Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Ik zie nu ook dezelfde informatie staan bij Argenta zoals bij ING maar onder de hoofding;ludo schreef: ↑26 oktober 2019, 13:37 Waar lees jij dat??? Na vijf contactloze betalingen moet je opnieuw je code invoeren om je identiteit te verifiëren.
Ik was gaan zien naar de FAQ van Argenta hierover;
https://www.argenta.be/nl/veelgestelde- ... talen.html
Daar is de informatie dat je maximaal 25 euro kunt uitgeven zonder pincode. En ook "Na vijf contactloze betalingen moet je opnieuw je code invoeren om je identiteit te verifiëren."
"Wat zijn de limieten voor contactloos betalen?"
Dus kaart gestolen/verloren = risico om tot 50 euro te verliezen. Per kaart. - Iets denken te weten en dan ontdekken dat wat je wist fout was, steeds irritant.
Die Giskart is wel op twee dingen fout.
1/ Zowel bij Argenta als bij ING is het bij beide 50 euro( niet zoals hij zegt bij Argenta maar 25 euro )
2/ Waar leest hij dat bij Argenta je na vijf contactloze betalingen je opnieuw je code moet invoeren om je identiteit te verifiëren."
Goed bezig om foute info door te geven...
1/ Zowel bij Argenta als bij ING is het bij beide 50 euro( niet zoals hij zegt bij Argenta maar 25 euro )
2/ Waar leest hij dat bij Argenta je na vijf contactloze betalingen je opnieuw je code moet invoeren om je identiteit te verifiëren."
Goed bezig om foute info door te geven...
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind het fantastisch, ik gebruik het altijd zelfs als het bedrag groter dan 25 euro is. Wel stom dat je zelf niet kunt instellen vanaf welk bedrag een pincode nodig is, 25 euro vind ik te weinig.
Da's wel een puntje. Het voordeel van de kaart was, dat je niet met een hele bak contanten rond liep. Maar met al dat plastic loopt het alsnog op.Giskart schreef: ↑26 oktober 2019, 12:20 Nadelen;
Als de kaart verloren of gestolen is en er is nog geen blokkering van is gedaan via Cardstop kan je er tot 25 euro mee uitgeven. (ja, ben het extra gaan opzoeken; cardstop is ook actief voor die functie) Als je uw portefeuille zou verliezen ...ik loop meestal rond met 4 kaarten , dat is dan toch al 100 euro ...misschien eens zien om die functie uit te zetten voor weinig gebruikte kaarten.
En bovendien: het is dus inderdaad vijf maal 25 euro, dus 125 euro per kaart.
Dan loop je dus rond met 500 euro in je portemonnaie. Hmmm... dat heb ik in het verleden nooit gedaan.
Wie loopt er nu met 4/5 betaalkaarten rond??? Je hebt er toch maar één nodig in het dagelijks leven... de rest kan je thuis laten
Kaart van mijn ouders om hun boodschappen te doen, mijn eigen kaart, mijn kaart van de rekening van Hello Bank waarmee ik mijn boodschappen doe en een kredietkaart.
Als je er een hebt, waarom zou je ze thuis in de kast laten liggen.
Dat zijn er toch al vier. De andere kaarten blijven thuis liggen..
Kan nog herbekeken worden natuurlijk....
Als je er een hebt, waarom zou je ze thuis in de kast laten liggen.
Dat zijn er toch al vier. De andere kaarten blijven thuis liggen..
Kan nog herbekeken worden natuurlijk....
Onlangs blij dat ik met meerdere rondloop. Was met de scooter en had uit mijn portefeuille mij HelloBank kaart genomen en in de jaszak van mijn motorvest gestoken. Rugzak in bagageruimte. Naar de Lidl geweest. En vergeten mijn HelloBankkaart uit die jas te nemen, kaart met jas in de garage.
Dag erna sta ik in de Colruyt, niet met de scooter en stel vast dat ik die kaart vergeten was. Maar gelukkig had ik nog de Keytrade debitkaart bij. Dat heb ik meerdere keren voor gehad. Maarja, dat is persoonlijk. Is afhankelijk van uw gewoontes.
Eens zien. 1 persoonlijke bankkaart en kredietkaart. 2 bankkaarten en 2 kredietkaarten van mijn 2 vennootschappen. En zo zit ik aan zes.
En die heb ik het liefst allemaal bij me want als je er thuislaat die je dénkt niet nodig te hebben ga je het altijd zien gebeuren dat je ze wél nodig hebt
Tja, er zal dan wel op één van die kaarten voldoende geld staan zeker om te betalen, als je die één voor één moet proberen... Staat er niet genoeg op de bankkaart, kan je de kredietkaart gebruiken... nou man.Poldermol schreef: ↑28 oktober 2019, 18:47Eens zien. 1 persoonlijke bankkaart en kredietkaart. 2 bankkaarten en 2 kredietkaarten van mijn 2 vennootschappen. En zo zit ik aan zes.
