Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Als mijn auto 1 à 2 jaar in panne staat en ik zie dat de S&P op 2 jaar +19% (Nasdaq +30%) gestegen is, ga ik toch eens op zoek naar een andere garage...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
SP500:
Euro beleggers YOY +10%
USD beleggers YOY +3,5%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Yep, en 3,5% is eigenlijk niets vind ik. Op een week tijd schommelen de prijzen wel vaker met enkele procenten. Ik wilde niet zeggen dat ze helemaal niet bewogen hadden maar eerder dat winst/verlies heel erg beperkt was.
Interessante vraag.Jhn schreef: ↑26 september 2019, 15:37Dan heb jij eigenlijk de laatste maanden enkel nog alleen obligatie ETF moeten bijkopen, dat is toch juist?B7H4long schreef: ↑26 september 2019, 14:37 Mijn beleggingsplan vertelt me om nieuw geld direct te ik investeren volgens mijn asset allocatie.
Met het nieuwe geld zal ik trachten mijn ideale verdeling van 60% aandelen en 40% stabiele beleggingen zo goed mogelijk te benaderen.
Nergens in mijn plan maar ik dit afhangen van de stand van de markt.
Het kan toch niet zijn dat jij de laatste 10 maand nog maar iets van IWDA hebt gekocht!
Hangt allemaal van de grootte van de portefeuille en de hoogte van de nieuwe contributies af.
Bij mij was het een beetje vanalles.
Tov een jaar geleden hebben we deze evoluties:
MSCI world YOY +8,74%
Barclays Euro Bonds YOY +9,21%
Dus als we geen nieuwe contributies zouden doen, zou alles ongeveer gelijk blijven.
Met nieuwe contributies zou je kunnen denken: evenveel in aandelen dan in stabiele assets. maar dat was niet waar.