De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, ik had ondertussen die andere website ook al gevonden. Toch merk je hier dat wij nog een Napoleontische erfenis hebben in onze administratie en vermoed ik, rechtspraak. Zoiets zou hier veel moeilijker aanvaard worden. Het VK is toch een beetje een geval apart en ik vermoed , dat dit de voornaamste reden is dat ze ook onder het EU juk uit willen. Ze regelen het liever zelf, maar ik vrees dat hun besluiteloosheid van vandaag hen wel windeieren zou kunnen leggen.
Dat bevestigt wat ik al geschreven had. Zelfs in Saudi-Arabië heeft de Sharia geen voorrang op het burgerlijk recht omdat beide daar gelijk zijn. Er is geen conflict tussen de twee dus geen van beide heeft voorrang op de andere.
Jawadde, ...
Zelfs Kris Peeters krijgt dergelijke onzin nooit uit zijn pen als hij zijn gelijk wil bewijzen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje miena, er is uberhaupt geen voorrang op het burgerlijk recht. Het recht is in handen van MBS, de kroonprins, waarvan men dacht dat hij meer liberaal was, ondertussen weet iedereen dat hij nog erger is als of dan zijn voorganger. SA wil het MO controleren, kost wat kost, zelfs het arme Yemen moet daaronder lijden.
Hoe dan ook ben maar blij dat je als vrouw zijnde niet geboren bent in SA, het is nog even slecht als 20 jaar geleden...al zullen veel vrouwen dat niet online zeggen.....
Net wat extra aandelen Stryker Corp., aangekocht, morgenavond nabeurs, komen de Q3 cijfers…
https://www.marketscreener.com/STRYKER- ... ION-14536/
https://www.marketscreener.com/STRYKER- ... ION-14536/
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Nog maar eens verkiezingen in brexit-nation
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Beurzen gaan plots weer in het rood na een artikel van Bloomberg. Handelsoorlog laait weer op.
(Reuters) "Chinese officials have doubts about whether it is possible to reach a comprehensive long-term trade deal with Washington and U.S. President Donald Trump, Bloomberg reported on Thursday, citing unnamed sources. Chinese officials have told visitors to Beijing and others in private conversations that China will not budge on the thorniest issues, the report said. Chinese officials are also concerned about Trump's impulsive nature and the risk that he could back out of even the interim deal both sides are seeking to sign in the coming weeks, Bloomberg said."
(Reuters) "Chinese officials have doubts about whether it is possible to reach a comprehensive long-term trade deal with Washington and U.S. President Donald Trump, Bloomberg reported on Thursday, citing unnamed sources. Chinese officials have told visitors to Beijing and others in private conversations that China will not budge on the thorniest issues, the report said. Chinese officials are also concerned about Trump's impulsive nature and the risk that he could back out of even the interim deal both sides are seeking to sign in the coming weeks, Bloomberg said."
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
De beurzen zullen nog dikwijls op of neer gaan na ieder bericht over de handelsoorlog. Maar een verdrag zal niet betekenen dat het vanaf dan vrede zal zijn tussen China en de VS en dat ze als goede vrienden met elkaar zullen omgaan. De rivaliteit tussen beide grootmachten zal nog toenemen en ze zullen er alletwee naar streven om de dominerende wereldspeler te worden of te blijven. Een opkomende macht tegenover een gevestigde macht.
Peugeot krijgt zware klappen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De Chinezen willen gewoon tijd rekken tot de volgende verkiezingen en hopen dan dat Trump niet herverkozen wordt.
Topdag vandaag, misschien wel de beste van het jaar tot nu toe.
Enkel de ondertekening van een gedeeltelijk handelsakkoord binnen enkele weken gaat dat nog kunnen overtreffen.
Greenyard +17%
Umicore +5.75%
Arcelor Mittal +6%
Aperam +4.64%
Indien die ondertekening een feit wordt verwacht ik mijn winstposities toch wel deels of volledig te nemen tegen begin december.
We zitten op een piek, China lijkt niet te geloven in een volledige handelsdeal, heel de Brexitsaga die opnieuw begint, ... dan ga ik liever op een berg cash zitten aan de zijlijn.
Enkel de ondertekening van een gedeeltelijk handelsakkoord binnen enkele weken gaat dat nog kunnen overtreffen.
Greenyard +17%
Umicore +5.75%
Arcelor Mittal +6%
Aperam +4.64%
Indien die ondertekening een feit wordt verwacht ik mijn winstposities toch wel deels of volledig te nemen tegen begin december.
We zitten op een piek, China lijkt niet te geloven in een volledige handelsdeal, heel de Brexitsaga die opnieuw begint, ... dan ga ik liever op een berg cash zitten aan de zijlijn.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
En wanneer stap je dan met je berg geld opnieuw in de markt?BDE86 schreef: ↑1 november 2019, 19:04 Topdag vandaag, misschien wel de beste van het jaar tot nu toe.
Greenyard +17%
Umicore +5.75%
Arcelor Mittal +6%
Aperam +4.64%
TINA !Wimble schreef: ↑1 november 2019, 22:32En wanneer stap je dan met je berg geld opnieuw in de markt?BDE86 schreef: ↑1 november 2019, 19:04 Topdag vandaag, misschien wel de beste van het jaar tot nu toe.
Greenyard +17%
Umicore +5.75%
Arcelor Mittal +6%
Aperam +4.64%
Op een moment zoals ik dat bij AB InBev gedaan heb. Bij een stevige daling tov hoogste koers. Ook een beetje afhankelijk van het gevoel van de markt.Wimble schreef: ↑1 november 2019, 22:32En wanneer stap je dan met je berg geld opnieuw in de markt?BDE86 schreef: ↑1 november 2019, 19:04 Topdag vandaag, misschien wel de beste van het jaar tot nu toe.
Greenyard +17%
Umicore +5.75%
Arcelor Mittal +6%
Aperam +4.64%
Als binnen 3 maanden VS en China alle overeenkomsten opblazen stap ik nog niet in bij -10%.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Of er al dan niet een correctie komt na het mislukken van de onderhandelingen hangt ervan af of die mislukking verwacht was of niet. Als Trump de hele tijd tweet dat ze dicht bij een akkoord staan en dan de stekker er opeens uittrekt, zullen de markten verrast worden en dippen zoals vorige zomer gebeurd is.