Ervaring EDPnet mobile
Ervaring EDPnet mobile
DIT IS GEEN RECLAME VAN EDPnet. Alle opmerkingen en rechtzettingen van de hier vermelden informatie zijn welkom. Alsook taalfouten en allerlei vreemde zinsconstructies. Gratis bijles.
Ik, gebruiker neo, kan niet garanderen dat deze gids in zijn volledigheid met realiteit overeenstemt noch dat de vermelde gegevens juist of volledig zijn. Daarom neem ik geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen van enige toepassing van de hier gegeven informatie. U gebruikt die op uw eigen risico.
Vroeger: Proximus
Rede vertrek: besparing
Nu: EDPnet
Gemiddeld verbruik: ongeveer 0,5 GB data + 30-90 minuten bellen per maand
Oud abo :
Bij laag verbruik zijn prepaid kaarten het goedkoopst. Toch had ik voor een abonnement gekozen gezien het gebrek aan oplaadnood en soms zeer onregelmatig of groter verbruik.
Nieuwe abo:
Bestelling:
8 euro per maand besparing = weinig maar toch iets (ik heb twee abonnementen dus samen geeft dit 16 eur). Prepaid zou mogelijk nog goedkoper kunnen. Of 3-4 euro minder per maand de moeite waard is, zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken. Ik blijf voorlopig bij EDPnet.
Ik, gebruiker neo, kan niet garanderen dat deze gids in zijn volledigheid met realiteit overeenstemt noch dat de vermelde gegevens juist of volledig zijn. Daarom neem ik geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen van enige toepassing van de hier gegeven informatie. U gebruikt die op uw eigen risico.
Vroeger: Proximus
Rede vertrek: besparing
Nu: EDPnet
Gemiddeld verbruik: ongeveer 0,5 GB data + 30-90 minuten bellen per maand
Oud abo :
- Mobilus XS abonnement
- 1,5 GB data, 120 min en onbeperkt sms’en + onbeperkt surfen in favoriete app
- 15,99 eur per maand (12,99 eur 6 maand lang ENKEL voor nieuwe klanten)
- + handige app om verbruik te tracken
- + waarschuwingen bij nadering limiet
- + geen storingen
- - prijs
Bij laag verbruik zijn prepaid kaarten het goedkoopst. Toch had ik voor een abonnement gekozen gezien het gebrek aan oplaadnood en soms zeer onregelmatig of groter verbruik.
Nieuwe abo:
- EDPnet mobile
- Bundel: 250* belminuten of sms’en + 1 GB data
- Prijs: 4 + 4 = 8 EUR
Bestelling:
- ALLEEN via de website
- 1 abonnement tegelijk bestellen
- Mogelijk om nummer te overbrengen
- ’s weekends besteld
- Midden volgende week simkaart aangekomen via post
- Dezelfde dag gebeld om die te activeren
- Na 2-3 uur ging mijn huidige simkaart uit
- Nieuwe simkaart ingestoken en alles marcheerde onmiddellijk
- + goedkoop
- - tweede dag storing aan de lijn (4G werkte niet, sindsdien nooit meer opgetreden)
- - geen app om verbruik te tracken
- - verbruik nergens te zien (ze beweren om daar mee bezig te zijn)
- ? Waarschuwing over nadering limiet
8 euro per maand besparing = weinig maar toch iets (ik heb twee abonnementen dus samen geeft dit 16 eur). Prepaid zou mogelijk nog goedkoper kunnen. Of 3-4 euro minder per maand de moeite waard is, zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken. Ik blijf voorlopig bij EDPnet.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Bedankt om je ervaringen te delen en goed om te weten dat je tevreden bent.
Aangezien edpnet geen full mvno is, moet je er ook de problemen die jim / MV kent niet verwachten.
Als je geen internettoegang hebt op 4G, probeer op 3G en / of herstart je toestel eens.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Die ene dag was enige vorm van mobiele internet verbinding onmogelijk. Telefonisch kreeg ik te horen dat de onderbreking te wijten was aan een storing van het netwerk. Volgens hen gebruiken ze het netwerk van Orange.
Eens een iets drukkere periode voorbij is, zou ik graag een prepaid willen uitproberen. De tarieven van jim lijken mij zeer interessant vermits een (zeer) laag verbruik.
Wat bedoel je met de problemen?Aangezien edpnet geen full mvno is, moet je er ook de problemen die jim / MV kent niet verwachten.
