Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Nog een grafiek voor holdingbeleggers:
het huidig nettodividendrendement afgezet tegenover de groei van dat dividend over de laatste 10j.
Enjoy
https://tinyurl.com/y5qmqt4l
het huidig nettodividendrendement afgezet tegenover de groei van dat dividend over de laatste 10j.
Enjoy
https://tinyurl.com/y5qmqt4l
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Is de premie bij AvH echt zo hoog? How come?
https://pbs.twimg.com/media/EH6S_80WsAAsShM.png:large
Volgens De Belegger is er een korting van 8,5%?
https://pbs.twimg.com/media/EH6S_80WsAAsShM.png:large
Volgens De Belegger is er een korting van 8,5%?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@Vincent
De vraag werd op Twitter ook gesteld. AvH publiceert zelf geen NAV. Voor de paar holdings & investerings Cie's die dat niet doen heb ik het eigen vermogen per aandeel gebruikt. Sowieso een onderschatting, maar wel een objectieve, publieke parameter om in de toekomst mee te kunnen vergelijken ipv zelf een inschatting te maken van hun niet-genoteerde belangen.
De vraag werd op Twitter ook gesteld. AvH publiceert zelf geen NAV. Voor de paar holdings & investerings Cie's die dat niet doen heb ik het eigen vermogen per aandeel gebruikt. Sowieso een onderschatting, maar wel een objectieve, publieke parameter om in de toekomst mee te kunnen vergelijken ipv zelf een inschatting te maken van hun niet-genoteerde belangen.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vorig jaar GIMV gekocht aan ongeveer Euro 47, begin dit jaar GIMV verkocht aan ongeveer Euro 49. Heel dom van mij; koop GIMV alleen al om het dividend de rest zie je wel. Moet nog steeds leren.
Winter is coming. Tijd om Compagnie Des Alpes nog eens te bekijken. Gaat de laatste tijd weer in stijgende lijn.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Ik ben gisteren en eergisteren de hele tijd aan het twijfelen geweest om mijn Compagnie Des Alpes te verkopen, het staat quasi op zijn hoogste punt dit jaar.
Maar anderzijds, als je uitzoomt en naar de vorige jaren kijkt, staat hij nog relatief laag.
Ik had het vorig jaar ook gekocht voor de winter, maar de winter heeft toen eigenlijk niks gebracht qua koersstijging, het is eerder in de zomer gebeurd.
Maar heb er toch redelijk mooie winst mee gemaakt.
Hoofdreden dat ik niet verkoop is omdat ik simpelweg niks anders op het oog heb en al relatief veel cash heb staan
Ik denk dat ik ga verkopen bij 28-29€ ofzoiets.
Dus bij Brederode is huidige korting 9,88% of is dat de premie? Ik vermoed korting maar grafiek zou je verkeerd kunnen interpreteren gezien pijl naar rechts en positief cijfer de indruk van overwaardering geeft.Afrodiziak schreef: ↑27 oktober 2019, 21:18 De liefhebbers van holdings vinden via onderstaande link een overzicht van de premie/discount tov de NAV van de meeste holdings/investeringsmaatschappijen die ook in het vorige overzicht (dividendyield) aan bod kwamen.
-- link moeten verwijderen om te kunnen posten, maar zie hierboven --
Wat ik concreet wou vragen, weet iemand wat historisch de korting is waaraan Brederode noteert, en neemt men dan het gemiddelde van bvb de laatste 5 jaar?
Eventueel zou interessant zijn als men ook historisch gemiddeldes van andere holdings hier kan vemelden of in zo'n grafiek zetten, voor zover dat natuurlijk te berekenen valt. Maar wou het dus vooral van Brederode en eventueel ook Sofina weten als iemand dit weet. Klopt het overigens dat Sofina momenteel maar een korting van 4,53% heeft wat me weinig lijkt. Alvast bedankt.
@aerolla. Het is inderdaad niet simpel om nu nog iets koopwaardig te vinden.
Portefeuille:
Zit ik sinds kort ook in, ietsje te duur aangekocht naar men zin als ik het nu bekijk. Maar zie dat nog wel goedkomen
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
ArcelorMittal;
Binnenkort cijfers. Vlak voor er cijfers komen iets aankopen zou ik eerder afraden. Het aandeel is wild genoeg, zelfs als ze nu plots +20% zouden gaan na die cijfers (die je dan mist). Genoeg beta op dat aandeel, ik zou liever wat zekerder instappen, persoonlijk.
Binnenkort cijfers. Vlak voor er cijfers komen iets aankopen zou ik eerder afraden. Het aandeel is wild genoeg, zelfs als ze nu plots +20% zouden gaan na die cijfers (die je dan mist). Genoeg beta op dat aandeel, ik zou liever wat zekerder instappen, persoonlijk.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Betreft Arcelor Mittal. Zeker niet 100% vergelijkbaar, maar toch. Met AMG en Bekaert heb ik al genoeg eitjes in die sector liggen.
Portefeuille:
Al die metaal aandelen (Arcelor, AMG, aperam,...) vind ik nogal extreem veel beinvloed door de handelsspanningen.
Maar ik snap wel dat ze koopwaardig zijn na wat er allemaal gebeurd is de laatste tijd, op voorwaarde dat de handelsoorlog goed komt.
En ik denk dat we daarvan het laatste nog niet gezien hebben, dus daarom wacht ik even af met deze.
Maar ik snap wel dat ze koopwaardig zijn na wat er allemaal gebeurd is de laatste tijd, op voorwaarde dat de handelsoorlog goed komt.
En ik denk dat we daarvan het laatste nog niet gezien hebben, dus daarom wacht ik even af met deze.
Raar dat nog niemand gesproken heeft over de 3de kwartaal cijfers van GBL. Deze zijn best wel goed: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... ticle-list
Nog altijd te koop met een degelijke korting, en genoeg binnenkomende cash om het dividend te behouden (en te laten groeien).
Mvg,
Geblin
Nog altijd te koop met een degelijke korting, en genoeg binnenkomende cash om het dividend te behouden (en te laten groeien).
Mvg,
Geblin