En die heb ik het liefst allemaal bij me want als je er thuislaat die je dénkt niet nodig te hebben ga je het altijd zien gebeuren dat je ze wél nodig hebt
Nou in Mexico ga ik niet proberen te betalen met de bankkaart van mijn BVBA maar met de visa. Maar als ik dan weer land in zaventem en een treinkaartje koop ga ik dat heus niet met de visa maar met bancontact doen.
Dusja. Omslachtig? Heel zeker. Maar ik heb ze wel altijd bij me.
Je reist toch niet alle weken naar het buitenland, dus vraag me dan af waarom je hier in Belgie dan met 1 persoonlijke kaart, en 2 bankkaarten en dan nog 2 kredietkaarten van je vennootschappen moet rondlopen..?Poldermol schreef: ↑28 oktober 2019, 19:37 Nou in Mexico ga ik niet proberen te betalen met de bankkaart van mijn BVBA maar met de visa. Maar als ik dan weer land in zaventem en een treinkaartje koop ga ik dat heus niet met de visa maar met bancontact doen.
Alléé ja, ieder moet da voor zich uitmaken natuurlijk. Indruk zal het wel maken aan de kassa voor de omstanders... welke laat ik in het midden.
Niet elke week, maar wel maandelijks buiten de EU.
En waarom ik met meerdere kaarten rondloop? Omdat ik mezelf goed genoeg ken en dat ik er zou vergeten op buitenlandse trips.
Aan de kassa ziet niemand toch welke en hoeveel bankkaarten ik heb? De meeste zitten per 2. En vaak zitten de bedrijfskaarten achter ID-kaart, rijbewijs, DKV verzekeringskaartje. Juist omdat ik géén aandacht wil trekken
En waarom ik met meerdere kaarten rondloop? Omdat ik mezelf goed genoeg ken en dat ik er zou vergeten op buitenlandse trips.
Aan de kassa ziet niemand toch welke en hoeveel bankkaarten ik heb? De meeste zitten per 2. En vaak zitten de bedrijfskaarten achter ID-kaart, rijbewijs, DKV verzekeringskaartje. Juist omdat ik géén aandacht wil trekken
Alle ja, t'zal wel. Als ik naar het buitenland vertrek heb ik een " afvink lijstje " om niets te vergeten en beetje georganiseerd te zijn, en mijn visa kaart staat daar bij. Als ik niet op reis ga ligt die thuis in de safe bij mijn 4 andere bankkaarten, die ik in het dagelijks leven niet gebruik, maar ze wel heb. Heb er altijd maar één ( de vijfde dus ) op zak.
Als U al die kaarten in je brieventas zou verliezen op gelijk welke manier, zou ik zelfs nog geen medelijden hebben, als ze al je rekeningen zouden plunderen. Eigen schuld,dikke bult.
Als U al die kaarten in je brieventas zou verliezen op gelijk welke manier, zou ik zelfs nog geen medelijden hebben, als ze al je rekeningen zouden plunderen. Eigen schuld,dikke bult.
Ik ga nooit naar het buitenland, buiten onze buurlanden, dat is voor mij de beste oplossing.
1bankaart, 1 MasterCard en dan nog 1 bankkaart van Argenta waar ik pensioensparen doe. Deze laatste heb ik in principe nooit nodig, maar al voorgehad in de Colruyt dat ik kbc kaart vergeten was in kaartlezer thuis. Blij dat ik dan een ' noodkaart' bij heb!
1bankaart, 1 MasterCard en dan nog 1 bankkaart van Argenta waar ik pensioensparen doe. Deze laatste heb ik in principe nooit nodig, maar al voorgehad in de Colruyt dat ik kbc kaart vergeten was in kaartlezer thuis. Blij dat ik dan een ' noodkaart' bij heb!
Gelukkig zou ik ook niet vragen om medelijden! Ik aanvaard de risico's.ludo schreef: ↑28 oktober 2019, 21:33 Alle ja, t'zal wel. Als ik naar het buitenland vertrek heb ik een " afvink lijstje " om niets te vergeten en beetje georganiseerd te zijn, en mijn visa kaart staat daar bij. Als ik niet op reis ga ligt die thuis in de safe bij mijn 4 andere bankkaarten, die ik in het dagelijks leven niet gebruik, maar ze wel heb. Heb er altijd maar één ( de vijfde dus ) op zak.