Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Aangezien Joost Van Den Vondel rond 1700 leefde is het toch al langer zo dan ik hier op deze bol rondloop.
De politiek ten tijde van Julius Caesar was erger dan nu. Er werd meer met geweld, staatsgrepen en vergif aan politiek gedaan toen
Dat was meer een actiefilm. Nu is het meer een soap.
De politiek ten tijde van Julius Caesar was erger dan nu. Er werd meer met geweld, staatsgrepen en vergif aan politiek gedaan toen
Jan Hesp ontbreekt nog enkel een snorretje
Dus in feite was het dan meer men dinghaelewyn schreef: ↑5 oktober 2019, 14:25 Aangezien Joost Van Den Vondel rond 1700 leefde is het toch al langer zo dan ik hier op deze bol rondloop.
't Schoon Verdiep - Antwerpen - vragen achter B.Le Tisserand
Vlaams Parlement - Brussel - vragen achter J.Hesp
Jan Heps wil 40 000 000,00 euro besparen op de personen met een beperking
als dat maar goedkomt, ik denk dat de derde wereldoorlog in Vlaanderen gaat uitbreken
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-j ... ~a75f4760/
als dat maar goedkomt, ik denk dat de derde wereldoorlog in Vlaanderen gaat uitbreken
Mensen met een beperking zijn helaas meestal niet in staat om op straat te komen en de boel op stelten te zetten.paul schreef: ↑5 oktober 2019, 17:42 Jan Heps wil 40 000 000,00 euro besparen op de personen met een beperking
inderdaad , maar daarom kiest de besparingsregering hen er eerst als slachtofffer uit.
De weg van de minste weerstand
Ze zouden beter eens een insinutatie maken dat er ze eventueel aan denken om die van de spoorwegen, een dagje minder stakingsverlof toe te staan
Er zou een heel jaar geen enkele trein in Belgie meer rijden
De weg van de minste weerstand
Ze zouden beter eens een insinutatie maken dat er ze eventueel aan denken om die van de spoorwegen, een dagje minder stakingsverlof toe te staan
Er zou een heel jaar geen enkele trein in Belgie meer rijden
Hij heeft er al 3.
Zijne kop, zijn naam .... en de partij.
----------
Waarom geheimzinnigheid over de cijfers ?
Of er zijn er geen... het verhaal is niet af, is te belachelijk om te tonen..
Of er staan dingen in die ruiten gaan inslaan her en der....
Ik gok op het tweede.
De besparing gebeurt in de structuren van de gehandicaptenzorg en niet op de mensen zelf. Toch terecht? Minder naar de managers maar meer naar de behoeftigen. Algemeen budget is verhoogd.
Zijn die structuren zo gigantisch dat er 2 miljard frank op te besparen is ?
Van mensen die er mee te maken hebben hoor ik zaken als enorme wachttijden om dossiers te behandelen en beslissingen te nemen.
Of pro forma onderzoeken waar altijd een negatieve beslissing uit komt.
Meer naar de behoeftigen ? Ken jij iemand die meer krijgt ?
Ik zou het eens willen zien voor ik het geloof.
Van mensen die er mee te maken hebben hoor ik zaken als enorme wachttijden om dossiers te behandelen en beslissingen te nemen.
Of pro forma onderzoeken waar altijd een negatieve beslissing uit komt.
Meer naar de behoeftigen ? Ken jij iemand die meer krijgt ?
Ik zou het eens willen zien voor ik het geloof.
2 Miljard frank lijkt mij geen enkel probleem, ons overheids apparaat kan gerust wat afslanken en efficiënter gemaakt worden
Naar het schijnt gaan die "behoeftigen" en de langdurig zieken begeleiding van de RVA krijgen om ingezet te worden op de arbeidsmarkt, al werkend gaan ze wel wat meer hebben
Ik zie hier vooral twee grapjassen die in het systeem geloven, wat dat je ook maar wil wijsmaken.
