Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Houdt steek? Behalve dat er niet zo veel grote overname mogelijkheden meer te vinden zijn in Azië. Thai Bev misschien, maar die proberen zelf juist uit te breiden, b.v. in Vietnam.
Ik zie ze eerder bieden op Castel in Afrika.
Hoe dan ook gaat dat waarschijnlijk (weer) richting teveel betalen...
Het een sluit het ander niet uit.
Castel is een totaal andere regio. Ze hebben al in de 20%, de PDG is 90+ en hebben wrs een deal om als eerste de rest te mogen inlijven. Kostprijs: $20B+
Deals in Asia Pacific kunnen gefinancierd worden met nieuwe aandelen en dan hangt het gewoon af van Ev/Ebitda multiples prooi vs. Budweiser APAC zelf. Ik denk dat er al concrete plannen zijn.
Castel is een totaal andere regio. Ze hebben al in de 20%, de PDG is 90+ en hebben wrs een deal om als eerste de rest te mogen inlijven. Kostprijs: $20B+
Deals in Asia Pacific kunnen gefinancierd worden met nieuwe aandelen en dan hangt het gewoon af van Ev/Ebitda multiples prooi vs. Budweiser APAC zelf. Ik denk dat er al concrete plannen zijn.
AB InBev gaat onderuit door dalende bierverkoop. We moeten dringend meer bier drinken.
Challenge accepted, maar in mijn geval gaat eerder Brouwerij Moortgat daarvan profiteren en niet AB InBev...
Stevige tik. Balen!
Weer zo'n belachelijke over-reactie. Omdat er niet direct groeicijfers van 3% worden gehaald, gaat er 10% van het aandeel af. Die bobo die enkele maanden gelden verkocht heeft aan 90+ had wel een 'toevallig lekkere timing'. De beurs anno 2019 dus.
Ik denk dat de vermelding dat bijna alle synergieën uit de SABMiller fusie gehaald zijn uit het kwartaalverslag voor vele beleggers als een verrassing klinkt...
Veel ongeïnformeerde beleggers, bedoel je dan.
En die vermelding kon men het vorige kwartaal niet gedaan hebben? Waarmee ik bedoel dat zulk een vermelding altijd een negatieve weerslag zal hebben maar dat 'men' deze wel kan brengen op het tijdstip dat 'men' wil. Zowel in het 2de kwartaal van 2018 als het derde van 2019 ...
25/7: Combination with SAB: The business integration resulted in synergies and cost savings of 113 million
USD in 2Q19. We have now delivered 3 151 million USD of the expected 3.2 billion USD synergies and
cost savings on a constant currency basis as of August 2016.
Schokkend dat de resterende $49m in Q3 gerealiseerd werd.
USD in 2Q19. We have now delivered 3 151 million USD of the expected 3.2 billion USD synergies and
cost savings on a constant currency basis as of August 2016.
Schokkend dat de resterende $49m in Q3 gerealiseerd werd.
We moeten dringend meer bier drinken, maar vooralsnog lijken andere brouwers daar inderdaad eerder van te gaan profiteren, zoals Duvel Moortgat maar ook Heineken.
Als je kijkt naar de verschillende sterktes, dwz AB Inbev : cost-cutting, Duvel Moortgat : kwaliteit en Heineken : marketing, dan hebben Duvel Moortgat en Heineken de betere langetermijnperspectieven.
Hoop het voor de believers, maar dan zal er dra toch wat moeten veranderen. Dit oogt niet netjes... Je kan wel dingen roepen, maar dat verleent ons allerminst garantie. Tot aan de deur wellicht wel....
Gekocht in september '18 aan 77.3€, verkocht in augustus '19 - resultaat 10.5% winst
Nu teruggekocht aan 74.3€
Nu teruggekocht aan 74.3€
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Full Member
- Contacteer:
Hertest van de december low gaat er op termijn nog van komen.
Afblijven.
Afblijven.