Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Het zal druk worden op die bergen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die 'wetenschappers' weten toch wel altijd iets hé.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Uit het artikel van Spruitekop:
Het is ook nooit goed. Doen de mensen iets voor de natuur, heeft het meer nadelen dan voordelen en wordt gevraagd om ermee op te houden.Bijenkasten plaatsen is al even een populaire maatregel om de bijenpopulatie een duwtje in de rug te geven. Maar onderzoekers concluderen nu dat het meer kwaad dan goed doet. Zulke kasten zijn dan wel goed voor de honingbij, maar die concurreren de wilde bij gewoon weg. “Plaats geen bijenkasten meer”, adviseert Natuurpunt.
Als je iets voor wilde solitaire bijen wil doen, hang dan een 'bijenhotel' in je tuin en zet een variëteit aan bloemen.
Pfft... In een park bij ons in de buurt staan er ook insectenhotels. Ik zie er nooit een insect in zitten. Die zijn leuk om te maken in een beschutte werkplaats maar voor de rest zijn ze nutteloos.
Heb er zelf verschillende hangen en al heel vroeg in het voorjaar wanneer de eerste bloemen er zijn, is het daar een en al bedrijvigheid, een paar maand later zijn de meeste gaatjes dicht gemetseld en zie je geen enkele bij meer.
Voor alle duidelijkheid: een bijenhotel voor solitaire bijtjes is nog steeds een goed idee (toch als je in de buurt ook wat bloemen hebt). Het zijn de grote bijenkorven voor honingbijen (zoals imkers hebben) die afgeraden worden omdat ze de solitaire bijen en hommels verdringen.
Echt nieuw is dat advies niet. Ik heb wat kennissen die onderzoek doen naar wilde insectenpopulaties en die zeggen dit al jaren. Volgens hen is het beste dat je kan doen voor bijen en andere insecten zorgen voor voldoende voedsel (lees: je tuin wat laten verwilderen). Bijenhotels en ander onderdak zijn welkom, maar in West-Europa zijn het vooral gebrek aan ruimte en voedsel die bijen treffen, niet gebrek aan onderdak. Vooral planten die zeer vroeg in het voorjaar of laat in het najaar bloeien zijn hard nodig, zeker omdat de steeds mildere winters insecten vroeger doen ontwaken en later doen inslapen.
En het grootste probleem van al, maar eentje waar je als particulier niets aan kan doen, is versnippering. De meeste insectenpopulaties hebben vrij grote territoria nodig, maar probeer in Vlaanderen eens grotere aangesloten gebieden te vinden die bijvriendelijk worden beheerd. Hier en daar is er eens een individueel gezin of bedrijf dat een bloemenweide of iets dergelijks aanlegt, maar er is geen enkele poging om dat over grotere gebieden te coördineren.
Zoals vortex al zegt: kijk vroeg in het seizoen, veel bijensoorten metselen later hun jongen in.
Los daarvan kan het zijn dat in je park al genoeg natuurlijk' onderdak is. In mijn tuin verkiezen hommelfamilies bijvoorbeeld steevast de kiertjes van een bakstenen muurtje boven insectenhotels. Of het kan zijn dat je park wel hotels heeft, maar geen voedsel heeft voor insecten (de klassieke parkjes die uit gazon en bomen bestaan).
Onlangs was iemand in mijn straat met een formele, bijna volledig verharde tuin aan het klagen dat zijn bijenhotel geen volk trok. Logisch...
Sensatie: Greta Thunberg is een door de tijd reizende alien! Er is een foto uit 1898 opgedoken waar een perfecte lookalike op staat van Greta Thunberg.
https://www.ufosightingsdaily.com/2019/ ... alien.htmlA Youtuber named Art Alien has a theory of why Greta Thunberg is so successful in spreading her global warming messages worldwide. He has a theory that she is a time traveler moving from place to place trying to make things better. To fix bad moments in history. He even found an old photo that looks like it was taken over 120 years ago...and it has Greta Thunberg is in it! This would explain why a child is speaking at the United Nations and how she became world famous almost overnight. It's even possible she is an alien from an advanced species trying to stop the destruction of humanity.
Neen, zeker geen alien. Aliens zijn veel slimmer en ze zouden deze problematiek beter aanpakken dan Greta...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
'Durf opnieuw te dromen van een Europese toekomst met kernenergie'CarpeNoctem schreef: ↑22 september 2019, 11:26Grappig dat je Japan vermeld. Ik zou Fukushima eerder aanhalen als een voorbeeld van hoe veilig kernenergie wel is.
Na een aardbeving met een kracht van 9 op de schaal van Richter en een daaropvolgende tsunami heeft het zeven (7!) jaar geduurd vooraleer er één dode te betreuren viel. En zelfs van die ene is het nog niet zeker dat de straling de oorzaak was.
Fukushima: de feiten
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het spoor heeft 35.000.000.000,00€ nodig om haar dieseltreinen te kunnen vervangen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Gisteren zag ik in mijn tuin enkele vogels over-en weer vliegen met takjes in hun bek. Toch niet normaal op 24 november? Volgens mij is dit een frappant voorbeeld van de verstoorde natuur door de opwarming van de aarde.
Onmiddellijk dacht ik aan mijn vrienden op spaargids : dit moet ik melden, en zie...wat doe ik?
Onmiddellijk dacht ik aan mijn vrienden op spaargids : dit moet ik melden, en zie...wat doe ik?