Spaarders nog maar eens geviseerd
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Spaarders nog maar eens geviseerd
GreenDean, je bent een man naar mijn hart.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dus... mee te brengen:GreenDean schreef: ↑4 oktober 2019, 11:11 Wat veiligheid betreft, is dat volgens mij veiliger dan op een rekening die een of andere oelewapper zomaar kan blokkeren en indien nodig op nul komma nul nul kan zetten. Om aan die cash te geraken, moeten ze hier al binnen zien te komen, voorbij de honden geraken, die kluizen weten te vinden, erin geraken (zonder het geld te beschadigen) en ermee buiten geraken.
- verse vleesballetjes
- shotgun
- tang
(die tang dient om je de kluis zelf te doen openen -- kan gebruikt worden om tanden te trekken, teelballen te pletten, nagels uit te trekken of tenen af te knippen).
Trouwens, in de crisis-situatie die je schetst is het een illusie te denken dat je met cash geld iets kunt aanvangen. Wat als de overheid ook verbied om cash-betalingen te doen, stortingen op de bank en dreigt met ander geld te drukken?
Betalen zoals in de tijd van de Romeinen (met al dan niet vervalste briefjes en stalen muntjes) zou wettelijk verboden moeten worden. De kosten, zowel financieel als maatschappelijk, wegen niet op tegen... tegen... tja, tegen wat eigenlijk? Het feit dat het ook "werkt" als er geen electriciteit is? Als de kassa niet werkt kan de kassierster ook niks verkopen want dan klopt de electronische boekhouding niet.
Voor een echt doemscenario heb ik andere potjes en kluizen, waar geen 'waarde'papier in ligt voor de duidelijkheid.
Dat van die tang geldt ook voor valuta op rekeningen. Meer zelfs, als je erover nadenkt.
Naast de honden, heb ik hier ook ganzen. Ik zal hoe dan ook weten dat ze er zijn voordat ze bij mij zijn. Verder kan je hier heel ongelukkig in bepaalde zaken trappen.
Iemand schreef hier, een tijd terug, iets over 'leren' je eigen voedsel verbouwen, 'leren' jagen, 'leren' met een vuurwapen omgaan, enz. Dat voelt voor mij vreemd aan, want in mijn tijd en op mijn plek kreeg je dat met de paplepel mee. Het toont wel aan dat de groep die deze basiscompetenties niet heeft, groter en groter wordt. Met een vuurwapen omgaan zou het tweede moeten zijn dat je bij de scouts en de chiro leert.
Wat gaat die chihuahua Vlaamse of zelfs Belgische overheid verbieden? Op een uur rijden is iedere Belg wel ergens een grens over. Zelfs in Rusland kon je op de zwarte markt in gedrukte dollarbiljetten betalen. Het hele oostblok wilde vooral dollars en marken. Op veel plaatsen in de wereld is de plaatselijke munt alleen maar goed om belastingen te betalen. De echte, dagdagelijkse, handel gebeurt in dollars, euros, etc. Konden de grieken niet gewoon in euros betalen? Jawel, ze konden alleen beperkt afhalen, waardoor "geld op de bank" waardeloos werd.
De overheid moet maar blijven verbieden aan het tempo dat ze bezig is, dat zou ze wel eens als een boomerang in het gezicht kunnen terug krijgen.
Dat van die tang geldt ook voor valuta op rekeningen. Meer zelfs, als je erover nadenkt.
Naast de honden, heb ik hier ook ganzen. Ik zal hoe dan ook weten dat ze er zijn voordat ze bij mij zijn. Verder kan je hier heel ongelukkig in bepaalde zaken trappen.
Iemand schreef hier, een tijd terug, iets over 'leren' je eigen voedsel verbouwen, 'leren' jagen, 'leren' met een vuurwapen omgaan, enz. Dat voelt voor mij vreemd aan, want in mijn tijd en op mijn plek kreeg je dat met de paplepel mee. Het toont wel aan dat de groep die deze basiscompetenties niet heeft, groter en groter wordt. Met een vuurwapen omgaan zou het tweede moeten zijn dat je bij de scouts en de chiro leert.
