Financieel adviseur gezocht
TIP
Financieel adviseur gezocht
Hallo iedereen,
Eerst en vooral wil ik jullie bedanken.
Dankzij jullie informatie die mij hier al verschaft is geweest ben ik gestart met zelf beleggen via ETF's, en ben ik ook afgestapt van mijn 'levensverzekering' investering bij de Finotheker.
Eindeloos dank hiervoor!
Nu is mijn hieropvolgende vraag:
Aangezien ik nu mijn hele vermogen zelf beheer, en dit toch een groot bedrag is, vroeg ik me af of ik er het goed aan doe om een onafhankelijke financieel adviseur aan te nemen?
In The Intelligent Investor wordt dit vaak vermeld, maar het valt me op dat deze in België niet zo dik gezaaid zijn.
Meestal kom je in contact met financiële diensten zoals banken of de finotheker waar je enorm hoge instapkosten en beheerskosten betaald. Dit wil ik niet meer.
Ik ben opzoek naar iemand die ik kan betalen, liefst per consultatie die thuis is op het vlak van vermogensgroei, op alle vlakken: fondsen en andere investeringen zoals vastgoed.
Tips van goede, capabele mensen hier rond zijn altijd welkom. Mag ook per PM.
Vriendelijke groeten
Dankzij jullie informatie die mij hier al verschaft is geweest ben ik gestart met zelf beleggen via ETF's, en ben ik ook afgestapt van mijn 'levensverzekering' investering bij de Finotheker.
Eindeloos dank hiervoor!
Aangezien ik nu mijn hele vermogen zelf beheer, en dit toch een groot bedrag is, vroeg ik me af of ik er het goed aan doe om een onafhankelijke financieel adviseur aan te nemen?
In The Intelligent Investor wordt dit vaak vermeld, maar het valt me op dat deze in België niet zo dik gezaaid zijn.
Meestal kom je in contact met financiële diensten zoals banken of de finotheker waar je enorm hoge instapkosten en beheerskosten betaald. Dit wil ik niet meer.
Ik ben opzoek naar iemand die ik kan betalen, liefst per consultatie die thuis is op het vlak van vermogensgroei, op alle vlakken: fondsen en andere investeringen zoals vastgoed.
Vriendelijke groeten
Re: Financieel adviseur gezocht
Dat gaat je meer kosten dan dat het opbrengt.
Minimum te beleggen bij Private Banking gaat al 1 miljoen euro zijn.
Minimum te beleggen bij Private Banking gaat al 1 miljoen euro zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Probleem is dat er veel wettelijke regels zijn rond "adviseren". Ik kan bijvoorbeeld wel advies geven, maar de kostprijs om mij in regel te stellen om dat advies te geven is waarschijnlijk te hoog om dat aan een deftig tarief voor u te doen.
Daarnaast neem je beter ook geen advies aan van mensen die zelf geen aanzienlijk vermogen hebben opgebouwd, of minstens kunnen laten renderen. De gemiddelde vermogensbeheerder (voor kleine klanten) bij de bank zou niet bij de bank werken moest hij weten hoe vermogen op te bouwen. Er is genoeg geld in de wereld die opportuniteiten zoeken om in te investeren.
Daarnaast neem je beter ook geen advies aan van mensen die zelf geen aanzienlijk vermogen hebben opgebouwd, of minstens kunnen laten renderen. De gemiddelde vermogensbeheerder (voor kleine klanten) bij de bank zou niet bij de bank werken moest hij weten hoe vermogen op te bouwen. Er is genoeg geld in de wereld die opportuniteiten zoeken om in te investeren.
Laatst gewijzigd door Roo op 31 oktober 2019, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Die mensen ga je niet makkelijk vinden denk ik. Degenen die echt goed thuis in vastgoed of beleggingen gaan niet per uur werken als huis-aan-huisconsultant.
Diegene die je zal vinden zullen dan waarschijnlijk mensen zijn die op commissies werken voor bepaalde producten.
Maar met een beetje geluk vind je wel iemand natuurlijk. Je kan ook altijd specifieke vragen stellen op het forum, dan krijg je een aantal antwoorden en meningen waar je dan zelf je mening kan op vormen.
Financiën zijn gelukkig geen rocket science. Het meerendeel van de mensen zijn denk ik beter af met een passieve beleggingsstrategie met ETF's. Met vastgoed kan je goede zaken doen, maar je moet de markt waarop je je begeeft (lokale situatie) heel goed kennen. De echte gouden tijde van vastgoed liggen achter ons, maar er valt nog wat te rapen op langere termijn, zeker als je wat leverage gebruikt.
Als je je erg onzeker voelt over je situatie op dit moment, doe je er misschien goed aan om momenteel een minder groot bedrag van je vermogen in aandelen te steken.
Diegene die je zal vinden zullen dan waarschijnlijk mensen zijn die op commissies werken voor bepaalde producten.
Maar met een beetje geluk vind je wel iemand natuurlijk. Je kan ook altijd specifieke vragen stellen op het forum, dan krijg je een aantal antwoorden en meningen waar je dan zelf je mening kan op vormen.
