Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
@ Zwiertje, bedankt voor de uitleg. Na wat zoeken had ik het vraagteken gevonden, het vraagteken staat nu naast de portefeuille tool. Als je hier op klinkt krijg je de uitleg van totaal en persoonlijk rendement. Jouw uitleg klopt inderdaad.
@Sorentino, thanks
@Sorentino, thanks
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
Dit is juist. De eerste twee lijnen op de portfolio tonen het Time-Weighted rendement en het Money-Weighted rendement. Voor periodes langer dan een jaar zijn de getallen annualized (houden dus rekening met compounding).Zwiertje schreef: ↑23 september 2019, 11:34 Voor zover ik mij kan herinneren, was het 'totaal rendement' een nogal rechttoe-rechtaan methode om een rendement te berekenen, die weinig of geen rekening houdt met de tussentijdse transacties. Gewoon (eindwaarde - beginwaarde) / periode
Het persoonlijk rendement is een complexere methode, die een meer realistisch beeld geeft van hoe goed je portefeuille presteert. Hierin worden alle transacties verrekend, rekening houdend met de tijdstippen en gewichten.
Als je periode bekijkt waarin er geen transacties waren, zullen het persoonlijk rendement en het totaal rendement identiek zijn.
De tweede lijn is jouw rendement. In vergelijking met de eerste lijn geeft dit aan hoe goed je was met de market-timing van jouw transacties.
De derde lijn is je zelfgekozen benchmark.
Als ik het me goed herinner worden dividenden in dit deel van de site niet meegeteld. (Je kan dit zelf snel testen door een 1 positie portefeuille aan te maken). Voor de dividenden is er een afzonderlijke tab die je zelf kan invullen (weet niet hoe dit werkt). Ook de cash in je portefeuille word niet correct meegerekend in je rendement. (maak een portefeuille aan met 50% cash )
In de getoonde resultaten van de fondsen, enz geeft Morningstar de totaal rendement: prijsverandering en dividenden meegerekend.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Pardon, Euro 625 winst x 0,80 =Euro 500 winst min de kosten, zal ongeveer Euro 470 zijn, daadwerkelijk zijn. Is nog altijd een mooie winst nietwaar! Inderdaad ik zie geen verschil tussen Euro 625 en Euro 624,97 maar wel tussen Euro 625 en Euro 500. Verschil is namelijk Euro 125,00 maar goed geen haan die daar naar zal kraaien.Nasa schreef: ↑23 september 2019, 06:58Als je aankoopbedrag hoog genoeg is, dan zijn die brokerkosten verwaarloosbaar. Niemand is er bij gebaat om tot op de cent juist zijn verlies of winst te weten. Maw 625 euro winst bij verkoop is gemakkelijker te onthouden dan 624,79 euro. Begraaip?Jozefien1969 schreef: ↑22 september 2019, 22:57
B7H4short heeft gelijk. U moet uw eigen rendement berekenen. Bij Binck bank als voorbeeld staat uw verlies op Euro 1000,00 maar in feite is dat een verlies van Euro 1200,00 ( bij verlies dus 20% meer rekenen ). Binck bank vergeet de taksen in de aankoop te voegen. Heb Binck bank daarover al aangesproken, het is de keuze van de belegger die zelf ook wat moeite moet doen om zijn eigen rendement of verlies te berekenen. Binck kan niet alles berekenen voor u. Nouja, Binck is nog wel zo vriendelijk om de kosten van Binck in de aankoopwaarde te zetten van het door u gekochte aandeel...is al heel wat.
wat ik mij afvraag is wat jullie nu doen, nu jullie YTD zo hoog staat.
kopen jullie nog uberhaubt iets bij?
wachten tot het zakt?
kopen jullie nog uberhaubt iets bij?
wachten tot het zakt?
Ik blijf gewoon bijkopen: https://ofdollarsanddata.com/just-keep-buying/
Absoluut niets ...
Eigenlijk probeer ik geen rekening te houden met 'hoe hoog' mijn portefeuille staat. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me soms toch laat verleiden om er rekening mee te houden. Dat draait soms goed uit, en soms verkeerd. Market timing is eigenlijk een beetje gokken ....
Mijn beleggingsplan vertelt me om nieuw geld direct te ik investeren volgens mijn asset allocatie.
Met het nieuwe geld zal ik trachten mijn ideale verdeling van 60% aandelen en 40% stabiele beleggingen zo goed mogelijk te benaderen.
Nergens in mijn plan maar ik dit afhangen van de stand van de markt.
Met het nieuwe geld zal ik trachten mijn ideale verdeling van 60% aandelen en 40% stabiele beleggingen zo goed mogelijk te benaderen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het is niet omdat ik de vraag stel dat ik uberhaubt niks koop of zo.Zwiertje schreef: ↑26 september 2019, 13:47Absoluut niets ...
Eigenlijk probeer ik geen rekening te houden met 'hoe hoog' mijn portefeuille staat. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me soms toch laat verleiden om er rekening mee te houden. Dat draait soms goed uit, en soms verkeerd. Market timing is eigenlijk een beetje gokken ....
Ik koop wel degelijk nog bij, maar wel iets voorzichtiger.
Wat wel is, bij een heel kleine port met geen tot weinig winst, heeft een aankoop grote gevolgen.
Maar bij een port van bvb, 500.000 euro en 25% winst, heeft een aankoop van 2500 geen tot weinig invloed.
als b(7H4)oglehead had ik van ook geen ander antwoord verwacht, whatever works for youB7H4long schreef: ↑26 september 2019, 14:37 Mijn beleggingsplan vertelt me om nieuw geld direct te ik investeren volgens mijn asset allocatie.
Als niet boglehead nochtans hetzelfde principe voor mij.Jhn schreef: ↑26 september 2019, 15:11als b(7H4)oglehead had ik van ook geen ander antwoord verwacht, whatever works for youB7H4long schreef: ↑26 september 2019, 14:37 Mijn beleggingsplan vertelt me om nieuw geld direct te ik investeren volgens mijn asset allocatie.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Dan heb jij eigenlijk de laatste maanden enkel nog alleen obligatie ETF moeten bijkopen, dat is toch juist?B7H4long schreef: ↑26 september 2019, 14:37 Mijn beleggingsplan vertelt me om nieuw geld direct te ik investeren volgens mijn asset allocatie.
Het kan toch niet zijn dat jij de laatste 10 maand nog maar iets van IWDA hebt gekocht!
Net wel, door de dalende interestvoeten zijn obligaties enorm hard gestegen, terwijl aandelen nu toch al 1-2 jaar rond hetzelfde niveau staan (met wel zo nu en dan fluctuaties).Jhn schreef: ↑26 september 2019, 15:37Dan heb jij eigenlijk de laatste maanden enkel nog alleen obligatie ETF moeten bijkopen, dat is toch juist?B7H4long schreef: ↑26 september 2019, 14:37 Mijn beleggingsplan vertelt me om nieuw geld direct te ik investeren volgens mijn asset allocatie.
Het kan toch niet zijn dat jij de laatste 10 maand nog maar iets van IWDA hebt gekocht!
Oh oke, ik volg (voorlopig) voornamelijk Amerikaanse aandelen omdat ik daar vaker over lees op websites, dus ik keek vooral naar de S&P500. Zal snel veranderen eens ik breed beleg
S&P500 is eigenlijk nog harder omhoog gegaan dan de MSCI world. Althans voor euro beleggers. Misschien hebben amerikaanse beleggers door wisselkoersverschillen een lager rendement gehaald.