Wat gaat die chihuahua Vlaamse of zelfs Belgische overheid verbieden? Op een uur rijden is iedere Belg wel ergens een grens over. Zelfs in Rusland kon je op de zwarte markt in gedrukte dollarbiljetten betalen. Het hele oostblok wilde vooral dollars en marken. Op veel plaatsen in de wereld is de plaatselijke munt alleen maar goed om belastingen te betalen. De echte, dagdagelijkse, handel gebeurt in dollars, euros, etc. Konden de grieken niet gewoon in euros betalen? Jawel, ze konden alleen beperkt afhalen, waardoor "geld op de bank" waardeloos werd.
De overheid moet maar blijven verbieden aan het tempo dat ze bezig is, dat zou ze wel eens als een boomerang in het gezicht kunnen terug krijgen.
Laatst gewijzigd door GreenDean op 4 oktober 2019, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ja tot men ergens in een heel grote kamer beslist wat nog mag en kan.GreenDean schreef: ↑4 oktober 2019, 11:11 Ik heb anders, sinds de griekse crisis, wel een flinke stapel cash in verschillende kluizen (ge)(ver)stopt. Daar liggen zelfs de documenten nog bij wanneer ik het bij welke bank afhaalde. Kwestie van overijverige ambtenaren, en bankbedienden als ik het ooit weer op een rekening wil, een stapje voor te blijven. Die 0,11% 'verlies' slik ik graag voor de mogelijkheid niet gebonden te zijn aan 50€ per week wanneer wij hier in griekse toestanden verzeild geraken. Wat veiligheid betreft, is dat volgens mij veiliger dan op een rekening die een of andere oelewapper zomaar kan blokkeren en indien nodig op nul komma nul nul kan zetten. Om aan die cash te geraken, moeten ze hier al binnen zien te komen, voorbij de honden geraken, die kluizen weten te vinden, erin geraken (zonder het geld te beschadigen) en ermee buiten geraken. Zo'n onderneming lijkt mij eerder te eindigen met wat flinke beten, lege zakken en een klein psychisch trauma. Moest ik onverhoopt thuis zijn op dat moment, komt daar nog een serieuze lading hagel in de verschillende gluteus spieren bij.
Ik betaal, uit principe, nog altijd alles cash. Behalve mijn nutsvoorzieningen ed. natuurlijk. Moest de optie nog bestaan, betaalde ik dat ook cash. Ik stond deze week in de Aldi (in Duitsland natuurlijk) en alle betaalbakjes van Aldi in de streek lagen eruit, zo werd gezegd. Dit stond ook groot geafficheerd aan de ingang maar er zijn altijd mensen die niet kunnen (of willen) lezen. In dit geval allemaal ollanders. "Nou jah?! Is daar helemaal niets aan te doen? Neeeej?! Nouuu?!" Deze Belg raakt redelijk rap geïrriteerd (vooral door ollanders) en kon het dus niet laten van er nog wat zout in te wrijven. Gewoon die kar laten staan, later terugkomen (als het dan terug werkt) of ergens aan cash zien te geraken.
Ik heb dit in België ook al meermaals voorgehad. Dus doe jezelf een plezier en zorg dat je altijd cash op zak hebt, of beter nog, maak er een gewoonte van zoveel mogelijk cash te betalen. Daar doe je jezelf en de wereld een plezier mee.
Daar zult ge dan staan met uw strategie.
Deze week hot de woon bonus , niks over uitgelekt , men zal maar de pineut zijn.
Weg met het stratego spelen.
Estate Guru believer.