2 miljard frank besparen op een systeem dat nu al tekort schiet (niet op HET overheidsapparaat) kan nooit goed nieuws zijn. Dat het jou niet kan schelen Dave en Vortex : het zal wel ! Ik heb er zelf ook geen last van. Ik trek mijn plan.
Over de inspanningen die de vdab (niet rva) gaat leveren om 'hen' op de arbeidsmarkt actief te krijgen ben je lachwekkend onwetend. Het is wel jammer in deze wereld dat de mensen met de sterkste opinie vaak het minst weten over het onderwerp waarover ze praten.
Een onmisbare schakel in dat illusioneel plan is dat veel werkgevers bereid zouden zijn om die mensen aan te nemen. Ik kan je uit ervaring verzekeren : die zijn er niet.
Voor ingenieurs of artsen op langdurig ziekteverlof misschien. Voor de doorsnee laaggeschoolde langdurig zieke : noppes, nul.
Daar hebben ze wel nog wat nepjobs voor in maatwerkbedrijven (ooit : sociale werkplaats) en die mogen dan spastisch werk gaan doen aan een spastisch loon. Alleen maar omdat dat de staat iets goedkoper uitkomt. Ze hebben letterlijk een BEETJE meer dan aan de dop met hun job. Daar had je gelijk in.
Laat het mij vooral even vermelden aan diegene hier die het me benijdt : ik ben uit de statistieken verdwenen en 'niet toeleidbaar' tot de arbeidsmarkt bevonden. Een toestand waar een arts van het riziv vindt dat je nog iets (!) kan en daar een resem beperkingen opzet maar waar de vdab oordeelt dat er geen jobs bestaan om dat 'iets' mee in te vullen. Dus jongens... mij maakt het allemaal niet bang en het maakt me persoonlijk niet uit wat de schoften van jullie nva nog meer verzinnen. Ik maak me echter wel zorgen om de vele mensen die er wel last van hebben en ik weet in tegenstelling tot jullie wel waar ik over praat.
2 miljard frank besparen op een systeem dat nu al tekort schiet (niet op HET overheidsapparaat) kan nooit goed nieuws zijn. Dat het jou niet kan schelen Dave en Vortex : het zal wel ! Ik heb er zelf ook geen last van. Ik trek mijn plan.
Over de inspanningen die de vdab (niet rva) gaat leveren om 'hen' op de arbeidsmarkt actief te krijgen ben je lachwekkend onwetend. Het is wel jammer in deze wereld dat de mensen met de sterkste opinie vaak het minst weten over het onderwerp waarover ze praten.
Een onmisbare schakel in dat illusioneel plan is dat veel werkgevers bereid zouden zijn om die mensen aan te nemen. Ik kan je uit ervaring verzekeren : die zijn er niet.
Voor ingenieurs of artsen op langdurig ziekteverlof misschien. Voor de doorsnee laaggeschoolde langdurig zieke : noppes, nul.
Daar hebben ze wel nog wat nepjobs voor in maatwerkbedrijven (ooit : sociale werkplaats) en die mogen dan spastisch werk gaan doen aan een spastisch loon. Alleen maar omdat dat de staat iets goedkoper uitkomt. Ze hebben letterlijk een BEETJE meer dan aan de dop met hun job. Daar had je gelijk in.
Laat het mij vooral even vermelden aan diegene hier die het me benijdt : ik ben uit de statistieken verdwenen en 'niet toeleidbaar' tot de arbeidsmarkt bevonden. Een toestand waar een arts van het riziv vindt dat je nog iets (!) kan en daar een resem beperkingen opzet maar waar de vdab oordeelt dat er geen jobs bestaan om dat 'iets' mee in te vullen. Dus jongens... mij maakt het allemaal niet bang en het maakt me persoonlijk niet uit wat de schoften van jullie nva nog meer verzinnen. Ik maak me echter wel zorgen om de vele mensen die er wel last van hebben en ik weet in tegenstelling tot jullie wel waar ik over praat.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 oktober 2019, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Asiel en migratie kosten ons miljarden per jaar. Kan gemakkelijk op bespaard worden, de mensen hebben duidelijk signaal gegeven op 26 mei.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!