ETF fysiek goud
TIP
Re: ETF fysiek goud
Tiziano, welke goudtracker is bij Deutsche Bank te krijgen ?
Ik bedoelde is een xtracker, uitgever db
Deze ETC? IE00B4ND3602
Ierland, fysiek, Conform UCITS, TER 0.25%
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... rough=true
Verkrijgbaar bij Binck, Degiro, ..
Edit: deze heeft TER 0,24% https://etf.invesco.com/gb/private/en/p ... /documents
Daar staat zelfs de inventaris van de goudbaren
Maar deze is niet verkrijgbaar via Degiro of Binck
PS: beurstaks voor ETC's is 0,35%
Ierland, fysiek, Conform UCITS, TER 0.25%
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... rough=true
Verkrijgbaar bij Binck, Degiro, ..
Edit: deze heeft TER 0,24% https://etf.invesco.com/gb/private/en/p ... /documents
Daar staat zelfs de inventaris van de goudbaren
Maar deze is niet verkrijgbaar via Degiro of Binck
PS: beurstaks voor ETC's is 0,35%
Verwacht troubles: Israel dat via de VS kort spel wil maken met Iran. Is het daarom niet aangewezen een deel van zijn geldrekening in deze ETF's om te zetten ? Ook vlug mobiliseerbaar.
PHAU: "WisdomTree Physical Gold (1672) is designed to offer security holders a simple and cost-efficient way to access the gold market by providing a return equivalent to the movements in the gold spot price less the applicable management fee. 1672 is backed by physical allocated gold held by HSBC Bank plc (the custodian). Only metal that conforms with the London Bullion Market Association's (LBMA) rules for Good Delivery can be accepted by the custodian. Each physical bar is segregated, individually identified and allocated."Maxwell35 schreef: ↑12 december 2018, 19:37Bedankt voor de tip Joost. Ik lees ook dat het om een zogenaamde GBF gaat, dus gemeenschappelijk beleggingsfonds, en daardoor moet je die dan ook in je belastingaangifte aangeven omdat de RV niet wordt afgehouden bij de bron. Je moet ook geen beurstaks betalen bij verkoop lees ik:
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... =108&k=834
Ik heb nog niet echt beslist wat ik ga doen, ik ben nog steeds aan het kijken naar de PHAU, ook een fysische replicatie en niet synthetisch. Ik vraag me af hoe anderen beleggen in edelmetalen. Ik kan inderdaad ook fysisch goud gaan kopen maar dat ligt daar dan ook. In zo'n ETF kan je toch tenminste wat waarde creëren en makkelijker verkopen dan zo een staafje goud.
Lijkt me toch effectief fysiek?
Probleem is dat goud op lange termijn de inflatie niet klopt, dus waarom erin beleggen.
Dag Iedereen
Ik was aan het kijken om te investeren in WisdomTree Physical Gold (EUR) | PHAU en
WisdomTree Physical Silver (EUR) | PHAG.
Bij opzoekwerk over deze fondsen zag ik dat het fysieke goud/zilver in Londen wordt opgeslagen en dat de domicilie in Jersey is.
Heeft iemand een idee of Brexit kan leiden tot extra belastingen/kosten op dit fonds?
Ik was aan het kijken om te investeren in WisdomTree Physical Gold (EUR) | PHAU en
Bij opzoekwerk over deze fondsen zag ik dat het fysieke goud/zilver in Londen wordt opgeslagen en dat de domicilie in Jersey is.
Heeft iemand een idee of Brexit kan leiden tot extra belastingen/kosten op dit fonds?
Waarom steek je het simpelweg niet in je eigen kluisje?KristofV1 schreef: ↑27 oktober 2019, 21:13 Dag Iedereen
Een artikel over de verschillende mechanismen van goud ETF's.
https://www.bullionstar.com/gold-univer ... -mechanics
https://www.bullionstar.com/gold-univer ... -mechanics
As popular as these securities are, it’s important to look at what exactly these products provide, and what they don’t provide when compared to ownership of segregated physical gold bars or gold coins.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarschijnlijk mis ik iets triviaal, maar ik snap niet waarom jullie niet gewoon XAUUSD kopen...
