Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Voor mijn dag dagelijks online bankieren heb ik bij Fortis een " acces " kaart welke ik uitsluitend voor thuis gebruik. Kan je geen geld mee afhalen of in de winkel mee betalen. Weet niet of andere banken ook zo een kaart hebben. De andere bankkaart heb ik altijd wel op zak, kan die dus thuis nooit vergeten in de kaartlezer, gebruik deze meestal om geld 1200 euro om de 3/4 weken af te halen aan de automaat, leg dit dan in de kluis. Betalen met bankkaart doe ik zelden, heb dus altijd wel voldoende kontant daggeld op zak, en als reserve mijn bankkaart.
Zo heeft ieder zijn eigen systeem waarschijnlijk.
https://www.bnpparibasfortis.be/rsc/con ... 03366N.pdf
Zo heeft ieder zijn eigen systeem waarschijnlijk.
https://www.bnpparibasfortis.be/rsc/con ... 03366N.pdf
Waarop baseer je deze boude stelling? Dat soort toestelletjes zijn betaalterminals en ze verkrijgen vereist dat je een handelaar bent, je identificeert en een contract afsluit met een betalingsverwerker. Iedere transactie is perfect traceerbaar, met de locatiegegevens erbovenop.
Ik zou het omgekeerde durven te stellen: naarmate er meer authenticatieloze transacties gebeuren zullen de fraudedetectiealgorithmes beter worden en zal het nog minder interessant worden om dit te proberen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En waarom zou nachtwinkeltje BAZUBVA (fictieve naam) met een pop-up winkeltje niet effe een weekend Tomorrowland(of een ander druk bezocht festival) afschuimen met het bakje, goed cashen en met een flitsbetaling het bedrag overschrijven naar een buitenlandse rekening.
Dat geld kan zo snel verzonden worden en valse identiteiten krijgen we zelfs hier elk weekend aangeboden op spaargids.
Dat geld kan zo snel verzonden worden en valse identiteiten krijgen we zelfs hier elk weekend aangeboden op spaargids.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ken je het gatenkaasmodel? Je zal een of meerder beveiligingslagen wel kunnen omzeilen, maar de kans dat het met allemaal lukt is klein.
Waarom zoveel moeite hierin stoppen met een onzeker resultaat en een spoor van jewelste achterlaten als je veel makkelijker, anoniemer en goedkoper op Tomorrowland ouderwets kan gaan zakkenrollen?
Waarom zoveel moeite hierin stoppen met een onzeker resultaat en een spoor van jewelste achterlaten als je veel makkelijker, anoniemer en goedkoper op Tomorrowland ouderwets kan gaan zakkenrollen?
Sebastiaan1985 schreef: ↑26 oktober 2019, 19:30 Ik vind het fantastisch, ik gebruik het altijd zelfs als het bedrag groter dan 25 euro is. Wel stom dat je zelf niet kunt instellen vanaf welk bedrag een pincode nodig is, 25 euro vind ik te weinig.
Met ApplePay kan je ook hogere bedragen zonder pincode betalen. Ik vind dit een voordeel omdat het shouldersurfen onmogelijk maakt.
Helaas ondersteunen niet alle banken dit, in België zelfs alleen BNP/Hello/Fintro.
-
- VIP member
- Contacteer:
Een kredietkaart op vakantie, zo passé... Tegenwoordig kan je in elk land geld afhalen aan een atm met maestro. En zelfs betalen met maestro gaat steeds vaker en vlot...Poldermol schreef: ↑28 oktober 2019, 19:37 Nou in Mexico ga ik niet proberen te betalen met de bankkaart van mijn BVBA maar met de visa. Maar als ik dan weer land in zaventem en een treinkaartje koop ga ik dat heus niet met de visa maar met bancontact doen.
Dusja. Omslachtig? Heel zeker. Maar ik heb ze wel altijd bij me.
Buiten Oezbekistan, dat land is een ramp op gebied van geld, zelfs de automaat in de nationale bank scheet amper geld en aanvaardde alleen Visa
Een rekening op reis buiten Europa betalen, bv supermarkt of restaurant, gaat naar mijn ervaring veel vlotter met een kredietkaart en het is goedkoper.
Geld uit de automaat halen is een noodoplossing en te vermijden.
Kan wel wat van je bestemming afhangen natuurlijk.
Geld uit de automaat halen is een noodoplossing en te vermijden.
Kan wel wat van je bestemming afhangen natuurlijk.
De goedkoopste manier van betalen in het buitenland, buiten de EU, is inderdaad kredietkaart. Daar zijn behoudens een "kleine" wisselkoersmarge geen kosten op bij betaling via een terminal (dus dan spreek ik niet over geld uit de muur halen).
Probeer maar eens in Mali, het platteland in Brazilië of de niet-verstedelijkte zones in Colombia. In westerse landen volg ik u (en dan nog), maar een goede kredietkaart is onontbeerlijk voor de minder voor de hand liggende landen en zones.Sebastiaan1985 schreef: ↑29 oktober 2019, 21:36Een kredietkaart op vakantie, zo passé... Tegenwoordig kan je in elk land geld afhalen aan een atm met maestro. En zelfs betalen met maestro gaat steeds vaker en vlot...Poldermol schreef: ↑28 oktober 2019, 19:37 Nou in Mexico ga ik niet proberen te betalen met de bankkaart van mijn BVBA maar met de visa. Maar als ik dan weer land in zaventem en een treinkaartje koop ga ik dat heus niet met de visa maar met bancontact doen.
Dusja. Omslachtig? Heel zeker. Maar ik heb ze wel altijd bij me.
