Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
De mening van KBC Securities
Hoewel de resultaten en vooruitzichten enigszins teleurstellend zijn, verwacht analist Wim Hoste in 2020 nog steeds een aanzienlijke versnelling van het winstmomentum en blijft hij de sterke en zeer winstgevende leiderschapsposities van het bedrijf in veel van 's werelds grootste winstpools waarderen.
Ondertussen heeft de verdere afbouw van de schulden de bezorgdheid over de gezondheid van de balans verminderd. Na de beursgang van Budweiser APAC en rekening houdende met de verwachte opbrengsten van het afstoten van Australische activiteiten, zal de verhouding tussen nettoschuld en EBITDA eind 2019 lager dan 4x zijn, een jaar eerder dan oorspronkelijk verwacht.
Het "Kopen"-advies wordt bij KBC Securities bevestigd, net als het koersdoel van 105 euro
Hoewel de resultaten en vooruitzichten enigszins teleurstellend zijn, verwacht analist Wim Hoste in 2020 nog steeds een aanzienlijke versnelling van het winstmomentum en blijft hij de sterke en zeer winstgevende leiderschapsposities van het bedrijf in veel van 's werelds grootste winstpools waarderen.
Ondertussen heeft de verdere afbouw van de schulden de bezorgdheid over de gezondheid van de balans verminderd. Na de beursgang van Budweiser APAC en rekening houdende met de verwachte opbrengsten van het afstoten van Australische activiteiten, zal de verhouding tussen nettoschuld en EBITDA eind 2019 lager dan 4x zijn, een jaar eerder dan oorspronkelijk verwacht.
Het "Kopen"-advies wordt bij KBC Securities bevestigd, net als het koersdoel van 105 euro
'KBC handhaaft koersdoel' (De Tijd vandaag).
Altijd het proberen waard. Een mooi voorbeeld van de vooringenomenheid, zeg maar onbetrouwbaarheid van de 'analisten' door de verwevenheid van hun werkgever met hun klanten.
Altijd het proberen waard. Een mooi voorbeeld van de vooringenomenheid, zeg maar onbetrouwbaarheid van de 'analisten' door de verwevenheid van hun werkgever met hun klanten.
Hoe dan ook, gisteren een klein pakketje bijgekocht ergens eind de 73.
Time will tell
Time will tell
Goh, het is een minder kwartaal, maar is dat zo fundamenteel? Op lange termijn blijft dit een interessant aandeel vind ik. Ik hanteer voor mezelf een koopadvies
Voor de believers is 't te hopen dat de bodem bereikt is. En dat lijkt me warempel mogelijk op dit niveau. Enkel een beurscorrectie van jewelste kan de koers halveren. Maar de lage rentes en de evenwel verre hoop houden Inbev op koers! Goeie moed, allen!
AB neemt speciaalbrouwer Craft Brew Alliance over
de tijd:
de tijd:
AB InBev neemt de Amerikaanse brouwer van speciaalbieren Craft Brew Alliance BREW over. Dat gebeurt tegen 16,50 dollar per aandeel, ruim het dubbele van de beurskoers.
De beslissing is opmerkelijk. In augustus had AB InBev gezegd de brouwer niet te zullen overnemen. AB InBev bezit al 31,2 procent in CBA en had het recht om een bod op de andere aandelen te lanceren, maar verzaakte daar eerst aan. AB InBev zou in ruil een boete aan CBA betalen.
We zullen zien of AB Inbev gaat proberen om te interveniëren.'ThaiBev wil brouwerij(en) naar de beurs brengen'
Als ze nog overnames willen gaan doen in die regio, is dit volgens mij één van de grootste kansen.
Heineken blijft het voorlopig nog beter doen dan AB Inbev met een sterke prestatie in 2019 en een gezonde groei van de volumes, met name van het merk Heineken: het aandeel staat inmiddels op €103, tegen €68 voor AB Inbev.
Uit De Tijd :
Sinds zijn aantreden in oktober 2005 tekende Van Boxmeer een misschien niet spectaculair, maar uiteindelijk wel indrukwekkend parcours neer op de beurs. Het voelt een beetje als het verhaal van de schildpad en de haas: over die vijftien jaar klopt Heineken - 280 procent winst - uiteindelijk vlot AB InBev (230 procent winst). Dit vooral omdat de haas van Carlos Brito zich verslikte in de (te) dure overname van SABMiller en bijhorende schuldenberg.
Brito zijn hoogheidswaanzin heeft mij al wat virtueel verlies gekost, maar ik hou ze bij ...
Het kunnen niet allemaal WDP, Brederode, Fagron, ... toppertjes zijn
Het kunnen niet allemaal WDP, Brederode, Fagron, ... toppertjes zijn
Toch een mogelijk lichtpunt: de Bud Light Seltzer blijkt een schot in de roos.
Toch lijkt Inbev een stille dood te sterven. Als je dan toch in deze sector wil beleggen, moet je geheid bij onze noorderburen zijn. Maar iedere vogel mag uiteraard zingen zoals hij gebekt is. Voor de goeie orde ben ik geïnteresseerd in geen van beiden.
Jack of all trades, master of none
Brito en co zijn masters of cost cutting en zero based budgeting, maar om een bierimperium te laten bloeien heb je op langere termijn meer aan het brouwen van een lekker bier en het vermogen om dat goed aan de man (en vrouw) weten te brengen. Dat laatste is uiteraard de grote specialiteit van Heineken.
Uiteraard!
Ga dan gerust long in Heineken. Kost amper 27x de vrije kasstroom en de markt gaat er nu al vanuit dat altijd alles rozengeur en maneschijn zal zijn voor Heineken.
Ga dan gerust long in Heineken. Kost amper 27x de vrije kasstroom en de markt gaat er nu al vanuit dat altijd alles rozengeur en maneschijn zal zijn voor Heineken.
Ik zou aan de huidige koers niet snel bijkopen, maar de aandeelhouders van Heineken hebben inderdaad niet te klagen: het aandeel staat op een recordhoogte, de verkopen, de winst en het dividend groeien gestaag en de schulden zijn onder controle. Zoek de verschillen met AB Inbev...