Hoe op eten besparen?
Re: Hoe op eten besparen?
In eiwitpoeder zit ook veel rommel zoals aspartaam of sucralose, tenzij je natuurlijke smaak neemt (met stevia eventueel)
En kost bovendien veel geld.
Noten zijn ook duur.
Het goedkoopste en magerste vlees is kip (antibiotica), beter is kalkoen (veel minder antibiotica)
En kost bovendien veel geld.
Noten zijn ook duur.
Het goedkoopste en magerste vlees is kip (antibiotica), beter is kalkoen (veel minder antibiotica)
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
meelwormpjes kweken
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Eiwitshakes kan ik niet verteren of verdragen. Ik heb over het algemeen problemen met het verteren van eiwitten.
De zwaarste pijnen in mijn ingewanden (in mijn ganse leven) heb ik gehad na het nuttigen van die shakes.
Het moet niet per se voor de gym zijn. Je kan eiwitten eten om minder vetten en koolhydraten binnen te krijgen. Eiwitten geven een voldaan gevoel en over het algemeen haal je daarmee minder calorieën binnen.
De moraal van het verhaal : voor je dat in huis haalt, probeer het eens ... en koop niet direct 2 grote potten / smaken zoals ik deed. Ik heb ze daarna weggegeven.
De zwaarste pijnen in mijn ingewanden (in mijn ganse leven) heb ik gehad na het nuttigen van die shakes.
Het moet niet per se voor de gym zijn. Je kan eiwitten eten om minder vetten en koolhydraten binnen te krijgen. Eiwitten geven een voldaan gevoel en over het algemeen haal je daarmee minder calorieën binnen.
De moraal van het verhaal : voor je dat in huis haalt, probeer het eens ... en koop niet direct 2 grote potten / smaken zoals ik deed. Ik heb ze daarna weggegeven.
Havermout.
Zeer voedzaam, gezond en goedkoop. Ik neem wel quakers, iets duurder maar de lekkerste.
Is mijn vast ontbijt.
50g +200ml magere melk + handje noten. Opwarmen en klaar.
Zeer voedzaam, gezond en goedkoop. Ik neem wel quakers, iets duurder maar de lekkerste.
Is mijn vast ontbijt.
50g +200ml magere melk + handje noten. Opwarmen en klaar.
Ik eet ook regelmatig havermout. Voor nog geen euro heb ik een pak de grootte van een liter melk. Denk niet dat de Quakers veel duurder is.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Volledig mee akkord. Ik zelf gebruik eiwitpoeder shakes ENKEL indien ik een of meerdere maaltijden per dag moet missen door (onvoorziene) omstandigheden. Of simpelweg indien mijn doeleiwitinname op een dag tekortschiet (1,8 g per kg lichaamsgewicht per dag zal bijna altijd MEER DAN GENOEG ZIJN).
Ze kunnen ook handig zijn wanneer men in een fase zit met negatief caloriebalans. Kan helpen om de eiwitinname te halen zonder onze kcal doel te overschrijden. Ook kan de verhoogde eiwit inname tot meer vetverlies en meer LBM behoud leiden.
De negatieve werking daarvan werd in onafhankelijke studies nog nooit aangetoond. Tenzij men het heeft over hoeveelheden zoals 30L of meer cola zero per dag. Die van rode vlees daarentegen wel. Meermaals.
Klopt. Daarom koop ik dit persoonlijk UITSLUITEND tweedehands. Nog nooit een nieuw aangeschaft.
Naar mijn kennis geraken de antibiotica niet door de lever en hebben nog geen bewezen negatieve werking op het menselijk lichaam. Dit betekent natuurlijk niet dat het gebruik daarvan goed is. Het (overmatig) gebruik bouwt resistentie op bij bacteriën. Dit kan leiden tot vorming van een superkiem.
Ooit had ik ergens gelezen dat ze in China de voorlopig sterkste bekende antibioticum geven aan hun vee en dit in grote hoeveelheden. Tegenwoordig vindt men helaas slechts een nieuwe soort antibioticum per jaar of 5 uit. Gevaar voor de mensheid is REEL.
Vandaar Punt 1. van mijn post...
Dames en heren, we zoeken investeerders voor een nieuwe vennootschap...
In geval van inactieve mensen zie ik geen enkele reden om aan eiwitshakes of, des te erger, -diëten te beginnen. Een gevarieerd dieet gebaseerd op onafgewerkte voeding en rijk aan groenten en fruit zal het doen voor bijna iedereen. Daarenboven, een gezond lichaamsgewicht is de belangrijkste factor.
Wordt door sommigen het ontbijt van kampioenen genoemd. Ik raad u aan om de GELE verpakking havermout van Lidl uit te proberen. Je zal positief verrast worden.
Voor mij moet havermout met water in plaats van melk. Ik krijg daar pimpels van. Ook betekent dit minder kcal. Niet iedereen verdraagt da...
Persoonlijk ontbijt ik niet. 's Ochtends heb ik geen honger en het past mijn levensstijl beter. Ik kan zo helderder blijven denken. Ook past het grotendeels in het zogenaamde Intermittent Fasting eetpatroon dat in muizen zeer positieve gezondheidseffecten geeft (o.a. levensverwachting). In mensen zijn de voordelen minder en op lange termijn nog onduidelijk. Voor het vermageren kan dit een goed middel zijn (MAAR slechts een middel want over het al dan niet vermageren beslist natuurlijk voor het grootste deel de caloriebalans)
Wat ben IK blij dat er een grote walnotenboom in onze tuin staat!neo schreef: ↑1 november 2019, 14:48 …
Op het moment van het schrijven van dit artikel kostten de goedkoopste walnoten bij colruyt ongeveer 18 EUR per kg! Online is het mogelijk om walnoten zelfs voor ongeveer 10 eur per kilo te vinden.
