Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
De verzekeringssector heeft eens te meer zijn slechte reputatie bevestigd wat mij betreft.
Na een overlijden, krijgen we totaal geen gehoor bij Allianz als het gaat om het uitbetalen of het afleveren van documenten nodig voor het opstellen van de aangifte voor erfbelasting, terwijl ze ons wel bestoken met aanmaningen om de premie te betalen, ondanks dat ze weten dat de betrokkene overleden is alle documenten betreffende het overlijden ontvangen hebben, en ze telefonisch gezegd hebben dat die premies niet meer moeten betaald worden gezien het overlijden.
Bellen naar hun call center heeft ook geen zin, het enige wat je daar te horen krijgt is dat ze kontakt zullen opnemen,
maar er komt totaal geen reaktie op schriftelijke en telefonische vragen.
Ze zijn enkel geïnteresseerd in het binnenharken van de premies, en voor de rest, als ze moeten uitbetalen, kan je blijkbaar de boom in.
Waarschuwing: Allianz is dus geen aanrader als maatschappij voor levensverzekeringen.
Na een overlijden, krijgen we totaal geen gehoor bij Allianz als het gaat om het uitbetalen of het afleveren van documenten nodig voor het opstellen van de aangifte voor erfbelasting, terwijl ze ons wel bestoken met aanmaningen om de premie te betalen, ondanks dat ze weten dat de betrokkene overleden is alle documenten betreffende het overlijden ontvangen hebben, en ze telefonisch gezegd hebben dat die premies niet meer moeten betaald worden gezien het overlijden.
Bellen naar hun call center heeft ook geen zin, het enige wat je daar te horen krijgt is dat ze kontakt zullen opnemen,
maar er komt totaal geen reaktie op schriftelijke en telefonische vragen.
Ze zijn enkel geïnteresseerd in het binnenharken van de premies, en voor de rest, als ze moeten uitbetalen, kan je blijkbaar de boom in.
Waarschuwing: Allianz is dus geen aanrader als maatschappij voor levensverzekeringen.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
En als dit via bvb een notaris gaat reageren ze ook niet.mbbs schreef: ↑15 november 2019, 16:46 De verzekeringssector heeft eens te meer zijn slechte reputatie bevestigd wat mij betreft.
Na een overlijden, krijgen we totaal geen gehoor bij Allianz als het gaat om het uitbetalen of het afleveren van documenten nodig voor het opstellen van de aangifte voor erfbelasting, terwijl ze ons wel bestoken met aanmaningen om de premie te betalen, ondanks dat ze weten dat de betrokkene overleden is alle documenten betreffende het overlijden ontvangen hebben, en ze telefonisch gezegd hebben dat die premies niet meer moeten betaald worden gezien het overlijden.
Bellen naar hun call center heeft ook geen zin, het enige wat je daar te horen krijgt is dat ze kontakt zullen opnemen,
maar er komt totaal geen reaktie op schriftelijke en telefonische vragen.
Ze zijn enkel geïnteresseerd in het binnenharken van de premies, en voor de rest, als ze moeten uitbetalen, kan je blijkbaar de boom in.
Waarschuwing: Allianz is dus geen aanrader als maatschappij voor levensverzekeringen.
Dat zal het probleem zijn.
Tijd van te cashen zonder fiscus is helaas voorbij.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Dit is geen kwestie van cashen zonder de fiscus, ik zeg net in mijn bericht dat ze de fiscale attesten niet afleveren.
Een aangifte voor erfbelasting moet binnen de 4 maanden na het overlijden gebeuren, als er na de aangifte nog inkomsten boven water komen betaal je daar een boete op, Allianz zorgt er mogelijk voor dat er nog een extra fiscale boete zal moeten betaald worden.
Ze reageren totaal niet op schriftelijke en telefonische aanmaningen om iets te doen.
Aan de telefoon wordt je telkens afgewimpeld met de boodschap "we zullen U contacteren",
en op schriftelijke correspondentie antwoorden ze niet.
Is hun slechte service een bewuste keuze of is dit een bedrijf dat misschien op de rand van een failliet staat en niet meer in staat is om hun verplichtingen na te komen ?
Een aangifte voor erfbelasting moet binnen de 4 maanden na het overlijden gebeuren, als er na de aangifte nog inkomsten boven water komen betaal je daar een boete op, Allianz zorgt er mogelijk voor dat er nog een extra fiscale boete zal moeten betaald worden.
Ze reageren totaal niet op schriftelijke en telefonische aanmaningen om iets te doen.
Aan de telefoon wordt je telkens afgewimpeld met de boodschap "we zullen U contacteren",
en op schriftelijke correspondentie antwoorden ze niet.
Is hun slechte service een bewuste keuze of is dit een bedrijf dat misschien op de rand van een failliet staat en niet meer in staat is om hun verplichtingen na te komen ?
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Is dit al lang bezig ?
Sommige grote bedrijven hebben 4 tot 6 weken nodig om een brief of een vraag te beantwoorden inzake een erfrechtdossier.
Is die tijd al voorbij ?
Was er een makelaar ? Helpt die mee ?
Sommige grote bedrijven hebben 4 tot 6 weken nodig om een brief of een vraag te beantwoorden inzake een erfrechtdossier.
Is die tijd al voorbij ?
Was er een makelaar ? Helpt die mee ?