Bij Lynx betaal je daarvoor 0,3% transactiekost, en 0,10% opslagkost per jaar.
Dus lijkt me goedkoper dan al die trackers etc en je koopt de exacte goudprijs, geen benadering (toch?)
En je moet het goud niet zelf opslagen, dus die last heb je ook niet en dat is meer dan voldoende liquide om op elk moment te verkopen.
Maar misschien ben ik volledig fout want dit lijkt me toch een zeer evidente oplossingen voor al jullie bekommernissen...
Bij Lynx betaal je daarvoor 0,3% transactiekost, en 0,10% opslagkost per jaar.
Dus lijkt me goedkoper dan al die trackers etc en je koopt de exacte goudprijs, geen benadering (toch?)
En je moet het goud niet zelf opslagen, dus die last heb je ook niet en dat is meer dan voldoende liquide om op elk moment te verkopen.
Maar misschien ben ik volledig fout want dit lijkt me toch een zeer evidente oplossingen voor al jullie bekommernissen...
Dit klopt wel, maar als je een kleine positie in goud toevoegt en je herbalanceert elke zoveel maanden/jaren, kan goud je returns wel verbeteren. Je risk adjusted return zal verbeteren hierdoor en het is net zoals obligaties een manier om vrij ongecorreleerde assets toe te voegen aan je portfolio om zo minder risico te lopen. Zonder herbalanceren heb je goud enkel nodig als je denkt dat de huidige munten allemaal omzeep geholpen worden en het einde van de wereld zoals wij hem kennen in aantocht is. Anders zou je een kleine positie wel kunnen overwegen.
Bedankt voor de antwoorden.
Ik dacht 500 euro zilver en 500 euro goud wat dan vb voor KBC 45 euro per jaar; 4.5% aan kosten zou zijn.
Een ETF is goedkoper en minder omslachtig.
Maar dat is natuurlijk op voorwaarde dat de ETF ook effectief in fysiek goud/zilver investeert en vb Brexit niet tot onverwachte belastingen leidt.
XAUUSD kende ik nog niet maar als ik het goed begrepen heb is dit een spot commodity.
Bezit je dan ook effectief fysiek goud?
Omdat ik een appartement huur en dus via een bank een kluis zou moeten huren
Ik dacht 500 euro zilver en 500 euro goud wat dan vb voor KBC 45 euro per jaar; 4.5% aan kosten zou zijn.
Een ETF is goedkoper en minder omslachtig.
Maar dat is natuurlijk op voorwaarde dat de ETF ook effectief in fysiek goud/zilver investeert en vb Brexit niet tot onverwachte belastingen leidt.
XAUUSD kende ik nog niet maar als ik het goed begrepen heb is dit een spot commodity.
Bezit je dan ook effectief fysiek goud?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een kluis huren voor 1000€ aan edelmetalen.
Ik ben zeker dat uw laptop en/of uw tv meer kost. Gaat die ook dagelijks de kluis in bij de bank?
Ik ben zeker dat uw laptop en/of uw tv meer kost. Gaat die ook dagelijks de kluis in bij de bank?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat is tegelijk juist en onjuist: het is immers kritisch afhankelijk van de observatieperiode. Als je als 'lange termijn' beschouwt "sinds begin 1980"heb je overschot van gelijk. Als 'lange termijn' betekent sedert 1960 pakt dat verkeerd uit; lange termijn sedert begin van de 21ste eeuw: idem dito. Met 'lange termijn' sedert eind 2010 haal je met goud zelfs de opbrengst van een spaarboekje niet: dus het gelijk weer aan jouw kant.
Zoals Picaro hierboven uitlegt, vermindert een positie in goud het risico in je portefeuille. In die zin is het een 'verzekeringspremie'. Je hoopt dat je de meerwaarde niet nodig zal hebben, maar als het met obligaties en aandelen compleet de verkeerde kant op gaat, heb je wel iets om op terug te vallen.