Ervaring met SlimBeleggen
TIP
Re: Ervaring met SlimBeleggen
Hallo en welkom.
Deze resultaten komen uit de jaarlijkse kooplijstjes van beursduivel (https://www.beursduivel.be/Column/28522 ... enaan.aspx) waar ze ook geraadpleegd kunnen worden. Het concept is als volgt: men vraagt een aantal (zelfverklaarde) beleggingsexperts wat hun tips zijn voor het jaar, en op het einde van het jaar maakt men de balans. Het jaar erna mogen de experts een nieuw lijstje kiezen.
Dit is dus inderdaad niet het samenstellen van een gediversifieerde portefeuille, alleen moet men zich toch afvragen of het slim is om te gaan beleggen bij iemand die in deze kooplijstjes zo hard en consequent de bal misslaat.
Het probleem is ook dat dit de enige objectief verifieerbare informatie is. We kunnen immers niet de inhoud van een door Slim Beleggen samengestelde portfeuille publiceren zodat we die tegen het licht kunnen houden, want dan krijgen we klachten, namelijk van SlimBeleggen zelf. U mag zelf raden waarom SlimBeleggen liever niet heeft dat hun model-portefeuilles hier gepubliceerd worden.
Cijfers stroken niet met de mooie verhalen
Helaas staan de cijfers "Eerlijk" op de website voor de bitcoin robot. De mails steken de loftrompet met fantastische trades. de cijfers laten zien dat ze met de laatste transacties op de website 68% in de min zijn gegaan. Maar natuurlijk hoor je alleen de 117.3% plus en een mail waarin ze trots vertellen short te zijn gegaan na die fantastische transactie. de short reduceerde de winst van de vorige transactie weer met de helft. Moraal van het verhaal: Lees goed wat er staat in de kleine lettertjes.
Ervaringen met Slim Beleggen
Ben nu 1,5 jaar klant bij slim beleggen, ze beloven honderden procenten maar bakken er niets van,
Na 1,5 jaar sta ik welgeteld op -40%.
Via deze weg wil ik toekomstige klanten van slim beleggen waarschuwen dat je beter short dan long gaat op hun koopadviesen.
Over mijn ID wil ik niets bekent maken want iedere melding willen ze gerechtelijk aanvechten wegens laster en eerroof.
Bij deze jullie zijn dus gewaarschuwd.
Via deze weg wil ik toekomstige klanten van slim beleggen waarschuwen dat je beter short dan long gaat op hun koopadviesen.
Over mijn ID wil ik niets bekent maken want iedere melding willen ze gerechtelijk aanvechten wegens laster en eerroof.
Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt om in te stappen?
Ze blijven het flikken met andere woorden...
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Slim Beleggen
Als de cijfers te mooi zijn om te geloven, dan is er altijd iets fishy...Roedie123 schreef: ↑22 augustus 2019, 11:51 Ben nu 1,5 jaar klant bij slim beleggen, ze beloven honderden procenten maar bakken er niets van,
Re: Ervaringen met Slim Beleggen
Waarin beleggen die zo dat dit op hun totale port als ik het goed begrijp -40% geeft. Je moet al een héél slechte belegger zijn om dat voor mekaar te krijgen de afgelopen stierenjaren.
Quality growth investor
heb je hier geen omgekeerde survival bias? Maw: enkel mensen die ontevreden zijn die berichten plaatsen (en de rest denkt: ik hou het geheim zolang het duurt )
Iedereen haalt exact hetzelfde rendement. Denk jij dat er mensen tevreden zijn met -40% op anderhalf jaar? Kijk ook naar de verpletterend slechte scores van Nico Pantelis die hierboven zijn aangehaald in het beursduivel spel. Hoe die man nog kan slapen is mij een raadsel.
hello,
ik ben een absolute leek en zou graag een beetje beginnen beleggen.
In eerste instantie zou ik via medirect in fondsen willen beleggen.
Alhoewel niet noodzakelijk om in fondsen te beleggen, ben ik ook op zoek geslagen naar belegginsbladen om mij zoveel mogelijk te laten informeren door mensen met kennis van zaken.
Echter, al vlug las ik hier over de alom slechte adviezen die door Slim Beleggen blijkbaar worden gegeven.
Het is alsof iedereen praktisch veel geld zou verliezen door dit beleggingsblad.
Als ik ook de aankooplijstjes anno 201* bekijk van de oprichter 'Pantelis' lijkt dit regelrecht verlieslatend.
(op Spaargids las ik onder ander van mogelijke lokatie van SlimBeleggen in Curacao...ppfff)
Aldus ben ik terughoudend voor dergelijke beleggings -bladen of -websites.
Onlangs werd mijn aandacht dan getrokken door 'ValueJagers', beleggings website opgericht of beheerd of gesteund door ene Dieter Plas.
Na een beetje gegoogeld te hebben, leek er redelijk positieve kritiek te vinden over 'ValueJagers'.
Onlangs had ik hen dan een mail gestuurd met een paar vragen en verkreeg binnen de kosrtse keren een korrekt antwoord.
Echter was het antwoord afkomstig van iemand die ik via LinkedIn onmiddelijk terugvond als auteur (sinds 6,5j) bij Slim Beleggen !!!
En dus vraag ik bij nu af of ValueJagers een rechtsreeks verband heeft met Slim Beleggen... is dit een vorm van boerenbedrog?
Kan iemand hierop reageren ?
ik ben een absolute leek en zou graag een beetje beginnen beleggen.
In eerste instantie zou ik via medirect in fondsen willen beleggen.
