Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Greta Thunberg is dit jaar een van de 301 genomineerden voor de Nobelprijs voor de Vrede, samen met Donald Trump.
Sedert de Nobelprijs voor Vrede aan Obama en de EU werd toegekend, neem ik die niet meer serieus.
Moest het een gedeelde prijs worden en Trump en Thunberg samen op het podium moeten, zou ik wel nog eens kijken.
Moest het een gedeelde prijs worden en Trump en Thunberg samen op het podium moeten, zou ik wel nog eens kijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dan heb je redelijk laat het licht gezien
2007?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik besteedde er voordien nauwelijks aandacht aan. Wat is je probleem met 2007? Al Gore of IPCC?
Als je gans de lijst overloopt, dan denk ik dat Alfred Nobel het waarschijnlijk eens zou zijn dat zijn geld beter had kunnen besteed worden. Jimmy Carter, Desmond Tutu, Amnesty International, ... ok, maar bitch Moeder Theresa, oorlogsstoker Henri Kissinger, het recent in opspraak geraakte OPCW, ...Het is blijkbaar moeilijk om jaarlijks een goede kandidaat te vinden.
Dat is nu net het probleem. De toestellen zijn extreem vervuilend en hinderlijk voor omwonenden, maar blijven zonder verbod desondanks nog decennia in gebruik.voodoo schreef: ↑4 oktober 2019, 23:33
Omdat die toestellen, sommigen toch, lang meegaan?
Onze pa heeft een kettingzaag op naft, is nog van zijne pa geweest die al 25 jaar dood is ondertussen. Vroeger intensief gebruikt, nu heeft hij ook een elektrische omdat deze lichter zijn en makkelijker hanteerbaar. 1e elektrische is al na 6 jaar vervangen moeten worden.
Ok was misschien een b-merk, maar toch....
Ik heb ook een grasmaaier op naft. Voor ne tuin van 2x nix (350m2 gras ongeveer) . Maar ik ken mijn eigen, met ne draad dan maai ik gemiddeld 1x per keer mijne draad mee. En dan zit die constant in den knoop.
Een batterij... Dan moet je al een goed (lees duur) grasmaaier hebben om uw gras ineens te kunnen afrijden. Plus die maaiers zijn precies altijd minder breed... En ik mulch mijn gras.
Grasmaaiers zijn een ander paar mouwen dan bladblazers of haagscharen, die hebben (behalve de alleroudste exemplaren) een viertaktmotor. Nog steeds een vuil boeltje, maar niet zo extreem als de tweetaktjes in een bladblazer. Wat mulchen met al dan niet elektrisch maaien te maken heeft weet ik niet, er zijn elektrische mulchmaaiers. Ik heb zelfs een mulchmaaier zonder motor - fluisterstil en geeft een mooier resultaat dan die botte gemotoriseerde spullen. Toegegeven, mijn gazon is klein
Op overdrijven staat nooit een maat maar zou toch willen nuanceren wat dat extreem vervuilend betreft. Neem nu die bladblazers met benzine motor, laat ons zeggen dat 1 op duizend Belgen zo een ding heeft en dat 2 uur per jaar gebruikt. Lijkt mij weer zo een gevalletje van extreem regelitis te zijn.
De Stiga en de Hayter lopen hier ook nog op benzine (98 oct.). De Stiga mulcht de grote oppervlakken en de Hayter trekt baantjes rond de woning. Als er degelijke accu-alternatieven zijn, dan stap ik ook over.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja en ja
Die Nobelprijs voor de vrede is een lachertje die geen weldenkend mens serieus neemt. En inderdaad, het werpt een smet op het blazoen van de Nobelprijzen. Zo snel mogelijk afschaffen die handel, tesamen met Unia (2023) misschien?cpnx schreef: ↑5 oktober 2019, 11:39 Als je gans de lijst overloopt, dan denk ik dat Alfred Nobel het waarschijnlijk eens zou zijn dat zijn geld beter had kunnen besteed worden. Jimmy Carter, Desmond Tutu, Amnesty International, ... ok, maar bitch Moeder Theresa, oorlogsstoker Henri Kissinger, het recent in opspraak geraakte OPCW, ...Het is blijkbaar moeilijk om jaarlijks een goede kandidaat te vinden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
We spreken over een puntbron met een uitstoot vergelijkbaar met een oude wagen (zonder katalysator of roetfilter), en dat voor een vermogen dat dichter bij dat van een haardroger dan een auto ligt. Dat vind ik toch wel extreem vervuilend. En dan zwijg ik nog over het lawaai.vortex schreef: ↑5 oktober 2019, 13:29 Op overdrijven staat nooit een maat maar zou toch willen nuanceren wat dat extreem vervuilend betreft. Neem nu die bladblazers met benzine motor, laat ons zeggen dat 1 op duizend Belgen zo een ding heeft en dat 2 uur per jaar gebruikt. Lijkt mij weer zo een gevalletje van extreem regelitis te zijn.