Eens een iets drukkere periode voorbij is, zou ik graag een prepaid willen uitproberen. De tarieven van jim lijken mij zeer interessant vermits een (zeer) laag verbruik.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Inderdaad.
Voor mensen met een laag verbruik ... is Jim interessant.
Als leidraad : Voor iedereen voor wie een herlading van 10 euro minder oplevert dan het gebruik van JIM 'as you go'.
Als je EDPnet en JIM zou nemen ben je wel out op allebei als er een storing is bij Orange.
Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om bv 1 kaart op het Base netwerk en 1 op Orange netwerk te hebben.
Maar de prijs is natuurlijk ook belangrijk.
Problemen bij JIM en Mobile Vikings zijn vooral van die aard dat het storingen geeft voor het gebruik van data of niet bereikbaar zijn / niet kunnen bellen.
Unleashed, eigenaar van deze merken, is een full mvno, wat wil zeggen dat zij hun eigen infrastructuur gebruiken voor alles en de antennes enkel voor datgene waarvoor ze strikt noodzakelijk zijn. Contact met de handset, doorgeven van een gesprek naar de lijnen die Unleashed least / gebruikt en zij doen verder dan de rest.
Een Full Mvno heeft bv zijn eigen sms centrale .. doet de afhandeling van de telefoongesprekken en data zelf.. Als bij hun dan de boel crasht in een minder betrouwbare infrastructuur (lijkt me voor Unleashed ruimschoots bewezen en nog steeds niet opgelost), dan sta je daar en kan je niets doen.
Zelf heb ik weinig last van langdurig onbereikbaar zijn (niet geimpacteerd of niet gemerkt) maar heb ik wel vaak oproepen die gewoon niet tot stand komen en timed out afbreken nog voor het contact met de corrrespondent tot stand komt. Voor data heb ik geen problemen tenzij soms geen content op 2G.
Voor SMS hetzelfde als met gesprekken : het duurt soms redelijk lang (seconden tot minuten) eer een SMS effectief verzonden raakt.
EDPnet is geen FULL MVNO. Dat wil zeggen dat ze waarschijnlijk hun SMS gewoon laten afhandelen door Orange en voor zover ik weet ook hun data voor mobiele telefonie. Vaak is dat goed nieuws op vlak van stabiliteit, minder goed nieuws voor de slagkracht van de MVNO : zij hebben minder ruimte om prijzen te laten zakken omdat ze gewoon doorverkopen. Als kleine operator kan je niet echt een winstgevende Full MVNO worden zonder eerst veel meer klanten binnen te rijven.
Er zijn verschillende stadia tussen 'branded reseller' (gewoon doorverkopen van minuten , data en SMS) en Full MVNO. Ik weet niet in welk stadium EDPnet, of het bedrijfje dat ze overkochten, nu zitten.
Zie hieronder : Een MNO (mobile network operator) is Proximus, Base of Orange : zij doen en hebben alles zelf in huis.
Een andere operator zit altijd in één van de categorieën daaronder.
Voor mensen met een laag verbruik ... is Jim interessant.
Als leidraad : Voor iedereen voor wie een herlading van 10 euro minder oplevert dan het gebruik van JIM 'as you go'.
Als je EDPnet en JIM zou nemen ben je wel out op allebei als er een storing is bij Orange.
Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om bv 1 kaart op het Base netwerk en 1 op Orange netwerk te hebben.
Maar de prijs is natuurlijk ook belangrijk.
Problemen bij JIM en Mobile Vikings zijn vooral van die aard dat het storingen geeft voor het gebruik van data of niet bereikbaar zijn / niet kunnen bellen.
Unleashed, eigenaar van deze merken, is een full mvno, wat wil zeggen dat zij hun eigen infrastructuur gebruiken voor alles en de antennes enkel voor datgene waarvoor ze strikt noodzakelijk zijn. Contact met de handset, doorgeven van een gesprek naar de lijnen die Unleashed least / gebruikt en zij doen verder dan de rest.
Een Full Mvno heeft bv zijn eigen sms centrale .. doet de afhandeling van de telefoongesprekken en data zelf.. Als bij hun dan de boel crasht in een minder betrouwbare infrastructuur (lijkt me voor Unleashed ruimschoots bewezen en nog steeds niet opgelost), dan sta je daar en kan je niets doen.