Buiten Oezbekistan, dat land is een ramp op gebied van geld, zelfs de automaat in de nationale bank scheet amper geld en aanvaardde alleen Visa
En als je bedrijfsuitgaven doet en je moet dat doen via cash afhalen en cash betalen, ja dag Jan. Geef mij maar een goede ouderwetse kredietkaart, alleszins voor zakelijke lokale kosten.
De banken bestuderen hogere limieten voor contactloos betalen. Door de coronacrisis vragen steeds meer klanten de limiet al dan niet tijdelijk te verhogen. Dat vermijdt het risico op besmetting omdat je als klant dan minder vaak je code moet intikken op betaalterminals die ook door anderen worden gebruikt. (De Tijd)
Dacht al dat het ervan moest komen. Ze raden aan contactloos te betalen maar vanfa 25 euro moet je toch u code ingeven.Yaris schreef: ↑20 maart 2020, 14:50 De banken bestuderen hogere limieten voor contactloos betalen. Door de coronacrisis vragen steeds meer klanten de limiet al dan niet tijdelijk te verhogen. Dat vermijdt het risico op besmetting omdat je als klant dan minder vaak je code moet intikken op betaalterminals die ook door anderen worden gebruikt. (De Tijd)
-
- Hero Member
- Contacteer:
+1
De daglimiet van 50 euro ineens mogen besteden, zou al veel helpen zonder de veiligheid te beperken.
50 euro mag ook 75 euro worden natuurlijk.
Terloops: Wat ik gek vind aan het afraden van hamsteren is dat als je wat voorraad wil opdoen en bvb maar 6 rollen WC papier per klant mag kopen, dan moet je dubbel zo vaak gaan winkelen en dus dubbel contacten maken, wat toch tegenaangewezen is
MINSTENS 2 items van hetzelfde moet kunnen en 3 items ook. Ze moeten eens wat meer realisten in een taskforce opnemen hé.
Eind volgende week MOGEN de rekken leeg zijn, want dan is het voor iedereen te gevaarlijk om nog uit zijn kot te komen.
De voorbije week was het wiskundig risico nog vrij beperkt hoor!!!!
De daglimiet van 50 euro ineens mogen besteden, zou al veel helpen zonder de veiligheid te beperken.
50 euro mag ook 75 euro worden natuurlijk.
Terloops: Wat ik gek vind aan het afraden van hamsteren is dat als je wat voorraad wil opdoen en bvb maar 6 rollen WC papier per klant mag kopen, dan moet je dubbel zo vaak gaan winkelen en dus dubbel contacten maken, wat toch tegenaangewezen is
MINSTENS 2 items van hetzelfde moet kunnen en 3 items ook. Ze moeten eens wat meer realisten in een taskforce opnemen hé.
Eind volgende week MOGEN de rekken leeg zijn, want dan is het voor iedereen te gevaarlijk om nog uit zijn kot te komen.
De voorbije week was het wiskundig risico nog vrij beperkt hoor!!!!
Zie niet in waarom je nu iedere keer persé contactloos wil en moet betalen, je kan evengoed je pincode ingeven, zeker gezien in deze periode er niet zoveel drukte aan de kassa is, omdat er maar peperkt volk in de winkel mag zijn...
Wat het hamsteren betreft wordt dit ook aangewakkerd omdat mensen buiten in rijen moeten wachten voor ze binnen mogen, een winkelbeurt van 30 minuten wordt ineens met veel geluk 2 uur voor je terug buiten bent.
Mensen hebben geen zin om dit paar keer per week te ervaren en beginnen te hamsteren..
Wat het hamsteren betreft wordt dit ook aangewakkerd omdat mensen buiten in rijen moeten wachten voor ze binnen mogen, een winkelbeurt van 30 minuten wordt ineens met veel geluk 2 uur voor je terug buiten bent.
Mensen hebben geen zin om dit paar keer per week te ervaren en beginnen te hamsteren..
-
- Hero Member
- Contacteer:
1) Code intikken betekent vingertjes zetten op toetsen waar iedereen zijn vingertjes (met evt virussen) op zet hé, tenzij je liever met een flesje alcohol rondloopt en de toetsen eerst ontsmet :-)
2) De truk is om slechts een uur voor sluit te gaan winkelen. Je bent dan max met 10 klanten aanwezig en bij Delhaize zijn ze dan al aan het aanvullen voor de volgende dag, dus alles beschikbaar :-) NIET DOORZEGGEN want dan doet iedereen dat. Hoewel, mensen zijn gewoontebeesten: om 18u30 etenstijd (zeker in de week).
Om te overleven moet je een zonderling zijn, reken maar :-)
2) De truk is om slechts een uur voor sluit te gaan winkelen. Je bent dan max met 10 klanten aanwezig en bij Delhaize zijn ze dan al aan het aanvullen voor de volgende dag, dus alles beschikbaar :-) NIET DOORZEGGEN want dan doet iedereen dat. Hoewel, mensen zijn gewoontebeesten: om 18u30 etenstijd (zeker in de week).
Om te overleven moet je een zonderling zijn, reken maar :-)
Nog een argument : het is goedkoper in gebruik voor het betalen van eender welke aankoop buiten de eurozone.Poldermol schreef: ↑30 oktober 2019, 10:53 Probeer maar eens in Mali, het platteland in Brazilië of de niet-verstedelijkte zones in Colombia. In westerse landen volg ik u (en dan nog), maar een goede kredietkaart is onontbeerlijk voor de minder voor de hand liggende landen en zones.
En als je bedrijfsuitgaven doet en je moet dat doen via cash afhalen en cash betalen, ja dag Jan. Geef mij maar een goede ouderwetse kredietkaart, alleszins voor zakelijke lokale kosten.