De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Gisteren dan toch nog eens een limiet kunnen aantikken en weer wat verkocht. 6,7% winst op 22 maanden. In deze tijden vind ik dat voor mezelf niet slecht, en het heeft geslabakt op die 22 maanden, toch blijven zitten en geweigerd van mijn limiet bij te stellen. Voor de duidelijkheid dit is zuiver in de pocket, na alle kosten en taksen. Een beetje meer, eigenlijk, met de RV op dividenden die we nu via onze belastingsbrief terug krijgen.
Erger: voorlopig niks op het oog waar ik dit pakketje geld in zou willen steken, daarvoor zou de beurs eens echt zware klappen moeten krijgen.
Erger: voorlopig niks op het oog waar ik dit pakketje geld in zou willen steken, daarvoor zou de beurs eens echt zware klappen moeten krijgen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Arcelor Mittal, Dean ?
Je hebt deze uitspraken van Warren Buffet, alvast niet toegepast….GreenDean schreef: ↑16 oktober 2019, 14:14 Gisteren dan toch nog eens een limiet kunnen aantikken en weer wat verkocht. 6,7% winst op 22 maanden. In deze tijden vind ik dat voor mezelf niet slecht, en het heeft geslabakt op die 22 maanden, toch blijven zitten en geweigerd van mijn limiet bij te stellen. Voor de duidelijkheid dit is zuiver in de pocket, na alle kosten en taksen. Een beetje meer, eigenlijk, met de RV op dividenden die we nu via onze belastingsbrief terug krijgen.
It's far better to buy a wonderful company at a fair price than a fair company at a wonderful price.
Rule No.1: Never lose money. Rule No.2: Never forget rule No.1.
(Want beter slechts 3% winst per jaar, dan 50% winst en daarna slechts 30% verlies….)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een eigenaardig stelletje onliners hier, ondanks dat er enige waren die ik met veel plezier heb gelezen, en waar ik heb van geleerd! Schijnbaar wordt deze site nu beheerd door onliners die vooral bekend staan om hun cartoons, politieke view, en daarbij hebben ze waarschijnlijk ook nog enkele aandelen en fondsen. Maar hun woordgebruik is groot. Bij voorkeur gebruiken zij woorden die wanneer, men niet in de architectuur, kunst of wettelijk vak bezig is. Shame on you!
Er is geen elite meer, wij zijn allemaal maar mensen!
Er is geen elite meer, wij zijn allemaal maar mensen!
Geef eens een paar voorbeelden van die woorden uit de architectuur, kunst of wettelijk vak, Jozefien1969.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als je denkt dat ze nog verder blijven dalen, dan moet je er idd afblijven. De consensus ligt boven de 20, al is dat nooit de perfecte barometer natuurlijk. Ander en beter dan.
Well, my dear jonie, I did buy a wonderful company at a fair price.jonie schreef: ↑16 oktober 2019, 16:50
Je hebt deze uitspraken van Warren Buffet, alvast niet toegepast….
It's far better to buy a wonderful company at a fair price than a fair company at a wonderful price.
Rule No.1: Never lose money. Rule No.2: Never forget rule No.1.
(Want beter slechts 3% winst per jaar, dan 50% winst en daarna slechts 30% verlies….)
Tenminste, voor zover ik dat als kleine belegger, die per definitie achter de feiten aanloopt, kan beoordelen.
En dan deed het management weer iets waar tenen van krullen. Bijgevolg vliegt het hier buiten, aan de fair price die ik voorop heb gesteld.
Met achter de feiten aanlopen bedoel ik dat wat in een jaarverslag staat, over een periode gaat die al 6 maanden voorbij is. Idem met dat teenkrullende van het management, dat kwam ik pas in het jaarverslag over 2018 te weten. In mei van dit jaar dus. Waw, net geen 6 maanden, heet van de naald, niet dus.
Dit allemaal ervan uitgaand dat er geen leugens in dat jaarverslag staan. Wat ook schering en inslag is. Wie beweerde hier dat beleggen totaal niets met gokken te maken heeft? Wie het ook was, die persoon is mis.
Wat je met dat 2de wil zeggen, ontgaat me. In dit geval heb ik geen geld verloren.
Moest ik Warren Buffett zijn, zou ik geen 3 aandeeltjes gehad hebben maar 90%, en zou dat management een schop onder hun ... krijgen wanneer ze zich zulke fratsen durven veroorloven. Dan is het ook iets gemakkelijker om te beoordelen of wat er wonderful uitziet ook daadwerkelijk wonderful is, en het wonderful te houden als het dat is.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Heb je het nu over ArcelorMittal?
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Er zou een Brexit deal op tafel liggen. Beurzen veren op. Zaterdag moet deal nog goedgekeurd worden door uk parlement.
Stijging tot vrijdagmiddag, winst nemen, zaterdag wordt deal niet goedgekeurd, maandag gaan beurzen weer bergaf, goedkoop terugkopen? Nog iemand dat idee?
Stijging tot vrijdagmiddag, winst nemen, zaterdag wordt deal niet goedgekeurd, maandag gaan beurzen weer bergaf, goedkoop terugkopen? Nog iemand dat idee?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
We hebben al eens een Brexitakkoord gesloten met een Britse regering hé. Is nooit door het parlement geraakt. En nu zou een premier zonder meerderheid dit wel door het parlement kunnen sluizen? Dat zal van een grote groep parlementsleden een Bracke-bocht vragen.
Denk niet dat het zal goedgekeurd worden. De markt gelooft er ook niet in aan de beursindexen te zien.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Misschien is het net omgekeerd. Vandaag een voorzichtige reactie en maandag na de goedkeuring een opluchtingsrally.BDE86 schreef: ↑17 oktober 2019, 11:55 Er zou een Brexit deal op tafel liggen. Beurzen veren op. Zaterdag moet deal nog goedgekeurd worden door uk parlement.