Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Toch altijd leuk om als voorbeeld een foto van een (petro) chemische fabriek te posten!
Moesten die een maand niets meer produceren, je zou nogal wat merken!
Of eens alles uit je huis halen dat mede door die producten geproduceerd is.
Je zou nogal versteld staan.
Van de haartjes van je tandenborstel tot je glasramen...
Moesten die een maand niets meer produceren, je zou nogal wat merken!
Of eens alles uit je huis halen dat mede door die producten geproduceerd is.
Je zou nogal versteld staan.
Van de haartjes van je tandenborstel tot je glasramen...
Ik heb nooit gezegd dat petrochemische fabrieken, of gelijk welke andere fabrieken, moesten ophouden te produceren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Muurschildering in Bristol:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor diegene dat menen dat het met die hysterie wel meevalt:
Bij een townhall meeting van AOC slaat één van de toehoorders helemaal door, terwijl zij wat instemmend staat te knikken ...
Twitter filmpje
"We got to start eating babies! We don't have enough time! ... We have to get rid of the babies! ... We need to eat the babies!"
Wat is 't nu? Mogen we nog vlees eten of niet?
Eat the children
Gaat daarmee naar den oorlog ...
Bij een townhall meeting van AOC slaat één van de toehoorders helemaal door, terwijl zij wat instemmend staat te knikken ...
Twitter filmpje
"We got to start eating babies! We don't have enough time! ... We have to get rid of the babies! ... We need to eat the babies!"
Wat is 't nu? Mogen we nog vlees eten of niet?
Eat the children
Gaat daarmee naar den oorlog ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 oktober 2019, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Binnenkort mag niemand nog een professionele bladblazer of snoeischaar gebruiken.
Mensen, waar gaat dit naartoe?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik vraag me persoonlijk wel af wat de meerwaarde van een bladblazer is ... men neme een hark en men rakelt de bladeren samen ... iemand die me de meerwaarde hiervan kan bewijzen (graag met een link )Spruitekop schreef: ↑4 oktober 2019, 12:28 Binnenkort mag niemand nog een professionele bladblazer of snoeischaar gebruiken.
Geebee ik heb nog wel wat vrijwilligerswerk gedaan als tuinder op een groot domein waar kinderen en jongvolwassenen die thuis niet meer terrecht kunnen, worden opgevangen. De klusjesmannen daar komen handen te kort. Het is een prachtige tuin en de opvang is er goed.
Ik heb daar ontzettend veel hagen geschoren en heel veel takken verhakseld in zo een reuzehakselaar.
Daar gebruiken we ook een bladblazer om het terrein rond ondermeer de hakselaar proper te maken. Nu is dat echt nodig nee, maar het hielp toch wel. Zo konden we onze "gewonnen" tijd gebruiken voor andere zaken.
In mijn eigen tuin zou ik er nog niet aan denken om een bladblazer te gebruiken.
Bladzuigers kunnen ook hun nut hebben, maar wederom niet in mijn tuin.
Ik heb daar ontzettend veel hagen geschoren en heel veel takken verhakseld in zo een reuzehakselaar.
Daar gebruiken we ook een bladblazer om het terrein rond ondermeer de hakselaar proper te maken. Nu is dat echt nodig nee, maar het hielp toch wel. Zo konden we onze "gewonnen" tijd gebruiken voor andere zaken.
In mijn eigen tuin zou ik er nog niet aan denken om een bladblazer te gebruiken.
Bladzuigers kunnen ook hun nut hebben, maar wederom niet in mijn tuin.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ach zo. Dat is het nieuwe criterium: alles wat geen meerwaarde biedt gaan we verbieden...
Man man man ...
In Duitsland is dat jaaaaren zo. Om het lawaai te verminderen en om de uitlaatgassen te vermijden worden enkel nog accu-toestellen gebruikt door de lokale overheden. ( Doe ik trouwens ook al jaren. Boormachine, fiets, bladblazer, heggenschaar, kettingzaag, ...) Trouwens we hebben het hier al eens over gehad, but never mind. Dus waar gaan we naartoe, moet eigenlijk zijn: hoe lang lopen we al achter?Spruitekop schreef: ↑4 oktober 2019, 12:28 Binnenkort mag niemand nog een professionele bladblazer of snoeischaar gebruiken.
