De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, en dat hij compleet schizofreen, knettergek is als Trump, die in een eigen fantasiewereld leeft , en Amerika als zijn eigendom beschouwt, en totaal immoreel is, vinden ze niet erg.
Bernie wil gewoon eerlijker (gezondheid) systemen in de USA...
Eigenlijk is hij en Elizabeth Warren iemand met, Europese blauw liberale ideëen... die Trump in de USA als communisten zwart maakt.
Alleen Joe Bidden heeft een waterkans tegen Trump, je kan het economisch systeem in de USA niet plots totaal op zijn kop zetten, dat zal Bernie ook wel weten, maar je moet ergens beginnen....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bernie maakt sowieso geen kans in de VS. Hij is veel te links voor de vrijheidslievende Amerikanen. En Trump speelt het slim, hij heeft eerst de nadruk gelegd op de nutjobs bij de democraten (Bernie, Pocahontas Warren + the squad), Biden is inderdaad een ander kaliber maar de corruptiezaken van zijn zoon maken hem kwetsbaar.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Eventjes mijn berichtje verduidelijken. Met "dat hij compleet ...": met "hij" bedoel ik "president" en niet Sanders.
Ook in België is de euro tenslotte gevallen, bij de bedrijven….
de Vlaamse overheid investeerde reeds in een Zweeds waterstof bedrijf…
Of we de rest, nog kunnen inhalen is natuurlijk de vraag….
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 69446.html
de Vlaamse overheid investeerde reeds in een Zweeds waterstof bedrijf…
Of we de rest, nog kunnen inhalen is natuurlijk de vraag….
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 69446.html
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Serieus groene beurs, 2de dag op rij. Na al die tijd geschoren te worden begint er eindelijk terug haar op te staan
Hopelijk tweet Trump straks goed ivm de Chinese handelsdeal, kunnen we maandag gelijk voortbouwen.
Hopelijk tweet Trump straks goed ivm de Chinese handelsdeal, kunnen we maandag gelijk voortbouwen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ja, cyclische aandelen zijn momenteel weer ff in trek!
Wat verwachten jullie dat de markten volgende week zullen doen na het gedeeltelijk handelsakkoord tussen de VS en China van vrijdagavond? Ik zie drie mogelijke reacties.
- Er komt een kink in de kabel, een van de partijen komt op zijn verbintenissen terug en het akkoord houdt geen stand: de beurzen donderen naar beneden.
- Het akkoord was vrijdag reeds in de koersen verrekend. Nu nemen de beleggers winst en dalen de beurzen.
- De euforie blijft en de aandelen stijgen verder.
Aansluitend op punt 2 kan het ook maar een mager akkoord zijn, en dan zie ik de beurzen ook wel dalen.
De euforie was vrijdag op het eind van de VS handel al aan het afnemen, er is immers nog geen gedeeltelijk akkoord, er wordt wel weer gepraat en de oktober tarief verhogingen treden "voorlopig" niet in werking. Een kleine aarzeling van de Chinezen en Trump twittert die tarieven gelijk weer in werking.Yaris schreef: ↑12 oktober 2019, 14:21 Wat verwachten jullie dat de markten volgende week zullen doen na het gedeeltelijk handelsakkoord tussen de VS en China van vrijdagavond? Ik zie drie mogelijke reacties.
- Er komt een kink in de kabel, een van de partijen komt op zijn verbintenissen terug en het akkoord houdt geen stand: de beurzen donderen naar beneden.
- Het akkoord was vrijdag reeds in de koersen verrekend. Nu nemen de beleggers winst en dalen de beurzen.
- De euforie blijft en de aandelen stijgen verder.
Ik ga uit van punt 3. Minder zou me tegenvallen. Cyclische aandelen zijn zover terug gevallen dat ik de stijging nog wel zie doorgaan op het elan van donderdag en vrijdag.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het zijn net de cyclische aandelen die nog moeten zakken omdat we naar het einde gaan van deze economische cyclus (lees: het begin van de economische recessie). Ik zou nu zeker geen cyclische aandelen kopen.
Vandaar dat ik hoop op een boost, kan ik ze wat afbouwen. Wel enkel verkoop met winst.rudipsycho schreef: ↑12 oktober 2019, 17:34Het zijn net de cyclische aandelen die nog moeten zakken omdat we naar het einde gaan van deze economische cyclus (lees: het begin van de economische recessie). Ik zou nu zeker geen cyclische aandelen kopen.
De effectentaks is ook weer gepasseerd...
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash