Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
De limieten van de kredietkaarten zijn niet gebaseerd op de stijgingen van de prijzen van het dagelijks leven, maar eerder op die van de gemiddelde lonen. Het is immers krediet.
De gemiddelde lonen in België vertonen de grafiek van een hersendode...
De gemiddelde lonen in België vertonen de grafiek van een hersendode...
In Polen in 2015 keken ze al vreemd op als je met cash of een bankkaart wou betalen als je op stap ging. Iedereen had daar een armband of ring of kaart vastgeplakt achterop het GSM hoesje waarmee ze contactloos betaalden. Het ging zo ver dat mijn gezelschap altijd betaalde en ik hun dan cash betaalde, omdat anders de serveersters te lang bezig waren met af te rekenen...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
... en de serveersters hun fooi dan door hun neus geboord zagen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
filmpje over contactloos betalen, het was nooit gemakkelijker om te betalen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Heb al eerder zo'n filmpje gezien, was in Nederland. Dat het kan is duidelijk. Maar of criminelen het effectief gebruiken? Dat ben ik nog niet tegenkomen. Echt anoniem is het natuurlijk niet. Men kan eenvoudig volgen naar welke 'handelaar' het gegaan is.Spruitekop schreef: ↑25 oktober 2019, 17:13 filmpje over contactloos betalen, het was nooit gemakkelijker om te betalen.
Nauja, ik heb toen ik een nieuwe portefeuille eentje gekocht dat een bescherming heeft tegen het uitlezen van dat soort kaarten. Je weet maar nooit
Ik bewaar mijn kaarten in een apart mapje. Meerdere kaarten daarin bewaren waarmee je allemaal kan contactloos betalen, is ook al een garantie op zich dat ze niet leesbaar zal zijn (?), althans toch in mijn test.
De man in het filmpje doet het wel allemaal erg opzichtig. Fabels zijn ook verhalen. Net zo zijn er nog altijd mensen die hun code doorgeven aan de telefoon. Die zullen er wel altijd zijn en blijven zeker ?
De insteek is blijkbaar ook wel 'sensatie'. Bij het beschrijven van het bedrog vermeldt men niet dat de handelaar geregistreerd moet zijn etc.. Net alsof je dat zelf zomaar kan doen zonder sporen na te laten of zonder voorafgaande toelating om zo'n betaalsysteem te gebruiken.
De man in het filmpje doet het wel allemaal erg opzichtig. Fabels zijn ook verhalen. Net zo zijn er nog altijd mensen die hun code doorgeven aan de telefoon. Die zullen er wel altijd zijn en blijven zeker ?
De insteek is blijkbaar ook wel 'sensatie'. Bij het beschrijven van het bedrog vermeldt men niet dat de handelaar geregistreerd moet zijn etc.. Net alsof je dat zelf zomaar kan doen zonder sporen na te laten of zonder voorafgaande toelating om zo'n betaalsysteem te gebruiken.
Je kan Contactloos betalen uitschakelen als je wil, en of later terug activeren..
Is dat contactloos betalen zo handig dat je van alles moet uitvinden om je te beveiligen?
Contactloos is bij mij uitgeschakeld. Zelf betaal ik zelden met de kaart, gebruik het meest om geld uit de automaat te halen en betaal liever kontant,zolang het nog kan.
Moet van heel die circus niet weten.
Ik tik nog altijd mijn viercijferige code in. Wanneer contactloos betalen algemeen in gebruik komt en er wordt diefstal mee gepleegd, dan zullen de banken wel werk maken van een betere beveiliging zeker?
Fraude met contactloos betalen is een theoretisch concept. Een crimineel heeft de medewerking van een betalingsverwerker nodig voor een minimale buit met een maximale paper trail. Good luck with that.
Voor mij geen contactloos betalen! Fraude met dat soort toestelletjes zal nog toenemen. Ik vind het wel erg dat sommige banken de mogelijkheid niet aanbieden om het zelf uit te schakelen. Met Argenta lukt het ook niet. Ik neem ook maar enkel die kaarten mee die ik gebruik. Daar is het belangrijk dat ik de optie kan wijzigen.
Dat Testaankoop hier nog niet op gesprongen is
Dat Testaankoop hier nog niet op gesprongen is
Om maar even een tegenpool te zijn : ik gebruik het wel en graag, ik heb er alle vertrouwen in en denk niet dat ik er iets (en al zeker niet veel) ga aan verliezen. Geld in mijn portemonnee is ook niet veilig.
Als je geluk hebt kan je je maximum te besteden bedrag via contactloos betalen zelf instellen.
Indien niet is er nog altijd een grens.. Al scheen die in het filmpje even zoek te zijn
Als je geluk hebt kan je je maximum te besteden bedrag via contactloos betalen zelf instellen.
Indien niet is er nog altijd een grens.. Al scheen die in het filmpje even zoek te zijn
Ik gebruik het ook zoveel als ik kan.
Voordelen;
Je moet gewoon de kaart even tegen de terminal houden.