Waarom zou een boekhouding electronisch moeten zijn? Een boekhouding is niet meer dan de realiteit adhv documenten vastleggen (boeken).sintorama schreef: ↑4 oktober 2019, 13:49 Betalen zoals in de tijd van de Romeinen (met al dan niet vervalste briefjes en stalen muntjes) zou wettelijk verboden moeten worden. De kosten, zowel financieel als maatschappelijk, wegen niet op tegen... tegen... tja, tegen wat eigenlijk? Het feit dat het ook "werkt" als er geen electriciteit is? Als de kassa niet werkt kan de kassierster ook niks verkopen want dan klopt de electronische boekhouding niet.
Wat is de maatschappelijke kost van valse dollars (sinds 1969 intern, 1971 internationaal), valse euros, etc., zowel electronisch als fysiek, omdat er zelfs geen gebakken lucht meer tegenover staat?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Tijd dat het weekend is voor jou denk ik ... cash afschaffen is jezelf volledig afhankelijk maken van big brother ... stel je voor dat je naar een dame van plezier wilt ... Big Brother zal het weten en het aan je vrouw vertellen ... stel je voor dat je naar de McDo een vette hamburger gaat eten terwijl je van je dokter niet mag omwille van je overdreven cholesterol ... Big Brother zal wel een mailtje sturen naar je dokter die je daarna vermanend zal aanspreken bij de volgende consultatie ... waarop Big Brother dan aan je levensverzekeringsmaatschappij zal laten weten dat je nogal vaak naar de dokter moet ... niet alleen omwille van je vette gewoontes maar ook omwille van die druiper waar je maar niet van af geraakt ... enzovoorts ...
Porbeer maar eens een grote som 30.000 of meer van je cash op je rekening te plaatsen of alleen maar te varegn in je bank...het zal niet lukken. Maximum 10.000 op een jaar.....anders melding anti wit was....platin schreef: ↑4 oktober 2019, 14:14Ja tot men ergens in een heel grote kamer beslist wat nog mag en kan.GreenDean schreef: ↑4 oktober 2019, 11:11 Ik heb anders, sinds de griekse crisis, wel een flinke stapel cash in verschillende kluizen (ge)(ver)stopt. Daar liggen zelfs de documenten nog bij wanneer ik het bij welke bank afhaalde. Kwestie van overijverige ambtenaren, en bankbedienden als ik het ooit weer op een rekening wil, een stapje voor te blijven. Die 0,11% 'verlies' slik ik graag voor de mogelijkheid niet gebonden te zijn aan 50€ per week wanneer wij hier in griekse toestanden verzeild geraken. Wat veiligheid betreft, is dat volgens mij veiliger dan op een rekening die een of andere oelewapper zomaar kan blokkeren en indien nodig op nul komma nul nul kan zetten. Om aan die cash te geraken, moeten ze hier al binnen zien te komen, voorbij de honden geraken, die kluizen weten te vinden, erin geraken (zonder het geld te beschadigen) en ermee buiten geraken. Zo'n onderneming lijkt mij eerder te eindigen met wat flinke beten, lege zakken en een klein psychisch trauma. Moest ik onverhoopt thuis zijn op dat moment, komt daar nog een serieuze lading hagel in de verschillende gluteus spieren bij.
Ik betaal, uit principe, nog altijd alles cash. Behalve mijn nutsvoorzieningen ed. natuurlijk. Moest de optie nog bestaan, betaalde ik dat ook cash. Ik stond deze week in de Aldi (in Duitsland natuurlijk) en alle betaalbakjes van Aldi in de streek lagen eruit, zo werd gezegd. Dit stond ook groot geafficheerd aan de ingang maar er zijn altijd mensen die niet kunnen (of willen) lezen. In dit geval allemaal ollanders. "Nou jah?! Is daar helemaal niets aan te doen? Neeeej?! Nouuu?!" Deze Belg raakt redelijk rap geïrriteerd (vooral door ollanders) en kon het dus niet laten van er nog wat zout in te wrijven. Gewoon die kar laten staan, later terugkomen (als het dan terug werkt) of ergens aan cash zien te geraken.