Merk trouwens op dat het oorspronkelijke artikel sprak over gemeentelijke groendiensten. Hun bladblazers draaien een pak meer dan twee uur per jaar. Tel daarbij nog de andere hinderlijke en weinig duurzame toestelletjes in hun arsenaal (onkruidbranders, haagscharen op benzine, stokoude grasmaaiers, van die Japanse ultralichte vrachtwagentjes van een halve eeuw geleden en ga zo maar door) en alles samen wordt het toch wel een probleem vind ik.
Of je ze ook voor privégebruikers moet verbieden is een andere vraag. Ik ben alleszins voor een verbod op het verkopen of verhuren van nieuwe toestellen aan particulieren, maar het gebruik van bestaande toestellen verbieden is misschien wat overbodig.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Daarom net dat ze veelal opteren voor gereedschappen met een verbrandingsmotor. Toestellen met batterijen zijn spielerei en op netstroom kunnen ze niet overal aansluiten. Of we moeten ze een dieselgenerator meegeven
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ze kunnen hem misschien delen
Wie heeft Trump daar allemaal voor moeten omkopen, om die prijs te krijgen
De autonomie van een bladblazer op accu volstaat ruim. Zelfs goedkope supermarktmodellen halen gemakkelijk een half uur autonomie en de accupack is sneller te verwisselen dan dat je een benzinetank kan hervullen. Met twee accupacks haal je met een professioneel model ruim twee uur autonomie (langer als je de blazer niet op volle kracht laat werken), en langer dan dat is de gemeentelijke groendienst hier eigenlijk nooit aan het blazen op een voor- of namiddag.CarpeNoctem schreef: ↑5 oktober 2019, 14:20 Daarom net dat ze veelal opteren voor gereedschappen met een verbrandingsmotor. Toestellen met batterijen zijn spielerei en op netstroom kunnen ze niet overal aansluiten. Of we moeten ze een dieselgenerator meegeven
Hier in de gemeente heeft de groendienst ondertussen ook enkele elektrische voertuigjes, die in de laadruimte stopcontacten hebben om onderweg de accus van de bladblazers bij te laden indien nodig. Ook het tuinbedrijf dat op het werk de gazons/bomen/bloemenweide en de binnentuin onderhoudt is overgestapt op elektrische bladblazers. Een minuut laden geeft ongeveer een minuut werktijd.
De tijd dat accutoestellen 'spielerei' zouden zijn ligt achter ons. Helaas verandert de perceptie van niet-professionele gebruikers traag.
Waarom mogen herfstblaadjes gewoon niet blijven liggen? Hoezo investeren in bladblazers? Is Spaargids onwaardig volgens mij
Ik verzamel ze om er leaf mulch van te maken. Ideaal om mijn moestuin en kostbare sierplanten een vochtige en rijke bodem mee te geven. Een hark volstaat daarvoor, maar misschien zijn er hier Spaargidsers wiens tuin een hectare groot is (en die toch te gierig zijn voor een tuinaannemer).
En eerlijk is eerlijk: in de meeste tuinstijlen passen gevallen blaadjes esthetisch gewoon niet. Om nog maar te zwijgen van het openbaar domein, waar ze voetpaden glad en vuil maken, goten verstoppen en zure gepensioneerden doen schreeuwen over de 'verloedering' van hun gemeente.
En eerlijk is eerlijk: in de meeste tuinstijlen passen gevallen blaadjes esthetisch gewoon niet. Om nog maar te zwijgen van het openbaar domein, waar ze voetpaden glad en vuil maken, goten verstoppen en zure gepensioneerden doen schreeuwen over de 'verloedering' van hun gemeente.