Ervaring met AG Fund+?
Ervaring met AG Fund+?
Hallo,
Heeft iemand ervaring met AG Fund+ ?
Raden jullie deze belegging aan?
kosten vs winst?
Zou ik beter kijken naar NN bv? of overstappen naar bolero?
Groet,
Ward
Heeft iemand ervaring met AG Fund+ ?
Raden jullie deze belegging aan?
kosten vs winst?
Zou ik beter kijken naar NN bv? of overstappen naar bolero?
Groet,
Ward
Re: Ervaring met AG Fund+?
hallo,
Is het voor 10000 € of voor 100.000 €
Wat verwacht ge aan rendement ?
Welk risico wilt ge lopen ?
Hoeveel daling kunt ge verdragen ?
Bij Me Direct bvb op een spaarrekening na een jaar 0,85 % netto ( bolero in uw vraag ?)
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hallo,
Het gaat over 3500€ momenteel.
Ik hoop nog een 3-4% rendement te krijgen.
risico = 40risico/60veilig
Me direct en andere internetbanken ben ik niet voor.
de bolero vraag doet er niet meer toe, hoort niet in dit onderwerp.
Zou als eerste al stoppen met vooroordelen tegenover internet banken.
Waarom als die in de problemen komen zullen de klanten er waarschijnlijk niet gepluimd vanaf komen.
Of denkt ge dat de Belgische banken met de grootste spaar quota het geld liggen hebben.
Natuurlijk de keuze is aan u.
Maar eens kijken wie er in 2008 staats steun nodig had m.a.w belasting geld.
Of ge uw gewenst rendement gaat kunnen krijgen met tak 23 met kosten en beurs belegging ??
Zal toch meer risico vragen uw gewenst rendement.
Waarom als die in de problemen komen zullen de klanten er waarschijnlijk niet gepluimd vanaf komen.
Of denkt ge dat de Belgische banken met de grootste spaar quota het geld liggen hebben.
Natuurlijk de keuze is aan u.
Maar eens kijken wie er in 2008 staats steun nodig had m.a.w belasting geld.
Of ge uw gewenst rendement gaat kunnen krijgen met tak 23 met kosten en beurs belegging ??
Zal toch meer risico vragen uw gewenst rendement.
Estate Guru believer.
Ik heb AG Fund+ sinds februari 2017.
Netto rendement voor 2017 was 2,3%.
2018 was een slecht jaar met een rendement van - 9,8%
Rendement voor 2019 is tot op vandaag rond 3,0 %.
Het beste kunt ge AG Growth volgen via Morningstar.
Het is de bedoeling dat je Ag Growth gedurende 3-5 jaar bijhoudt.
In Morningstar zie je dat het rendement op 3 en op 5 jaar momenteel rond de 5% zit.
Netto rendement voor 2017 was 2,3%.
2018 was een slecht jaar met een rendement van - 9,8%
Rendement voor 2019 is tot op vandaag rond 3,0 %.
Het beste kunt ge AG Growth volgen via Morningstar.
Het is de bedoeling dat je Ag Growth gedurende 3-5 jaar bijhoudt.
In Morningstar zie je dat het rendement op 3 en op 5 jaar momenteel rond de 5% zit.
AG Fund is te duur als beleggingsoplossing. Ik werk zelf met AG, maar bied dit niet aan.
@hf1
Waarom is AG Growth te duur?
Rendement op 3 en 5 jaar is 5%
Waarom is AG Growth te duur?
Rendement op 3 en 5 jaar is 5%
Instapkosten tot 3,50%
Beheerskosten 1,50%
Dat is te duur.
Beheerskosten 1,50%
Dat is te duur.
@MoreorLess
Buiten de wettelijke taks van 2% betaal ik 0,50 % instapkosten en 1,50% beheerskosten.
In het nettorendement (zie Morningstar) over 1 en 3 en 5 jaar zijn de beheerskosten al verrekend.
Wanneer uw makelaar 1,5% instapkosten aanrekent wil hij 'snel rijk zijn'.
Buiten de wettelijke taks van 2% betaal ik 0,50 % instapkosten en 1,50% beheerskosten.
In het nettorendement (zie Morningstar) over 1 en 3 en 5 jaar zijn de beheerskosten al verrekend.
Wanneer uw makelaar 1,5% instapkosten aanrekent wil hij 'snel rijk zijn'.
Zonder die beheerskosten van 1,5% was het rendement dus nog hoger geweest. Dat vermijdt u door rechtstreeks zelf te beleggen.
Overigens belegt deze verzekering op zijn beurt zelf in fondsen. En die rekenen natuurlijk ook nog eens beheerskosten aan. Dat is dus nog een percentage dat het rendement naar beneden haalt en wat u kunt vermijden door het zelf te doen.
Overigens belegt deze verzekering op zijn beurt zelf in fondsen. En die rekenen natuurlijk ook nog eens beheerskosten aan. Dat is dus nog een percentage dat het rendement naar beneden haalt en wat u kunt vermijden door het zelf te doen.
Stel, ik wil alles zelf regelen dan maar ken er nog niet veel van. Welke site's kan ik betrouwen die uitleg geven over hoe je begint met beleggen?
Welke programma's je nodig hebt, een beetje ruwe info geven want wss is het een heeeeeel grote wereld jammer genoeg en duurt het jaren voor je erin vertrouwd geraakt.
Grtz
Welke programma's je nodig hebt, een beetje ruwe info geven want wss is het een heeeeeel grote wereld jammer genoeg en duurt het jaren voor je erin vertrouwd geraakt.
Grtz
Hier ben ik terug :-)KenP schreef: ↑13 december 2019, 10:18 Stel, ik wil alles zelf regelen dan maar ken er nog niet veel van. Welke site's kan ik betrouwen die uitleg geven over hoe je begint met beleggen?
Grtz
Er zijn zeker interessantere mogelijkheden, waarbij je in een aantal fondsen kan beleggen, met recuperatie van de 2%, geen "spiegelfondsen", mogelijkheid voor "clean fondsen", enz.
Concreet voorbeeld: vanaf 15.000eur vrije keuze tussen een fonds met intrestvoet/kapitaalsgarantie (EURO Fonds) in combinatie met een of meer fondsen, met recup 2%
Je moet verder kijken dan de klassieke aanbieders met de klassieke oplossingen, vind ik
@hf1hf1 schreef: ↑30 december 2019, 21:51Hier ben ik terug :-)KenP schreef: ↑13 december 2019, 10:18 Stel, ik wil alles zelf regelen dan maar ken er nog niet veel van. Welke site's kan ik betrouwen die uitleg geven over hoe je begint met beleggen?
Grtz
Er zijn zeker interessantere mogelijkheden, waarbij je in een aantal fondsen kan beleggen, met recuperatie van de 2%, geen "spiegelfondsen", mogelijkheid voor "clean fondsen", enz.
Concreet voorbeeld: vanaf 15.000eur vrije keuze tussen een fonds met intrestvoet/kapitaalsgarantie (EURO Fonds) in combinatie met een of meer fondsen, met recup 2%
Je moet verder kijken dan de klassieke aanbieders met de klassieke oplossingen, vind ik
Kan je iets meer uitleg geven voor te vermijden van de "dure" Tak 23-fondsen te kopen?
@hf1
Kunt u antwoord geven op mijn vraag over de Tak 23-fondsen aub
Kunt u antwoord geven op mijn vraag over de Tak 23-fondsen aub