De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Helemaal mee eens. De Britten blijven met de voeten van Europa sollen, en hier kunnen ze niet veel anders meer doen dan alleen maar over de Brexit palaveren. Het wordt tijd dat Europa terug aan het werk gaat.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ken wel wat Engelsen. En zoals je weet: ik zever graag over politiek
Wel, de Brexiteers daaronder, die zijn eerst wat weigerachtig om het toe te geven omdat ze denken dat ik me beledigd ga voelen. Quod non natuurlijk
Als je dan wat doorvraagt blijken de hoofdredenen te zijn: nostalgie naar Britannia rules the waves, ergernissen over de regelneverij van "Brussels", en hoop om wat te doen aan het migratieprobleem.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 20 oktober 2019, 13:54, 4 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als je familie (in de politiek) hebt in Engeland, (leave en remain) leer je al eens iets bij…CarpeNoctem schreef: ↑20 oktober 2019, 11:01 Ah ja? Iedereen?
Niet iedereen weet zoveel als jonie ...
Borris en Farage moeten hun kiezers inderdaad de waarheid durven vertellen, wat ze trouwens nooit zullen doen…
o.a.
Het Goede vrijdag akkoord in Noord-Ierland was alleen mogelijk, omdat zowel UK als Ierland, samen bij de EU waren.
Als UK vertrekt begint de burgeroorlog daar opnieuw en zullen de Engelsen opnieuw duizenden jonge soldaten naar N Ierland moeten sturen en lijkzakken ontvangen...
De stormloop van migranten naar UK, komt omdat je in het UK geen identiteitskaart moet hebben en je dus onder de radar kan blijven (en veel makkelijker een uitkeringen en kinderbijslag kan aanvragen als in de rest van de EU)
Alleen verbiedt de EU, het UK niet om een e-id in te voeren, dat willen vooral de Engelsen niet (Schending van hun privacy)
De Sharia moslimwetgeving heeft alleen in UK-voorrang, op hun (+/-) burgerlijk recht, veel Engelsen verontrust dit, maar dit komt niet door de EU, maar is een rechtstreeks gevolg, van de staats godsdienst van Hendrik 8 uit 15 e eeuw
De Anglicaanse staatsgodsdienst kreeg dezelfde rechten als de staat, nadien dus elke godsdienst, want anders was er discriminatie
(gelijkheid van man /vrouw is dus afhankelijk van de godsdienst in UK, want er is ook geen grondwet, of burgerlijk wetboek, enz...)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En waarom moeten enkel Borris (sic) en Farage dat doen?
Gaan we nu van politiekers eisen dat ze de waarheid vertellen? Jawadde, wat een stijlbreuk
Glazen bol of dikke duim?
En ondertussen ondersteun je ongewild mijn stelling, waarvoor dank
(een mooi voorbeeld van hoe ook het Remain-kamp fake news verspreidt en aan scaremongering doet)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Misschien moet je eens nagaan waarom de identiteitskaart werd afgeschaft in het VK, dit was in 1952 als mijn geheugen me niet opnieuw in de steek laat.jonie schreef: ↑20 oktober 2019, 11:45 De stormloop van migranten naar UK, komt omdat je in het UK geen identiteitskaart moet hebben en je dus onder de radar kan blijven (en veel makkelijker een uitkeringen en kinderbijslag kan aanvragen als in de rest van de EU)
Alleen verbiedt de EU, het UK niet om een e-id in te voeren, dat willen vooral de Engelsen niet (Schending van hun privacy)
Of het zo gemakkelijk (gemakkelijker?) is om in het VK een uitkering of kinderbijslag aan te vragen durf ik te betwijfelen. Hier in België zit een kersverse 'vluchteling' met 1 druk op een knop, van een of andere bonobo in Brussel, 'in het systeem', met alle bijhorende rechten. Om een of andere reden werkt die copy/paste niet zo goed als het op plichten aankomt.
In het VK leeft inderdaad het concept van 'freeman on the land' nog steeds. Iemand die het klaarspeelt het kanaal over te zwemmen en daar een leven op te bouwen, heeft inderdaad rechten zonder papieren. Wat is daar op tegen? Waarom zouden al je gegevens gelinkt moeten zijn aan een centraal identiteitssysteem met bijhorende kaart die je voor iedere scheet tevoorschijn moet toveren? Dat is alleen maar goed om een klein centraal groepje de almacht te geven. Verplicht houder en drager heet dat in België, bijna uniek in de wereld, en dit sinds 1919, zonder zich ook maar de vraag te stellen zoals bv. de Ollanders of de voordelen wel opwegen tegen de nadelen. Dit als gevolg van het 'doortrapt' ontwerp van de ambtenaar Jacob Lentz.
https://www.verzetsmuseum.org/museum/nl ... gsregister
Edit: de ID-kaart werd in NL trouwens pas een tiental jaar geleden terug ingevoerd. Iets met een rel met mountainbikers die dit moesten voorleggen nadat die wet geniepig ingevoerd werd, is wat ik me daarvan herinner.