Zelf heb ik weinig last van langdurig onbereikbaar zijn (niet geimpacteerd of niet gemerkt) maar heb ik wel vaak oproepen die gewoon niet tot stand komen en timed out afbreken nog voor het contact met de corrrespondent tot stand komt. Voor data heb ik geen problemen tenzij soms geen content op 2G.
Voor SMS hetzelfde als met gesprekken : het duurt soms redelijk lang (seconden tot minuten) eer een SMS effectief verzonden raakt.
EDPnet is geen FULL MVNO. Dat wil zeggen dat ze waarschijnlijk hun SMS gewoon laten afhandelen door Orange en voor zover ik weet ook hun data voor mobiele telefonie. Vaak is dat goed nieuws op vlak van stabiliteit, minder goed nieuws voor de slagkracht van de MVNO : zij hebben minder ruimte om prijzen te laten zakken omdat ze gewoon doorverkopen. Als kleine operator kan je niet echt een winstgevende Full MVNO worden zonder eerst veel meer klanten binnen te rijven.
Er zijn verschillende stadia tussen 'branded reseller' (gewoon doorverkopen van minuten , data en SMS) en Full MVNO. Ik weet niet in welk stadium EDPnet, of het bedrijfje dat ze overkochten, nu zitten.
Zie hieronder : Een MNO (mobile network operator) is Proximus, Base of Orange : zij doen en hebben alles zelf in huis.
Een andere operator zit altijd in één van de categorieën daaronder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Interessant!
Ik weet enkel dat er nog een reseller van EDPnet internet bestaat, namelijk United Telecom. Enkel vond ik hun offerte van op de website onduidelijk en ik had geen zin om extra moeite te doen voor eventuele 1 EUR per maand.
Is het ook niet toevallig zo dat de frequentie van eventuele onderbrekingen/storingen afhankelijk is van de regio?
Is trouwens nog iets waar men rekening mee zou moeten houden bij vergelijking prepaid kaarten?
In ieder geval ben ik geen fan van enige vormen van oligopolien dus zelfs bij vergelijkbare prijzen zou ik persoonlijk kiezen voor de underdog! Ik begrijp dat de meesten toch bij een stabiele en zekere operator zullen blijven ongeachte de (nog komende) prijsstijgingen.
Ik weet enkel dat er nog een reseller van EDPnet internet bestaat, namelijk United Telecom. Enkel vond ik hun offerte van op de website onduidelijk en ik had geen zin om extra moeite te doen voor eventuele 1 EUR per maand.
Is het ook niet toevallig zo dat de frequentie van eventuele onderbrekingen/storingen afhankelijk is van de regio?
Is trouwens nog iets waar men rekening mee zou moeten houden bij vergelijking prepaid kaarten?
In ieder geval ben ik geen fan van enige vormen van oligopolien dus zelfs bij vergelijkbare prijzen zou ik persoonlijk kiezen voor de underdog! Ik begrijp dat de meesten toch bij een stabiele en zekere operator zullen blijven ongeachte de (nog komende) prijsstijgingen.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Dat bestandje gaat over mobiele telefonie (mobiele telefonie, sms en data).
Bij internet ligt het anders.
Voor mobile is unleashed een full mvno van Orange.
Edpnet is dat niet maar dat heeft zijn voordelen.
De storingen waar Unleashed last van had waren soms zo goed als (tot volledig) nationaal of toch met een impact op een zeer grote regio.
Zeer regionaal kan er al eens een defect zijn op 1 installatie in een antennepositie dat traag wordt opgelost, capaciteitsproblemen, weinig zendstations en dus minder goede ontvangst op het verste punt... maar de problemen bij Unleashed zaten bij het hele eigen netwerk of bij het grootste deel ervan.
Nog iets anders om rekening mee te houden .., niet echt. Roaming overeenkomsten en de manier waarop alles werkt als je in het buitenland bent kan voor sommigen een verschil maken.
Extra diensten zoals gebruik van ussd codes (#121# etc.) of tickets van de Lijn via sms kunnen aankopen, signaal tweede oproep, voicemail en bericht bij gemiste oproep, manieren om te herladen en snelheid van die procedure, geldigheidsduur van de sim, minimaal herlaadbedrag, beschikbaarheid van de klantendienst, aanwezigheid van goed signaal op meest bezochte plaatsen... Het zou voor iemand een rol kunnen spelen. Mij lijkt niet alles in die lijst prioritair maar iedereen is verschillend.