-> indien rekening maximaal 25 euro is, minus het bedrag van eerdere uitgave zonder ingave pincode, is het daarmee in orde
-> indien niet voldaan aan deze voorwaarde moet je pincode ingeven. En dan heb je terug een vol quota van 25 euro om bij de volgende aankoop zonder pincode contactloos te betalen
Dat is sneller dan de kaart invoeren voor zover het correct werkt. Al is dat verschil wel erg beperkt. Als we van gebruik van de magneetstrip zouden overschakelen naar contactloos dan zou het voordeel veel groter zijn.
Nadelen;
Als de kaart verloren of gestolen is en er is nog geen blokkering van is gedaan via Cardstop kan je er tot 25 euro mee uitgeven. (ja, ben het extra gaan opzoeken; cardstop is ook actief voor die functie) Als je uw portefeuille zou verliezen ...ik loop meestal rond met 4 kaarten , dat is dan toch al 100 euro ...misschien eens zien om die functie uit te zetten voor weinig gebruikte kaarten.
Theoretische kans van contactloze diefstal van geld. Ben eens gaan zien op Bol.com; vele portefeuille hebben de vermelding dat er een RFID bescherming in zit, goedkoopste 17 euro. Lijkt mij geen hoogdringende aankoop maar iets om op te letten bij vervanging.
Dus, alhoewel de voordelen relatief beperkt zijn, dat zijn de nadelen ook. Enkel bij verlies of diefstal kun je dan extra geld verliezen als de vinder/dader daarmee iets zou gaan pogen te betalen.
?
Aanvulling;
Ik was gaan zien naar de FAQ van Argenta hierover;
https://www.argenta.be/nl/veelgestelde- ... talen.html
Daar is de informatie dat je maximaal 25 euro kunt uitgeven zonder pincode. En ook "Na vijf contactloze betalingen moet je opnieuw je code invoeren om je identiteit te verifiëren."
Maar als ik zie op de website van ING;
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Daar zie ik staan een enkele betaling maximaal 25 euro zonder code maar de som van meerdere betalingen zonder pincode is 50 euro. - Dus je zou tot 50 euro zonder code kunnen uitgeven.
Dat wist ik niet, dat is toch al iets anders. - Zou dat verschillen van bank tot bank of is dat hier eigenlijk de zelfde uitleg maar met andere woorden?
Ik lees precies dat het bij Argenta echt maximaal 25 euro is zonder pin en bij ING 50 euro zonder pin.
Voordelen;
Je moet gewoon de kaart even tegen de terminal houden.
-> indien rekening maximaal 25 euro is, minus het bedrag van eerdere uitgave zonder ingave pincode, is het daarmee in orde
-> indien niet voldaan aan deze voorwaarde moet je pincode ingeven. En dan heb je terug een vol quota van 25 euro om bij de volgende aankoop zonder pincode contactloos te betalen
Dat is sneller dan de kaart invoeren voor zover het correct werkt. Al is dat verschil wel erg beperkt. Als we van gebruik van de magneetstrip zouden overschakelen naar contactloos dan zou het voordeel veel groter zijn.
Nadelen;
Als de kaart verloren of gestolen is en er is nog geen blokkering van is gedaan via Cardstop kan je er tot 25 euro mee uitgeven. (ja, ben het extra gaan opzoeken; cardstop is ook actief voor die functie) Als je uw portefeuille zou verliezen ...ik loop meestal rond met 4 kaarten , dat is dan toch al 100 euro ...misschien eens zien om die functie uit te zetten voor weinig gebruikte kaarten.
Theoretische kans van contactloze diefstal van geld. Ben eens gaan zien op Bol.com; vele portefeuille hebben de vermelding dat er een RFID bescherming in zit, goedkoopste 17 euro. Lijkt mij geen hoogdringende aankoop maar iets om op te letten bij vervanging.
Dus, alhoewel de voordelen relatief beperkt zijn, dat zijn de nadelen ook. Enkel bij verlies of diefstal kun je dan extra geld verliezen als de vinder/dader daarmee iets zou gaan pogen te betalen.
?
Aanvulling;
Daar is de informatie dat je maximaal 25 euro kunt uitgeven zonder pincode. En ook "Na vijf contactloze betalingen moet je opnieuw je code invoeren om je identiteit te verifiëren."
Maar als ik zie op de website van ING;
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Daar zie ik staan een enkele betaling maximaal 25 euro zonder code maar de som van meerdere betalingen zonder pincode is 50 euro. - Dus je zou tot 50 euro zonder code kunnen uitgeven.
Dat wist ik niet, dat is toch al iets anders. - Zou dat verschillen van bank tot bank of is dat hier eigenlijk de zelfde uitleg maar met andere woorden?
Ik lees precies dat het bij Argenta echt maximaal 25 euro is zonder pin en bij ING 50 euro zonder pin.
Waar lees jij dat??? Na vijf contactloze betalingen moet je opnieuw je code invoeren om je identiteit te verifiëren.