Ik heb dit in België ook al meermaals voorgehad. Dus doe jezelf een plezier en zorg dat je altijd cash op zak hebt, of beter nog, maak er een gewoonte van zoveel mogelijk cash te betalen. Daar doe je jezelf en de wereld een plezier mee.
Daar zult ge dan staan met uw strategie.
Deze week hot de woon bonus , niks over uitgelekt , men zal maar de pineut zijn.
Weg met het stratego spelen.
Ja, ze mogen het melden. Wat is het probleem als ik aantoon vanwaar het komt? Hoewel, het probleem is dat ik dat moet aantonen terwijl in een rechtstaat ik mijn onschuld niet hoef te bewijzen, men moet mijn schuld bewijzen (als daar al een legaliteitsbeginsel voor bestaat). In feite kunnen we concluderen dat de rechtstaat niet meer bestaat. Ze bestaat niet meer en we raken er hoe langer hoe verder van verwijderd.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Geen idee waarom, maar ik dacht ineens : We zien paul niet vaak meer de laatste tijd.
Die kwam anders altijd met de big brotherideeën, de staatsveiligheid, etc.
Gaat Movado hem vervangen tijdens afwezigheden ?
Niet helemaal. In het geval ik zou willen dat mijn vrouw geen inzicht heeft in mijn betalingsverkeer zal ik:
a) ervoor zorgen dat alleen ikzelf toegang heb tot de rekening waarmee ik de betaling doe.
b) gebruik maken van een betalingsplatform dat anoniem is in de zin dat de provider niet kan nagaan wie wat wanneer gekocht heeft. Enkel de deelnemers aan de feitelijk transactie beschikken over informatie. Voorbeeld: Apple Pay.
Ben er zeker van dat de moderne prostituee deze betalingsvorm wel zal aanbieden indien men cash geld gaat afschaffen. Een grotere verandering voor haar zal zijn dat de inkomsten niet meer zwart zijn. En dat beschouw ik dan weer als een goede zaak. Misschien kunnen we meteen prostitutie tot een volwaardig beroep maken zodat deze dames ook kunnen terugvallen op een ziekteverzekering, officieel inkomen, belastingen betalen etc?
Je bezorgt vooral het recht op privacy een pleit. Op zich ben ik het met je eens, maar of betalingen die al dan niet in cash gebeuren hebben daar niet mee te maken. Uw medisch dossier mag alleen door UW behandelende artsen ingezien worden mits jouw toestemming. Daar bestaan wetten voor en terecht. Of ik die hamburger nu cash betaal of met een kaart maakt hierin geen enkel verschil.geebee schreef: ↑4 oktober 2019, 14:21 Big Brother zal wel een mailtje sturen naar je dokter die je daarna vermanend zal aanspreken bij de volgende consultatie ... waarop Big Brother dan aan je levensverzekeringsmaatschappij zal laten weten dat je nogal vaak naar de dokter moet ... niet alleen omwille van je vette gewoontes maar ook omwille van die druiper waar je maar niet van af geraakt ... enzovoorts ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Paul is door de wipmaster op missie gestuurd naar Thailand om trollen te vangen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Nagel op de kop ! De reacties in HLN zijn weer onthullend voor de kortzichtigheid van Jan met de pet.
Denk dat men de ware bedoelingen van de ECB schromelijk onderschat. Die heeft duidelijk bewezen niet het belang van de Europese bevolking te dienen.
Denk we nog versteld zullen staan. Volgende stap de vervanging van de Euro door de wereldmunt ? (vanzelfsprekend met bijbehorende nulstelling van euro en dus van de onoplosbare schulden). In plaats daarvan helicoptergeld (leefloon).
Denk dat ze enkel nog wachten op de aangekondigde brand in het MO.
Je maakt mij benieuwd wie dan wel. De marsmannetjes? De goden van de Olympus? De body snatchers?SparSpaar schreef: Denk dat men de ware bedoelingen van de ECB schromelijk onderschat. Die heeft duidelijk bewezen niet het belang van de Europese bevolking te dienen.