Alhoewel niet noodzakelijk om in fondsen te beleggen, ben ik ook op zoek geslagen naar belegginsbladen om mij zoveel mogelijk te laten informeren door mensen met kennis van zaken.
Echter, al vlug las ik hier over de alom slechte adviezen die door Slim Beleggen blijkbaar worden gegeven.
Het is alsof iedereen praktisch veel geld zou verliezen door dit beleggingsblad.
Als ik ook de aankooplijstjes anno 201* bekijk van de oprichter 'Pantelis' lijkt dit regelrecht verlieslatend.
(op Spaargids las ik onder ander van mogelijke lokatie van SlimBeleggen in Curacao...ppfff)
Aldus ben ik terughoudend voor dergelijke beleggings -bladen of -websites.
Onlangs werd mijn aandacht dan getrokken door 'ValueJagers', beleggings website opgericht of beheerd of gesteund door ene Dieter Plas.
Na een beetje gegoogeld te hebben, leek er redelijk positieve kritiek te vinden over 'ValueJagers'.
Onlangs had ik hen dan een mail gestuurd met een paar vragen en verkreeg binnen de kosrtse keren een korrekt antwoord.
Echter was het antwoord afkomstig van iemand die ik via LinkedIn onmiddelijk terugvond als auteur (sinds 6,5j) bij Slim Beleggen !!!
En dus vraag ik bij nu af of ValueJagers een rechtsreeks verband heeft met Slim Beleggen... is dit een vorm van boerenbedrog?
Kan iemand hierop reageren ?
Ik heb eens een aanbeveling van Valuejagers opgezocht en ze gaven vorig jaar toen de koers van Wereldhave € 34 een buy-advies met een koersdoel van € 40. Momenteel noteert Wereldhave aan aan € 20.
https://kanaalz.knack.be/beurs/buy-sell ... 1569935036
Van zijn onderbouwing ben ik ook niet onder de indruk. Hij geeft hier een aanbeveling omwille van het feit dat de koers een dreun heeft gekregen en het aandeel goedkoop oogt. m.i. heeft het aandeel een dreun gekregen omdat de sector al jaren onder druk staat en de intrinsieke waarde elk jaar omlaag gaat. Enfin, zijn koersdoel scheelt honderd procent met de huidige koers.
Dit is maar één aanbeveling natuurlijk, misschien hebben andere mensen betere ervaringen, maar hier sloeg hij de plank drastisch mis.
https://kanaalz.knack.be/beurs/buy-sell ... 1569935036
Van zijn onderbouwing ben ik ook niet onder de indruk. Hij geeft hier een aanbeveling omwille van het feit dat de koers een dreun heeft gekregen en het aandeel goedkoop oogt. m.i. heeft het aandeel een dreun gekregen omdat de sector al jaren onder druk staat en de intrinsieke waarde elk jaar omlaag gaat. Enfin, zijn koersdoel scheelt honderd procent met de huidige koers.
Dit is maar één aanbeveling natuurlijk, misschien hebben andere mensen betere ervaringen, maar hier sloeg hij de plank drastisch mis.
Als je een leek bent en je wilt een simpele strategie volgen dan zou ik je de bogleheads aanpak adviseren.
Lees het draadje van B7H4Long eens of doe wat opzoekwerk via Google.
Veel succes!
Welke is jullie top 3 van beleggingsbladen? Of zijn er gratis tools of info waar je evenveel info haalt over koopwaardige aandelen, fondsen of ETF’s?
Kan maar 1 goed belegingsblad , advies noemen en dat is sure dividend is wel de Amerikaanse markten .
Maar dank zij hen heb ik overlaatst boeing verkocht met 190,32% winst , heb ik VF corp verkocht met 80,01% winst , heb ik Abbott verkocht met 103,56% , walmarkt met 78,56% , nu geven ze verkoopadvies voor Qcom en deze staat bij mij op 78,86% heb nog altijd Target corp in mijn port zitten tot nog toe geen verkoopadvies deze staat momenteel al op 104,78% . Walgreen staat bovenaan het koop advies momenteel momenteel al bijna 10% winst op.
Al enkele verliezen gehad maar was maximaal 20% . Is geen goedkoop advies volledige toegang kost je 329$ per jaar, maar zeker zijn geld waard. Tenminste al je portefeuille groot genoeg is
Geven koopadvies met de nodige onderleg ( cijfers )
Geven verkoopadvies ook wanneer ze mis zaten qua advies
Hebben zelf een portefeuille dat je eventueel kan volgen.
Je vind bij hen ook veel interessante artikels dat je gratis kan lezen .
Maar dank zij hen heb ik overlaatst boeing verkocht met 190,32% winst , heb ik VF corp verkocht met 80,01% winst , heb ik Abbott verkocht met 103,56% , walmarkt met 78,56% , nu geven ze verkoopadvies voor Qcom en deze staat bij mij op 78,86% heb nog altijd Target corp in mijn port zitten tot nog toe geen verkoopadvies deze staat momenteel al op 104,78% . Walgreen staat bovenaan het koop advies momenteel momenteel al bijna 10% winst op.
Al enkele verliezen gehad maar was maximaal 20% . Is geen goedkoop advies volledige toegang kost je 329$ per jaar, maar zeker zijn geld waard. Tenminste al je portefeuille groot genoeg is
Geven koopadvies met de nodige onderleg ( cijfers )
Geven verkoopadvies ook wanneer ze mis zaten qua advies
Hebben zelf een portefeuille dat je eventueel kan volgen.
Je vind bij hen ook veel interessante artikels dat je gratis kan lezen .