Voor mij zijn zekere en goede verbindingen meest belangrijk al geef ik nu ook een deel stabiliteit op in ruil voor het prijsvoordeel. MV kost mij de helft van wat Orange of base me zou kosten en ik bespaar per maand 10 euro.
Bij internet ligt het anders.
Voor mobile is unleashed een full mvno van Orange.
Edpnet is dat niet maar dat heeft zijn voordelen.
De storingen waar Unleashed last van had waren soms zo goed als (tot volledig) nationaal of toch met een impact op een zeer grote regio.
Zeer regionaal kan er al eens een defect zijn op 1 installatie in een antennepositie dat traag wordt opgelost, capaciteitsproblemen, weinig zendstations en dus minder goede ontvangst op het verste punt... maar de problemen bij Unleashed zaten bij het hele eigen netwerk of bij het grootste deel ervan.
Nog iets anders om rekening mee te houden .., niet echt. Roaming overeenkomsten en de manier waarop alles werkt als je in het buitenland bent kan voor sommigen een verschil maken.
Extra diensten zoals gebruik van ussd codes (#121# etc.) of tickets van de Lijn via sms kunnen aankopen, signaal tweede oproep, voicemail en bericht bij gemiste oproep, manieren om te herladen en snelheid van die procedure, geldigheidsduur van de sim, minimaal herlaadbedrag, beschikbaarheid van de klantendienst, aanwezigheid van goed signaal op meest bezochte plaatsen... Het zou voor iemand een rol kunnen spelen. Mij lijkt niet alles in die lijst prioritair maar iedereen is verschillend.
Voor mij zijn zekere en goede verbindingen meest belangrijk al geef ik nu ook een deel stabiliteit op in ruil voor het prijsvoordeel. MV kost mij de helft van wat Orange of base me zou kosten en ik bespaar per maand 10 euro.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Ik zie op de website van MV dat de goedkoopste herlaad optie 10 eur kost. Is dit de kost van de herlaadkaart of de goedkoopste oplaadoptie?
Bestaan er voorwaarden qua frequentie opladen prepaid kaarten? Dat men bvb minstens 1 keer per maand voor een bepaald bedrag MOET opladen?
Ik zal ooit Jim proberen.
Bestaan er voorwaarden qua frequentie opladen prepaid kaarten? Dat men bvb minstens 1 keer per maand voor een bepaald bedrag MOET opladen?
Ik zal ooit Jim proberen.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Bij Mobile Vikings geldt :
''' De belwaarde van een herlading blijft 6 maanden geldig en vervalt dan.'''''
Bij Jim is je belwaarde 12 maanden geldig.
Als je niet op tijd herlaadt kan je de geldigheid van de simkaart verliezen en verlies je ook het daaraan gekoppelde gsm nummer EN het geld dat nog op de kaart zou gestaan hebben.
Bij Mobile vikings kan je, denk ik, niet voor minder dan 10 euro herladen (zesmaandelijks) maar je kan wel je vikingpunten gebruiken om dat te doen (volledig of gedeeltelijk). Dan betaal je minder of niets.
Bij JIM kan je voor 5 euro herladen (minimumbedrag en 1 x jaarlijks te herladen).
Voor gering verbruik is JIM goedkoopst omdat de tarieven per minuut, SMS en data er kleiner zijn.
Het verschil is dat je bij JIM geen bundels krijgt bij herlading. Bij MV wel.
''' De belwaarde van een herlading blijft 6 maanden geldig en vervalt dan.'''''
Bij Jim is je belwaarde 12 maanden geldig.
Als je niet op tijd herlaadt kan je de geldigheid van de simkaart verliezen en verlies je ook het daaraan gekoppelde gsm nummer EN het geld dat nog op de kaart zou gestaan hebben.
Bij Mobile vikings kan je, denk ik, niet voor minder dan 10 euro herladen (zesmaandelijks) maar je kan wel je vikingpunten gebruiken om dat te doen (volledig of gedeeltelijk). Dan betaal je minder of niets.
Bij JIM kan je voor 5 euro herladen (minimumbedrag en 1 x jaarlijks te herladen).
Voor gering verbruik is JIM goedkoopst omdat de tarieven per minuut, SMS en data er kleiner zijn.
Het verschil is dat je bij JIM geen bundels krijgt bij herlading. Bij MV wel.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Is het mogelijk om telefoonnummer over te brengen naar Jim/MV prepaid kaart formule?
Re: Ervaring EDPnet mobile
Dat is altijd mogelijk..