Die levensnoodzakelijke vrijheden zijn, ook in het VK, op een achterbakse en criminele manier, aan het verdwijnen als sneeuw voor de zon.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
O, en nog vergeten: de alsmaar verder doorslaande politiek-correcte gekte.CarpeNoctem schreef: ↑20 oktober 2019, 11:32 Als je dan wat doorvraagt blijken de hoofdredenen te zijn: nostalgie naar Britannia rules the waves, ergernissen over de regelneverij van "Brussels", en hoop om wat te doen aan het migratieprobleem.
Voorbeeldje:
Police forces let rapists record their gender as female
Komt dit door de EU? Dat steekt niet zo nauw, niet zelden zijn de verdedigers van de EU-superstaat ook pro in zo'n zaken en gooit de VK-kiezer dit gemakshalve op dezelfde hoop.
Vandaag:
KBC +2,59%
Colruyt +0,59%
Solvay +1,95%
Melexis +2,64%
Maar ik lach je niet uit hoor. Mijn fondsen stijgen gewoonlijk ook na een verkoop en dalen na een aankoop. Daarom probeer ik niet meer aan timing te doen.
Deedt idd beetje pijn vandaag. Al goed dat de rest ook omhoog ging behalve Celyad.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Na het squeeze-out bod van IPTE factory automation NV op de overblijvende aandelen van de Connect Group (CONN - ISIN BE0003786036) werd de notering op Euronext geschrapt: één micro-cap minder.
Ik weet dat dit wat off topic is, maar als ik jouw bericht zo lees, waarvan ik veronderstel dat het allemaal klopt, dan zou ik juist als Brit verontrust zijn met de Brexit. Ze kunnen nu al niet beslissen wat ze willen, laat staan dat de toenemende 'stabbings' hier snel verandering in gaan brengen. De sharia gaat alleen maar toenemen. Veel geluk aan de afgescheiden Britten.jonie schreef: ↑20 oktober 2019, 11:45
De Sharia moslimwetgeving heeft alleen in UK-voorrang, op hun (+/-) burgerlijk recht, veel Engelsen verontrust dit, maar dit komt niet door de EU, maar is een rechtstreeks gevolg, van de staats godsdienst van Hendrik 8 uit 15 e eeuw
De Anglicaanse staatsgodsdienst kreeg dezelfde rechten als de staat, nadien dus elke godsdienst, want anders was er discriminatie
(gelijkheid van man /vrouw is dus afhankelijk van de godsdienst in UK, want er is ook geen grondwet, of burgerlijk wetboek, enz...)
On topic, is de regel niet dat al wat ouder nieuws al lang verwerkt zit in de beurs, dus ook de Brexit die al paar jaar duurt?
Ik vrees meer voor een nieuwe bankencrisis en de vraag daar is welke banken hier bij ons, Belgische zowel als buitenlandse spelers, hier gevaar kunnen lopen?
Welke ongelooflijke onzin lees je hier toch soms op dit forum.
Sharia voorrang op de burgerwet ... ben je nu werkelijk zo dwaas en onwetend dat je dat zelf gelooft?
Sharia in West-Europa: zo werken shariarechtbanken in Engeland - Humo: The Wild Sit
Ik slaag er niet in deze link goed te kopiëren.
Dit lijkt toch te kloppen! Zowel Londen als Birmingham heeft sharia rechtbanken!
Ik slaag er niet in deze link goed te kopiëren.
Dit lijkt toch te kloppen! Zowel Londen als Birmingham heeft sharia rechtbanken!
Die shariarechtbanken zijn onwettig. Sommige extremistische moslims vinden dat de Sharia voorrang heeft op het burgerlijk recht maar dat is zeker nergens officieel.
Er staat nergens dat ze BOVEN de wet staan zoals iemand anders hier beweerde.
Ik citeer van een andere website
https: // www. groene . nl/artikel/britse-vrouwen-willen-een-verbod-van-sharia-rechtbanken
Volgens de denktank Civitas telt Engeland 85 sharia courts, die in veel gevallen verbonden zijn aan een moskee. Deze juridische praktijk is in 2007 door de Labour-regering geïntroduceerd. Verreweg de meeste zaken betreffen erfenissen en scheidingen. Uitspraken zijn geworteld in de koran, maar hebben meestal geen juridische kracht. Het is eerder een vorm van arbitrage. Nieuw was het idee niet. Britse joden hebben ook ‘eigen’ rechtbanken.
De sharia courts kwamen onlangs in het nieuws dankzij een proefschrift van de Leidse rechtsgeleerde Machteld Zee.
De Humo zal altijd de Humo blijven en heeft zich geconcentreerd op enkele sensationele zaken die ze eruit gepikt hebben. We mogen gerust zeggen: gepikt hebben.
In het Belgische recht bestaan ook arbitrage-mogelijkheden. De beide partijen beloven dan om de zaak buiten de rechtbank op te lossen door zich neer te zullen leggen bij het oordeel van een arbitragecommissie.
Wikipedia:
The legal system of Saudi Arabia is based on Sharia, Islamic law derived from the Qur'an and the Sunnah (the traditions) of the Islamic prophet Muhammad