Aedifica
TIP
Re: Aedifica
Aedifica was mijn eerste gvv ooit.
Verkocht met een beetje winst.
Want als beginner moest en zou ik de winst nemen: DOM
anyway, gisteren een kleine portie gekocht na het Fins nieuws.
Verkopen doe ik niet meer, bijkopen zeker wel.
Verkocht met een beetje winst.
Want als beginner moest en zou ik de winst nemen: DOM
anyway, gisteren een kleine portie gekocht na het Fins nieuws.
Verkopen doe ik niet meer, bijkopen zeker wel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eerste positie genomen vandaag
-
- Hero Member
- Contacteer:
2de aankoop
ik heb ook gekocht vandaag
Ik lig op de loer, maar ik vind het te duur geworden. Ik wil hooguit een goeie 80 EUR betalen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
(ABM FN) De huurders van Aedifica blijven aan hun verplichtingen met Aedifica voldoen ondanks de huidige coronacrisis. Dit leidden de analisten van KBC Securities af uit een conference call met de zorgvastgoedinvesteerder.
94 procent van de huurders van de zorgvastgoedgroep lijkt genoeg betalingscapaciteit te hebben, aldus KBC.
De schuldgraad van Aedifica liep inmiddels op tot 56 procent, maar de groep heeft volgens KBC voldoende liquide middelen voor de komende 12 tot 18 maanden. Verder gaat het bedrijf nog steeds uit van een winst per aandeel van 3,95 euro met een dividend van 3,00 euro.
Het herfinancieringsplan met nieuwe aandelen voor schulden via een private plaatsing blijft een optie.
Het koopadvies met een koersdoel van 125,00 euro voor Aedifica blijven behouden.
94 procent van de huurders van de zorgvastgoedgroep lijkt genoeg betalingscapaciteit te hebben, aldus KBC.
De schuldgraad van Aedifica liep inmiddels op tot 56 procent, maar de groep heeft volgens KBC voldoende liquide middelen voor de komende 12 tot 18 maanden. Verder gaat het bedrijf nog steeds uit van een winst per aandeel van 3,95 euro met een dividend van 3,00 euro.
Het herfinancieringsplan met nieuwe aandelen voor schulden via een private plaatsing blijft een optie.
Het koopadvies met een koersdoel van 125,00 euro voor Aedifica blijven behouden.
Aedifica laat weten weinig of geen impact van de coronacrisis te merken. De prognoses voor winst en dividend voor dit boekjaar blijven behouden.
Aedifica voert een kapitaalverhoging door voor een bedrag van ongeveer 220 miljoen euro. Helaas een private placement, exclusief voor grote beleggers...
Aedifica voert een kapitaalverhoging door voor een bedrag van ongeveer 220 miljoen euro. Helaas een private placement, exclusief voor grote beleggers...
zie net dat ik voorkeursrechten heb gekregen, enig idee vanwaar die komen ?
heb ik iets gemist?
heb ik iets gemist?
Is het een voorkeursrecht of een recht op een interim dividend?
Dit laatste lijkt mij eerder waarschijnlijk. Dit interimdividend wordt aangeboden omdat het boekjaar verlengd wordt tot 31 december (normaal 30 juni). Het recht vertegenwoordigd het dividend van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020. Het bedrag wordt meegedeeld op 2 September en uitbetaald ergens in November.
Dit laatste lijkt mij eerder waarschijnlijk. Dit interimdividend wordt aangeboden omdat het boekjaar verlengd wordt tot 31 december (normaal 30 juni). Het recht vertegenwoordigd het dividend van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020. Het bedrag wordt meegedeeld op 2 September en uitbetaald ergens in November.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Jhn
Het is geen voorkeurrecht, maar een dividendrecht. Meer bepaald coupon n° 23 die recht geeft op het dividend van 01/07/2019 tot en met 27/04/2020, en die werd onthecht in het kader van de +200m€ kapitaalverhoging die Aedifica afgelopen week doorvoerde.
De nieuw uitgegeven aandelen hebben geen recht op dit dividend, waardoor de coupon reeds moest onthecht worden. Business as usual bij GVV's.
Uitbetaling is voorzien voor november 2020.
Zie ook hier voor wat data over de kapitaalverhoging: https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Het is geen voorkeurrecht, maar een dividendrecht. Meer bepaald coupon n° 23 die recht geeft op het dividend van 01/07/2019 tot en met 27/04/2020, en die werd onthecht in het kader van de +200m€ kapitaalverhoging die Aedifica afgelopen week doorvoerde.
De nieuw uitgegeven aandelen hebben geen recht op dit dividend, waardoor de coupon reeds moest onthecht worden. Business as usual bij GVV's.
Uitbetaling is voorzien voor november 2020.
Zie ook hier voor wat data over de kapitaalverhoging: https://twitter.com/orakelvanoilsjt
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Ik weet het, maar heb net nog eens gekeken bij binck, er staat voorkeursrechten.
Anyway. We zien het wel komen in november.
Bedankt voor de feedback.
Anyway. We zien het wel komen in november.
Bedankt voor de feedback.
De interpretatie van Afro is de juiste. Het dividend komt er omwille van de kapitaalverhoging.
Voor de lange termijn...
Het virus treft vooral oudere personen en deze zijn net de onrechtstreekse klanten van Aedifica. Dat nu net de rusthuizen de broeihaarden van het covid virus (in België en in de ganse wereld is dit zo) zal op de lange termijn m.i. geen goed doen voor Aedifica. Wat denken jullie ?
Het virus treft vooral oudere personen en deze zijn net de onrechtstreekse klanten van Aedifica. Dat nu net de rusthuizen de broeihaarden van het covid virus (in België en in de ganse wereld is dit zo) zal op de lange termijn m.i. geen goed doen voor Aedifica. Wat denken jullie ?
idd, wie gaat zijn ouders nu nog in die oorden van verderf willen of durven steken ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is niet de vraag die moet gesteld worden:
Wat zijn de alternatieven? Zijn die betaalbaar en zijn wij (de maatschappij) bereid die te betalen?
Wat met de sociale contacten van ouderen want zelf voor je ouders of grootouders zorgen in het tweeverdienersmodel wordt een eenzame oude dag?
Hoe zit dat met medische zorg? Hoe zit dat met de veiligheid? Hoe kunnen we verzekeren dat er min of meer een deftige maaltijd op tafel staat?
Ik denk dus niet dat deze crisis invloed zal hebben - het is zelfs mogelijk dat er een extra stimulans komt - extra eisen voor rusthuizen, meer beschikbare ruimte, uitgebreidere medische zorg, ...
Men kan proberen thuiszorg nog meer uit te breiden maar deze aanpak vergt heel veel mankracht en middelen - het model van Bokrijk is werkbaar maar staat haaks op de huidige maatschappij.