Andere rendementen van Tak 21 over 2008
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Andere rendementen van Tak 21 over 2008
appelen met peren vergelijken is nu ni echt van toepassing hekristof1974 schreef: Over dit specifiek produkt kan ik niet meespreken.
Dit is trouwens geen produkt eigen aan HMI maar aan de moedermaatschappij Ergo-Life.
Het zou kunnen dat Ergo effectief al Universal-Life contracten heeft.
Ik wou gewoon waarschuwen voor de contracten van HMI zelf, zoals hun pensioensparen, VAPZ,...
tis niet omdat een vapz een klassieke LV is dat een spaarverzekering hetzelfde is he.
Lees duidelijk op de infofiche's aub
idd instapkosten kunnen tussen de 1-4% varrieren afhankelijk wat de consulent doorgeet aan brussel.
TAK21 van Fortis (Top Rendement) geeft voor 2008 geen winstdeelname ! Niet voor de 0% formule, niet voor de gegarandeerde formule (3,25% dacht ik)
Delta Lloyd is er ook met hun rendementen. Ze hadden reden om lang te wachten :
Geen winstdeelname behalve op hun nieuw product Strategy : gewaarborgd rendement of niet, iedereen krijgt 3,15 %
Het erge aan de zaak is dat de eternal (alfa) die vroeger werd afgesloten geen winstdeelname uitkeert, terwijl de eternal (alfa) in het concept 'Strategy' wel winstdeelname uitkeert, terwijl het net hetzelfde product is . M.a.w. de bestaande klanten krijgen niets, nieuwe klanten worden verwend op de rug van de bestaande . Onaanvaardbaar volgens mij.
(en dan zeggen dat een verzekeringsmaatschappij een lange-termijn visie heeft)
Geen winstdeelname behalve op hun nieuw product Strategy : gewaarborgd rendement of niet, iedereen krijgt 3,15 %
Het erge aan de zaak is dat de eternal (alfa) die vroeger werd afgesloten geen winstdeelname uitkeert, terwijl de eternal (alfa) in het concept 'Strategy' wel winstdeelname uitkeert, terwijl het net hetzelfde product is . M.a.w. de bestaande klanten krijgen niets, nieuwe klanten worden verwend op de rug van de bestaande . Onaanvaardbaar volgens mij.
(en dan zeggen dat een verzekeringsmaatschappij een lange-termijn visie heeft)