Re: Ervaring EDPnet mobile
Ik heb nog steeds die EDPnet mobiel...
Ik kon vandaag onmogelijk een sms versturen naar 4411 (voor de parking). Het bericht raakt gewoon niet verzonden. Iemand hier ervaring mee?
Ik kon vandaag onmogelijk een sms versturen naar 4411 (voor de parking). Het bericht raakt gewoon niet verzonden. Iemand hier ervaring mee?
Re: Ervaring EDPnet mobile
Als je dat vergelijkt met de Lijn zou je kunnen zeggen dat mogelijk niet ieder merk van mobiele telefonie dat ondersteunt. Ik zie dat het mogelijk is voor Orange en Proximus zonder registratie maar daar ben jij niets mee want EDPnet doet in jouw geval de facturatie.
Voor je het kan gebruiken moet je vaak aanmelden bij de dienst (als je een andere operator hebt). Probeer je registratie te vernieuwen of verbeteren.
Voor 4411 is er ook een app en die zal ook / wel werken.
"""""Eindgebruikers die geen gebruik maken van het Mobiele netwerk van een mobiele operator vermeld in bijlage 1 van deze Gebruiksvoorwaarden of die geen Belgisch gsm-nummer gebruiken zijn verplicht zich te registreren om gebruik te kunnen maken van onze Diensten.
Bij de registratie dient de Eindgebruiker minstens een ondersteund gsm-nummer te verstrekken en te bevestigen.""""""
Voila Voila ... probleem opgelost.
Voor je het kan gebruiken moet je vaak aanmelden bij de dienst (als je een andere operator hebt). Probeer je registratie te vernieuwen of verbeteren.
Voor 4411 is er ook een app en die zal ook / wel werken.
"""""Eindgebruikers die geen gebruik maken van het Mobiele netwerk van een mobiele operator vermeld in bijlage 1 van deze Gebruiksvoorwaarden of die geen Belgisch gsm-nummer gebruiken zijn verplicht zich te registreren om gebruik te kunnen maken van onze Diensten.
Bij de registratie dient de Eindgebruiker minstens een ondersteund gsm-nummer te verstrekken en te bevestigen.""""""
Voila Voila ... probleem opgelost.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Nee, de 4411 app werkt evenmin. Ik kan mij onmogelijk registreren aangezien er na het invullen van mijn gsm nummer geen sms van 4411 bij mij aankomt (of verstuurd wordt). Geen idee hoe ik dit het gemakkelijkst kan oplossen zonder minstens 1 abonnement te moeten veranderen. Maandag bel ik naar EDPnet
Ik heb thuis enkel EDPnet abonnementen dus het wordt een miserie. Misschien naar Scarlet of prepaid (jim) overstappen? Iemand die weet of 4411 daar zonder problemen verloopt?
Ik heb thuis enkel EDPnet abonnementen dus het wordt een miserie. Misschien naar Scarlet of prepaid (jim) overstappen? Iemand die weet of 4411 daar zonder problemen verloopt?
Re: Ervaring EDPnet mobile
https://www.hln.be/ihln/proximus-verhoo ... ~a1391768/
Naar goede aloude traditie gaan ook de prijzen in de telecom omhoog..
Het ziet er naar uit dat ik weer eens gespaard ben met mijn internet only abonnement.
Naar goede aloude traditie gaan ook de prijzen in de telecom omhoog..
Het ziet er naar uit dat ik weer eens gespaard ben met mijn internet only abonnement.
Re: Ervaring EDPnet mobile
Probleem met verkorte nummers deels opgelost. Op de website staat er:
Ik kan nog steeds onmogelijk extra betaalde sms'en versturen.
Voor 4411 is er een omweg. Reeds de verkorte nummers geactiveerd zijn kan men gratis een account aanmaken bij 4411 en daar vervolgens een andere betaalmiddel gebruiken.
Dus ze zijn standaard geblokkeerd. Deblokkeren kan via email.OPGELET: oproepen naar VAS-nummers (090x, 070, ...), behalve 0800 nrs, zijn geblokkeerd. U kan, na activatie van uw abonnement deze optie deblokkeren via my edpnet
Ik kan nog steeds onmogelijk extra betaalde sms'en versturen.
Voor 4411 is er een omweg. Reeds de verkorte nummers geactiveerd zijn kan men gratis een account aanmaken bij 4411 en daar vervolgens een andere betaalmiddel gebruiken.