Er zijn toch oneindig veel voorbeelden te bedenken van producten die verboden zijn omdat ze (a) schadelijk/hinderlijk zijn en (b) geen meerwaarde hebben ten opzichte van nieuwere, veiligere producten?CarpeNoctem schreef: ↑4 oktober 2019, 19:40 Ach zo. Dat is het nieuwe criterium: alles wat geen meerwaarde biedt gaan we verbieden...
Man man man ...
Elke keer dat er een nieuwer, minder schadelijk pesticide op de markt komt, worden een resem oudere producten van de markt gehaald. Het nieuwe product presteert even goed en is minder schadelijk, dus is er geen enkele reden om het bestaande product niet te verbieden. Zelfde redenering bij auto's (probeer maar eentje zonder gordel en katalysator op de markt te brengen) of voedsel (probeer eens lood bij je melk te doen om hem een roomkleur te geven, zoals in de goede oude tijd).
Bladblazers op verbrandingsmotor passen perfect in dat rijtje: ze zijn extreem vervuilend (meer dan een personenwagen of zelfs stadsbus), ze zijn enorm luidruchtig en hun propere equivalenten op accus zijn ondertussen even performant.
Waarom dat verbod er nu pas zou komen begrijpt toch geen zinnig mens?
Geen meerwaarde, en beter voor het milieu en gezondheid, zou ik niet meteen door elkaar halen.
Miljarden mensen zien geen meerwaarde in het bijwonen van (sport)evenementen als je het ook op TV of PC kan volgen. En al dat reizen is niet zo fijn voor het milieu. Moet het dan verboden worden omdat de overgrote meerderheid het zo ziet?
Aan de andere zijde begrijp ik niet waarom mijn buurman een 2-takt-blazer heeft voor 100m² tuin terwijl ik al 10 jaar toestellen op batterijen gebruik voor een oppervlakte die 100 keer groter is...
Miljarden mensen zien geen meerwaarde in het bijwonen van (sport)evenementen als je het ook op TV of PC kan volgen. En al dat reizen is niet zo fijn voor het milieu. Moet het dan verboden worden omdat de overgrote meerderheid het zo ziet?
Aan de andere zijde begrijp ik niet waarom mijn buurman een 2-takt-blazer heeft voor 100m² tuin terwijl ik al 10 jaar toestellen op batterijen gebruik voor een oppervlakte die 100 keer groter is...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Cruciaal is hier je en. geebee had het enkel over "geen meerwaarde hebben".
Ik heb geen weet van producten die verboden zijn omdat ze geen meerwaarde bieden. En maar best ook, de bemoeizucht van onze overheid heeft al lang het verdraaglijke overschreden.
Moest je weten wat ik allemaal uitvreet van dingen die geen meerwaarde bieden
Ik gebruik mijn bladblazer, op stroom, om oprit (grind) proper te maken.geebee schreef: ↑4 oktober 2019, 13:15Ik vraag me persoonlijk wel af wat de meerwaarde van een bladblazer is ... men neme een hark en men rakelt de bladeren samen ... iemand die me de meerwaarde hiervan kan bewijzen (graag met een link )Spruitekop schreef: ↑4 oktober 2019, 12:28 Binnenkort mag niemand nog een professionele bladblazer of snoeischaar gebruiken.
Mijn bladblazer is ook een bladzuiger en verhakkelt blaren. Gebruik deze ook tussen mijn struiken.
Omdat die toestellen, sommigen toch, lang meegaan?
Onze pa heeft een kettingzaag op naft, is nog van zijne pa geweest die al 25 jaar dood is ondertussen. Vroeger intensief gebruikt, nu heeft hij ook een elektrische omdat deze lichter zijn en makkelijker hanteerbaar. 1e elektrische is al na 6 jaar vervangen moeten worden.
Ok was misschien een b-merk, maar toch....
Ik heb ook een grasmaaier op naft. Voor ne tuin van 2x nix (350m2 gras ongeveer) . Maar ik ken mijn eigen, met ne draad dan maai ik gemiddeld 1x per keer mijne draad mee. En dan zit die constant in den knoop.
Een batterij... Dan moet je al een goed (lees duur) grasmaaier hebben om uw gras ineens te kunnen afrijden. Plus die maaiers zijn precies altijd minder breed... En ik mulch mijn gras.