Hoe geld overschrijven van beleggersrekening ?
Re: Hoe geld overschrijven van beleggersrekening ?
Moet natuurlijk 20 september 2019 zijn.CarpeNoctem schreef: ↑29 september 2019, 09:16Jawadde, da's dus minstens al 2 jaar. Jij hebt wel engelengeduld zeg ...
Typfout gemaakt ,kan gebeuren op een zondagmorgen.
Kan gewoon de beleggersrekening niet aanduiden vanwaar ik de interne overschrijving wil doen.
Enkel de MeDirect Fidelity spaarrekening kan gekozen worden,maar deze staat in het grijs.platin schreef: ↑29 september 2019, 09:37 Het geld van de beleggers rekening overschrijven naar een geld rekening of express spaar rekening.
Is een interne overschrijving tussen rekeningen.
Van die express of geld rekening overschrijven naar externe rekening.
Er dienen wel wat stappen doorlopen worden.
Het dient aanbeveling om minstens tot onderaan te scrollen op de pagina's.
Dit om bvb de sms code of de bevestiging niet te missen.
Je moet minstens 12 maanden op voorhand het af te halen bedrag reserveren.
Als het geld dat je wenst af te halen, op een ME12 rekening staat, dan is het normaal dat je er pas 12 maanden na je opdracht kan over beschikken.
Maar voor de geldrekening, express rekening, of Fidelity rekening zijn er bij mij ook nog nooit problemen geweest (op voorwaarde dat er voldoende geld op staat uiteraard, want in dat geval staat die inderdaad in het grijs).
Laatst gewijzigd door Nefertari op 29 september 2019, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgelet: zelfs als de rekening in het grijs staat kun je ervan overschrijven. Daardoor was ik de eerste keer ook misleid.
Op 20 september heb ik een vraag gesteld via een beveiligd bericht.
Tot op heden hebben ze nog niet gereageerd.Ondertussen is dit toch 13 dagen.
Tot op heden hebben ze nog niet gereageerd.Ondertussen is dit toch 13 dagen.
Hallo Waterboy,
Het antwoord is hier al gegeven. Van uw beleggingsrekening kunt u enkel overschrijven naar interne rekeningen. Dat wil zeggen, eerst naar uw geldrekening en vervolgens kunt u vanaf uw geldrekening overschrijven naar andere rekeningen, ook bij andere banken. Dit is een gangbare methode.
Heeft u echter een vermogensbeheer portefeuille verkocht? In dat geval werkt het anders. Laat u even weten of het over vermogensbeheer gaat of puur aandelen zoals aangegeven?
Met vriendelijke groeten,
Het MeDirect team
Het antwoord is hier al gegeven. Van uw beleggingsrekening kunt u enkel overschrijven naar interne rekeningen. Dat wil zeggen, eerst naar uw geldrekening en vervolgens kunt u vanaf uw geldrekening overschrijven naar andere rekeningen, ook bij andere banken. Dit is een gangbare methode.
Heeft u echter een vermogensbeheer portefeuille verkocht? In dat geval werkt het anders. Laat u even weten of het over vermogensbeheer gaat of puur aandelen zoals aangegeven?
Met vriendelijke groeten,
Het MeDirect team
Het was mijn totale portefeuille vermogensbeheer.Een beveiligd bericht verstuurd op 24 september ,en reeds een reactie mogen ontvangen op 11 oktober.
Medirect is enkel geïnteresseerd in zoveel mogelijk geld ontvangen.Klanten tevredenheid is bijzaak.
De klanten kunnen toch niet weg,of aan een hoge kost.
Als men wenst fondsen te transfereren naar een andere bank betaald men 150 Euro per fonds.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... angen.html
Als ik een goede raad mag geven aan toekomstige klanten,blijf weg bij Medirect.
Rendement op vermogensbeheer van november 2016 tot september 2019 was 4% ,daar moeten de kosten van 0,9% per jaar nog afgehouden worden,en dit in uitstekende beursjaren.
Medirect is enkel geïnteresseerd in zoveel mogelijk geld ontvangen.Klanten tevredenheid is bijzaak.
De klanten kunnen toch niet weg,of aan een hoge kost.
Als men wenst fondsen te transfereren naar een andere bank betaald men 150 Euro per fonds.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... angen.html
Als ik een goede raad mag geven aan toekomstige klanten,blijf weg bij Medirect.
Rendement op vermogensbeheer van november 2016 tot september 2019 was 4% ,daar moeten de kosten van 0,9% per jaar nog afgehouden worden,en dit in uitstekende beursjaren.
Dat is jouw mening, waterboy. Ikzelf ben tevreden over MeDirect en vele anderen met mij. Op Spaargids krijgt MeDirect een waardering van 8,3 op 10. Daarmee staat ze samen met Rabobank op de eerste plaats.
Ik ben noch klant bij rabo, noch bij medirect. Dus ik kan er niet over oordelen.
Ik kan me wel afvragen wat de waarde is van een beoordeling op een commerciele site. De reclame voor die banken is toch wel sterk aanwezig
Die beoordelingen worden gegeven door gebruikers van Spaargids. Ze zijn niet anoniem maar je kunt zien wie welke beoordeling gegeven heeft. Ik denk dus niet dat er mee geknoeid wordt door de beheerders van Spaargids.
Grappig: daarstraks had MeDirect een waardering van 8.3, gebaseerd op 13 beoordelingen. Nu is de waardering gezakt naar 7.9, gebaseerd op 14 beoordelingen. En wie is nummer 14? Waterboy.
Grappig: daarstraks had MeDirect een waardering van 8.3, gebaseerd op 13 beoordelingen. Nu is de waardering gezakt naar 7.9, gebaseerd op 14 beoordelingen. En wie is nummer 14? Waterboy.
Ik stel mij vragen bij een bank die 150 euro durft vragen om één effect over te dragen naar een andere bank.
Deze prijs is zeker niet in overeenstemming met het administratieve werk.
Deze prijs is zeker niet in overeenstemming met het administratieve werk.
MeDirect doet geregeld acties om effecten aan te trekken. Daarbij geven ze een financiële beloning. Ze rekenen geen aankoopkosten, verkoopkosten of bewaarkosten voor fondsen aan. Dan vind ik het niet schandalig dat ze 150 euro aanrekenen bij de verhuis van effecten naar een andere bank. Daarmee willen ze natuurlijk ook vermijden dat je effecten bij hen zet, de beloning int, ze weer weghaalt en bij de volgende actie weer terugzet om opnieuw een beloning te krijgen.
Mooie commerciële uitleg.
De woordvoerder van Medirect had het niet beter kunnen zeggen.Yaris schreef: ↑15 oktober 2019, 19:02 MeDirect doet geregeld acties om effecten aan te trekken. Daarbij geven ze een financiële beloning. Ze rekenen geen aankoopkosten, verkoopkosten of bewaarkosten voor fondsen aan. Dan vind ik het niet schandalig dat ze 150 euro aanrekenen bij de verhuis van effecten naar een andere bank. Daarmee willen ze natuurlijk ook vermijden dat je effecten bij hen zet, de beloning int, ze weer weghaalt en bij de volgende actie weer terugzet om opnieuw een beloning te krijgen.
Yaris werk jij toevallig bij Medirect?