Unibail Rodamco
TIP
Re: Unibail Rodamco
De plaats van notering is irrelevant, het is de ISIN-code (in dit geval Frans) die de doorslag geeft bij het betalen van de dividendbelasting. Een bedrijf dat een Guernsey-ISIN heeft (0% belasting) en in Amsterdam noteert valt ook niet plots onder de 15% NL belasting, dat blijft ook 0%.
Re: Unibail Rodamco
Sorry, had niet gezien dat er een Franse Isin-code was.
Re: Unibail Rodamco
Geen excuses nodig, er zaten wellicht nog andere mensen met dezelfde vraag!
Re: Unibail Rodamco
Bedankt Poldermol! Ik heb net wat aandelen Unibail bijgekocht (staan nu net weer onder de € 130) en ik denk dat ik ook de cash zal pakken van Eurocommercial Properties.
Die ISIN code is inderdaad ook iets om in het oog te houden.
Die ISIN code is inderdaad ook iets om in het oog te houden.
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: Unibail Rodamco
Begint hier interessant te worden, maar twijfel over de te volgen strategie. Gewoon aandeel kopen (maar echt zonde van de RV op het dik dividend), puts schrijven, combinatie,..?
Re: Unibail Rodamco
Sprinter met lage hefboom, beperkt risico op stop loss en dividend is voor 85% verrekend in financiering.stockzombie schreef: ↑2 oktober 2019, 17:36 Begint hier interessant te worden, maar twijfel over de te volgen strategie. Gewoon aandeel kopen (maar echt zonde van de RV op het dik dividend), puts schrijven, combinatie,..?
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: Unibail Rodamco
Makes sense... Maar wat met de lopende kosten eigen aan dit soort producten? Ik gebruik deze normaliter voor de korte termijn.
Re: Unibail Rodamco
In dit geval zullen de lopende kosten lager zijn dan de uitgespaarde dividendbelasting.
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: Unibail Rodamco
Inderdaad, maar de spread bij ING is wel aan de hoge kant. De turbo's van Binck spreken me meer aan, maar daar lijkt de jaarlijkse kost dan weer iets hoger te liggen (0,01%/dag).
Zitten hier speeder/sprinter/turbo-experts die dit reeds hebben uitgevogeld?
Re: Unibail Rodamco
Voorgaande als voorbeeld; huidige financiering is €57,37 en één jaar geleden €65,52, op één jaar heeft deze dus €8,15 aan dividend min kosten opgebracht (verrekend in de koers). Met een aankoopkoers van €105,2 één jaar geleden (laat * ratio) is dat 7,7% netto.stockzombie schreef: ↑3 oktober 2019, 10:18Inderdaad, maar de spread bij ING is wel aan de hoge kant. De turbo's van Binck spreken me meer aan, maar daar lijkt de jaarlijkse kost dan weer iets hoger te liggen (0,01%/dag).
Zitten hier speeder/sprinter/turbo-experts die dit reeds hebben uitgevogeld?
Als je er vandaag 10 koopt, (ratio is 10, je moet er 10 kopen om 1 aandeel te vertegenwoordigen) zal je op jaarbasis +/- €0,88 financiering kost aangerekend worden (zal nog iets minder zijn door tussentijdse dividenden en berekening op dagbasis), indien het dividend gelijk blijft gaat er €10,8 * 85% = €9,15 van de financiering af, de financiering zal een jaar later dus €57,37 + €0,88 - €9,15 = €49,1 bedragen of een netto opbrengst van €8,27 per €70 investering = 11,8% Indien de koers van onderliggend aandeel over één jaar gelijk gebleven is zal één sprinter €7,827 waard zijn. Tevens zal ook de stop loss met ong. €8 dalen waardoor het risico afneemt met de tijd en doordat de financiering zakt zal ook de kost met de tijd afnemen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Unibail Rodamco
En wat gebeurt er als de financiering 0 is na een aantal jaar? 

- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: Unibail Rodamco
Dit is me allemaal duidelijk maar welke emittent geniet jullie voorkeur? Of ik stel de vraag anders: wat heeft de laagste TER en de fijnste spread?
Ter info:
Turbo's worden uitgegeven door BNP Paribas of Goldman Sachs.
Speeders worden uitgegeven door Commerzbank.
Sprinters worden uitgegeven door ING
De turbo's die ik bij Binck koop hebben nochtans een ISIN-verwijzing naar Binck.
Waarschijnlijk zullen de onderlinge verschillen allemaal niet zo groot zijn maar op lange termijn is de TER (in deze de financieringskost) toch key.
Ter info:
Turbo's worden uitgegeven door BNP Paribas of Goldman Sachs.
Speeders worden uitgegeven door Commerzbank.
Sprinters worden uitgegeven door ING
De turbo's die ik bij Binck koop hebben nochtans een ISIN-verwijzing naar Binck.
Waarschijnlijk zullen de onderlinge verschillen allemaal niet zo groot zijn maar op lange termijn is de TER (in deze de financieringskost) toch key.