…
Hiermee bedoel ik verkopers op de websites zoals 2dehands.be. Ze verkopen ongepelde walnoten voor spotlage prijzen rond 2 EUR / kg.
...
En zeggen dat wij die noten allemaal gratis uitdelen aan vrienden, buren en familie …
Voor geïnteresseerden... dit zijn 2 stuks van TooGoodToGo app. Dit allemaal kostte 7,98 EUR:
Hangt er vanaf wat je als het menselijk lichaam beschouwt. In wat de meeste mensen als hun lichaam beschouwen hebben AB meestal nauwelijks negatieve werking, maar we hebben meer bacteriën in ons lichaam dan we menselijke cellen hebben en die zijn noodzakelijk voor onze immuniteit en voedselvertering en die zijn wel gevoelig voor AB. Het onderzoek naar de darmflora is nog in het beginstadium, maar er zijn aanwijzingen dat depressie, Alzheimer, Parkinson, ... mogelijks beginnen in de darmen. Mitochondriën, de energiefabriekjes in onze cellen, zijn van oorsprong bacteriën en die zijn wel gevoelig voor bepaalde AB. Dus neem enkel AB als het niet anders kan.neo schreef: ↑4 november 2019, 23:16 Naar mijn kennis geraken de antibiotica niet door de lever en hebben nog geen bewezen negatieve werking op het menselijk lichaam. Dit betekent natuurlijk niet dat het gebruik daarvan goed is. Het (overmatig) gebruik bouwt resistentie op bij bacteriën. Dit kan leiden tot vorming van een superkiem.
+1cpnx schreef: ↑17 november 2019, 13:48Hangt er vanaf wat je als het menselijk lichaam beschouwt. In wat de meeste mensen als hun lichaam beschouwen hebben AB meestal nauwelijks negatieve werking, maar we hebben meer bacteriën in ons lichaam dan we menselijke cellen hebben en die zijn noodzakelijk voor onze immuniteit en voedselvertering en die zijn wel gevoelig voor AB. Het onderzoek naar de darmflora is nog in het beginstadium, maar er zijn aanwijzingen dat depressie, Alzheimer, Parkinson, ... mogelijks beginnen in de darmen. Mitochondriën, de energiefabriekjes in onze cellen, zijn van oorsprong bacteriën en die zijn wel gevoelig voor bepaalde AB. Dus neem enkel AB als het niet anders kan.neo schreef: ↑4 november 2019, 23:16 Naar mijn kennis geraken de antibiotica niet door de lever en hebben nog geen bewezen negatieve werking op het menselijk lichaam. Dit betekent natuurlijk niet dat het gebruik daarvan goed is. Het (overmatig) gebruik bouwt resistentie op bij bacteriën. Dit kan leiden tot vorming van een superkiem.
Ik wou mijn vorige antwoord niet te lang maken (aangezien het al kei lang was geweest). Het onderzoek naar de darmflora is de toekomst. Het zal onder andere meer bewijs leveren dat ongezonde (bewerkte voeding) OOK onrechtstreeks slechts is voor het lichaam (door nadelige wijzigingen in de samenstelling flora)
Jaren veel last gehad van recidiverende darmontstekingen.
Na een propolis kuur en koolhydraatarm dieet is het veel beter en blijft de last onder de 10 procent van wat het was.
Wie er ook last van heeft zou er zijn voordeel kunnen mee doen.
Voor de fc de kampioenen - haters en de fans van mantra's van BDW is het tegengestelde beter : alle dagen drie keer per dag wit brood eten. Zoveel als je op kan !
Na een propolis kuur en koolhydraatarm dieet is het veel beter en blijft de last onder de 10 procent van wat het was.
Voor de fc de kampioenen - haters en de fans van mantra's van BDW is het tegengestelde beter : alle dagen drie keer per dag wit brood eten. Zoveel als je op kan !
Ik weet niet of het in andere landen ook zo is gelijk hier... elke dag zie ik mensen in de middagpauze witte brood eten, vaak zonder korst, met wat beleg. 's Avonds wat klaargemaakte pasta/pizza/lasagne opwarmen. Ze vragen zich af hoe het komt dat ze bijkomen...haelewyn schreef: ↑17 november 2019, 14:51 Jaren veel last gehad van recidiverende darmontstekingen.
Mij verwondert het hoeveel mensen geen groenten (willen) eten. Ze vinden het niet lekker en het is meestal de schuld van de ouders want die hebben het hun niet aangeleerd(?!). Wel eten ze inderdaad pasta, frieten, pizza en brood met een sneetje kippewit want da's mager (hebben ze geleerd van op tv).
Je bent een grote jongen/meid. Eet uw groenten, laat die lasagne eens staan en je zal wel gewicht verliezen.
Je bent een grote jongen/meid. Eet uw groenten, laat die lasagne eens staan en je zal wel gewicht verliezen.
en dan maar voedingssupplementen pakken, vol woede in de fille zitten en groen lachen met die fietser :-)