 jaar spreekt niemand nog over die CO2; of al lachend van 'weet je nog vroeger toen de gazetten volstonden met co2 verzinsels?"
Tot op vandaag is er eigenlijk nog totaal niéts gebeurd wat héél erg is : een overstromingske hier en daar, een smeltend gletcherke, dat is het zowat.
Ik blijf erbij : over 20 jaar spreekt niemand nog over die CO2; of al lachend van 'weet je nog vroeger toen de gazetten volstonden met co2 verzinsels?"
Ik vrees dat droogtes, hittegolven en overstromingen de normale toestand zullen worden binnen enkele jaren.
Droogtes en overstromingen gaan opgelost worden met slimme regenputten en de slimme kWh-meter lost de hinder van hittegolven op (airco op zonne-energie ipv elektrische vuurtjes in de winter)
zelfs al is dat zo, dan passen we ons daaraan aan, en wordt er technologie ontwikkeld om ons daarbij te helpen.
Aziaten afrikanen zijn al honderden jaren de hitte en regen gewoon, die zijn daardoor niet uitgestorven.
moeilijk gaat ook
De mens zal zich aanpassen maar niet de dieren, planten en gewassen.
Niet alle mensen zullen zich willen aanpassen en niet alle dieren, planten en gewassen zullen zich kunnen aanpassen.
Maar ondertussen heb ik nog niks concreet zien passeren...
Maar ondertussen heb ik nog niks concreet zien passeren...
Ha pukkie007, enkele dingen die je als individu kunt doen:
- voor kleine afstanden, ga te voet of met de fiets in plaats van met de auto;
- gebruik het openbaar vervoer in plaats van de auto indien mogelijk;
- ga je op reis, verkies dan de trein boven de auto of het vliegtuig;
- in de auto, zet de airco enkel op als het niet anders kan;
- produceer zo weinig mogelijk afval want dat wordt verbrand;
- isoleer je huis om ontsnapping van warmte tegen te gaan.
Sorry Yaris, maar dat zijn non-acties. Al die zaken weet iedereen en zullen de meeste al wel doen ALS ze het kunnen. Al was het maar omdat het geld bespaart.Yaris schreef: ↑25 september 2019, 19:39 Ha pukkie007, enkele dingen die je als individu kunt doen:
- voor kleine afstanden, ga te voet of met de fiets in plaats van met de auto;
- gebruik het openbaar vervoer in plaats van de auto indien mogelijk;
- ga je op reis, verkies dan de trein boven de auto of het vliegtuig;
- in de auto, zet de airco enkel op als het niet anders kan;
- produceer zo weinig mogelijk afval want dat wordt verbrand;
- isoleer je huis om ontsnapping van warmte tegen te gaan.
Vergeet niet dat de meeste mensen die dagelijks in de file staan, daar niet voor hun plezier in staan, maar om te gaan werken. Als ik korte afstanden moet doen, ga ik echt de auto niet nemen, maar ga ik te vet of met de fiets.
Als je je huis kan isoleren, dan zullen de mensen dat wel doen.
Idem met de afvalzak.
Je had ook nog kunnen zeggen dat je je verwarming een graad lager moet zetten. Maar ook daar zijn grenzen aan. Op een gegeven moment staat ze op 0°...
Dus zoals met de meeste zaken, ik ben voor een schoner milieu, maar:
* De anderen moeten het doen
* de industrie, werkgevers, zelfstandigen, mensen met meer geld als ik moeten het doen
anonymous, dat laatste is pertinent onwaar. Ik som juist acties op die iedereen kan doen. Dat "de anderen het moeten doen" klopt dus niet. En ik kan er ook niet aan doen dat het zaken zijn "die iedereen weet". Iemand vroeg naar concrete voorstellen dus heb ik die gegeven.
Er liggen op ontzettend veel geschikte daken nog geen zonnecellen. Dit zou bijvoorbeeld veel beter kunnen. Eventueel moet er iets voorzien worden waarbij je je dak kan verhuren als je zelf te weinig geld hebt om zonnecellen te leggen, liefst op zo'n manier dat die mensen zonder geld er ook een stukje beter van worden. Zonnedelen of hoe heet dat?
Bedrijfswagens afschaffen zou ook helpen, en dan de in de plaats daarvan openbaar vervoer goedkoper maken/werknemers hiervoor belonen. Zou iets als een "fietsvergoeding" maar dan voor openbaar vervoer geen optie zijn? Als je geen bedrijfswagen neemt waar collega's dat wel doen, wordt je beloond per dag dat je met het openbaar vervoer gaat werken. (Geen idee of dat haalbaar is, gooi het er maar uit)
Belasting op treinreizen verlagen, op fossiele brandstof nog meer verhogen (of hogere directe belasting op vliegtuigreizen).
Bedrijfswagens afschaffen zou ook helpen, en dan de in de plaats daarvan openbaar vervoer goedkoper maken/werknemers hiervoor belonen. Zou iets als een "fietsvergoeding" maar dan voor openbaar vervoer geen optie zijn? Als je geen bedrijfswagen neemt waar collega's dat wel doen, wordt je beloond per dag dat je met het openbaar vervoer gaat werken. (Geen idee of dat haalbaar is, gooi het er maar uit)
Belasting op treinreizen verlagen, op fossiele brandstof nog meer verhogen (of hogere directe belasting op vliegtuigreizen).
Bedankt voor die voorstellen van jou, niemand zou daar opgekomen zijn. Het lijkt hier wel de familie kletskoek.Yaris schreef: ↑25 september 2019, 19:52 anonymous, dat laatste is pertinent onwaar. Ik som juist acties op die iedereen kan doen. Dat "de anderen het moeten doen" klopt dus niet. En ik kan er ook niet aan doen dat het zaken zijn "die iedereen weet". Iemand vroeg naar concrete voorstellen dus heb ik die gegeven.
Flue en Winston
Heet je nu al Winston? Daarvoor was het Swinnen.
@Iedereen die kritiek heeft op mijn voorstellen: het staat jullie vrij om zelf voorstellen te bedenken waar nog niemand aan gedacht heeft.
mijn voorstel is het droog toilet, of kakbox. Geen wateraansluiting, kakken in bak en bestrooien met papiersnippers gemaakt van reclameblaadjes. Wc papier mag je wel gebruiken, maar geen water.
In nederland reeds lang ingeburgerd, hier zijn de geesten niet rijp genoeg.
Flu & Winston
In nederland reeds lang ingeburgerd, hier zijn de geesten niet rijp genoeg.
Flu & Winston
Ben je daar weer met je droog toilet, vlo?