Financiën zijn gelukkig geen rocket science. Het meerendeel van de mensen zijn denk ik beter af met een passieve beleggingsstrategie met ETF's. Met vastgoed kan je goede zaken doen, maar je moet de markt waarop je je begeeft (lokale situatie) heel goed kennen. De echte gouden tijde van vastgoed liggen achter ons, maar er valt nog wat te rapen op langere termijn, zeker als je wat leverage gebruikt.
Als je je erg onzeker voelt over je situatie op dit moment, doe je er misschien goed aan om momenteel een minder groot bedrag van je vermogen in aandelen te steken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lerre, U heeft al een goed advies gekregen van diegene die u hebben beantwoord. Het enige wat ik nog kan toevoegen is:Lerre schreef: ↑31 oktober 2019, 16:48 Hallo iedereen,
Eindeloos dank hiervoor!
Vriendelijke groeten
Lees, lees en lees nog eens:
Beleggen voor dummies; Hans Oudshoorn, Peter Siks,
Beleggen kun je zelf, Patrick Beijersbergen ( elk jaar opnieuw kopen )
De beleggingsillusie; Marius Kerdel en Jolmer Schukken
Neem een abonnement op:
De Tijd, de Belegger; België, het FD, Effect, Beleggers Belangen; NL
Het kost allemaal wat maar dan heb je ook wat om een gemiddelde conclusie te trekken, en lees vooral daarbij ook nog alle serieuze meningen op Spaargids!
Voor kleine tot middelgrote vermogens is een combinatie van stocks (breedgespreide tracker, holdings, GVV) en bonds de meest efficiënte oplossing, naar geïnvesteerde tijd, energie en risico toe.
Een financieel adviseur zal zeer weinig risico-gecorrigeerde waarde kunnen toevoegen, mede door zijn vaste kostprijs, gelimiteerd eigenbelang en het feit dat hij tegen de markt in zal adviseren (waarbij bv fondsbeheerders 2 op de 3 fout zitten).
Een financieel adviseur zal zeer weinig risico-gecorrigeerde waarde kunnen toevoegen, mede door zijn vaste kostprijs, gelimiteerd eigenbelang en het feit dat hij tegen de markt in zal adviseren (waarbij bv fondsbeheerders 2 op de 3 fout zitten).
Misschien eens proberen bij onze helden Zeezout, Belca e.a. ?Lerre schreef: ↑31 oktober 2019, 16:48
Vriendelijke groeten
Die twee hebben zeker altijd iets "waardevol" in petto ...
Klopt niet. Ik heb een private banker en ik heb bijlange geen 1 mio. (en het is niet Keytrade).
Werkt zeer transparant, en doet niks zonder dat ik er mee akkoord ga.
@Blackbelt.Je kan een adviseur van private Banking hebben,maar daarom ben je nog geen private banking client.En ik kan het weten door mijn eigen situatie.
De maatstaf is nog steeds vanaf 1 miljoen euro/dollar.
De maatstaf is nog steeds vanaf 1 miljoen euro/dollar.
Ofwel neem je een goedkope adviseur, maar de kans dat die (na aftrek van kosten) beter zal presteren dan je passieve portefeuille is eerder klein.
Ofwel neem je een dure adviseur maar dan moet je kapitaal voldoende groot zijn (bijvoorbeeld meer dan één miljoen) om de kosten van die adviseur relatief laag te houden. Weet ook dat zelfs met een dure adviseur je geen garantie hebt dat die adviseur beter zal doen dan jouw passieve portefeuille.
Ten tijde van 'The Intelligent Investor' bestonden er nog geen goedkope breed gediversifieerde ETF's. Mochten die wel al bestaan hebben, dan had Benjamin Graham die waarschijnlijk aangeraden aan de gemiddelde particulier.Lerre schreef: ↑31 oktober 2019, 16:48 In The Intelligent Investor wordt dit vaak vermeld, maar het valt me op dat deze in België niet zo dik gezaaid zijn.
Conclusie: beheer je portefeuille zelf (zeker als die niet veel groter is dan 1 miljoen). Ofwel via een actieve portefeuille als je denkt de markt te kunnen verslaan, ofwel via een passieve (bogleheads) portefeuille als je die pretentie niet hebt en tevreden bent met het marktgemiddelde.
Ga het inderdaad zelf beheren, lekker gespreid over ETF's.
Bedankt voor het delen van jullie inzicht!
Bedankt voor het delen van jullie inzicht!
Er is een verschil tussen een adviseur al dan niet bij een bank en of je instapt als klant in Private Banking.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Private_banking
Private banking is de term voor de financiële dienstverlening van banken aan welgestelde particulieren.
Om voor private banking in aanmerking te komen moet een klant doorgaans minimaal één miljoen euro vrij besteedbaar hebben, hoewel bij enkele banken de ondergrens lager ligt.
-----------------
Bij ING is Private Banking 500.000 euro belegbaar vermogen, of 1.000.000 aan spaargelden.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik beheer mijn portefeuille zelf. Maar ik denk dat DDEL een onhafhankelijke financieel adviseur met een passief beheer is. DDEL is de enige die ik ken. Er bestaan waarschijnlijk anderen.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.