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
5 weken.
Als ze zo traag zijn, waarom dan de mensen niet verwittigen dat het x weken zal duren, ipv gewoon niets.
Als ze zo traag zijn, waarom dan de mensen niet verwittigen dat het x weken zal duren, ipv gewoon niets.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
In geval van een schade moest ik ooit contact opnemen met de verzekeraar van de andere partij (Ethias) om de schadevergoeding te eisen. Toen kreeg ik een antwoord om de 4-6 weken.
Bij opzegging van een verzekeringspolis bij Generali moest ik kei lang wachten op een antwoord....
Bij opzegging van een verzekeringspolis bij Generali moest ik kei lang wachten op een antwoord....
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Hoelang hebben ze al niet gereageerd op jouw schriftelijke en telefonische vragen? Want dit lijkt me weer zo'n eenzijdig verhaal... Allianz heeft immers een goede reputatie en staat er zeker niet bekend om "om hun klanten te ambeteren". Je kan natuurlijk niet verwachten dat ze de dag na jouw telefoontje ff alles vlug in orde gebracht hebben. Sommige klanten blijken immers te denken dat ze de enige klant zijn en dat zo'n verzekeringsbediende alleen maar met hun dossier bezig is.mbbs schreef: ↑15 november 2019, 16:46 De verzekeringssector heeft eens te meer zijn slechte reputatie bevestigd wat mij betreft.
Na een overlijden, krijgen we totaal geen gehoor bij Allianz als het gaat om het uitbetalen of het afleveren van documenten nodig voor het opstellen van de aangifte voor erfbelasting, terwijl ze ons wel bestoken met aanmaningen om de premie te betalen, ondanks dat ze weten dat de betrokkene overleden is alle documenten betreffende het overlijden ontvangen hebben, en ze telefonisch gezegd hebben dat die premies niet meer moeten betaald worden gezien het overlijden.
Bellen naar hun call center heeft ook geen zin, het enige wat je daar te horen krijgt is dat ze kontakt zullen opnemen,
maar er komt totaal geen reaktie op schriftelijke en telefonische vragen.
Ze zijn enkel geïnteresseerd in het binnenharken van de premies, en voor de rest, als ze moeten uitbetalen, kan je blijkbaar de boom in.
Waarschuwing: Allianz is dus geen aanrader als maatschappij voor levensverzekeringen.
Die "aanmaningen" zijn trouwens automatische brieven die vertrekken daar kun je weinig aan veranderen totdat het dossier volledig is afgesloten. Je gaat dit ook nooit moeten betalen dus daar zou ik niet wakker van liggen. Dat is bij elke maatschappij zo dat het innen van premies een geautomatiseerd proces is dat enkel bij een beheerder komt indien er zelfs na het aangetekend schrijven niets ondernomen werd.
De combined ratio van Allianz in 2019 was trouwens 95% (half jaarlijks resultaat) dat wilt zeggen dat ze voor elke 10 euro die ze binnenkrijgen er 9,5 uitkeren (incl. hun kosten). Met een marge van 5% kun je bezwaarlijk stellen dat ze enkel geïnteresseerd zouden zijn in het innen van premies. In de meeste sectoren liggen de marges vele malen hoger dan in de verzekeringssector.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Dat is compleet naast de kwestie. Combined ratio gaat over niet-leven: auto, brand, familiale,... en de vraag gaat over leven.NS2SN schreef: ↑16 november 2019, 12:17De combined ratio van Allianz in 2019 was trouwens 95% (half jaarlijks resultaat) dat wilt zeggen dat ze voor elke 10 euro die ze binnenkrijgen er 9,5 uitkeren (incl. hun kosten). Met een marge van 5% kun je bezwaarlijk stellen dat ze enkel geïnteresseerd zouden zijn in het innen van premies.
Bovendien gaat Combined ratio niet over dienstverlening maar over winstgevendheid. Hoe duurder ze zijn en hoe minder ze uitkeren bij schade, hoe beter hun Combined (= hoe lager).
Hoe beter de Combined (=hoe lager), hoe beter voor investeerders en hoe slechter voor klanten.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Ze zouden best wat klantvriendelijker mogen zijn door bvb een ontvangstbevestiging te sturen, waarin ze zeggen dat ze de aanvraag ontvangen hebben, en hoelang de behandeling van het dossier gewoonlijk duurt, in plaats van gedurende 5 weken totaal niet te reageren.
Op die manier weet de klant tenminste waar hij/zij aan toe is, terwijl het nu lijkt alsof de aanvraag in een zwart gat gevallen is en niet behandelt wordt of verloren gegaan is.
Op die manier weet de klant tenminste waar hij/zij aan toe is, terwijl het nu lijkt alsof de aanvraag in een zwart gat gevallen is en niet behandelt wordt of verloren gegaan is.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Als mbbs stelt dat Allianz enkel premie wilt incasseren en niets wilt uitbetalen dan vind ik mijn opmerking over de combined ratio van Allianz niet naast de kwestie. Het geeft immers een tendens weer dat er toch heel wat meer uitbetaald wordt dan hier voorgehouden werd. Ik weet trouwens ook wel dat een combined ratio enkel betrekking heeft op Non-Life maar het was eerder ter illustratie op zijn algemene opmerking dat verzekeraars nooit willen betalen.NTO schreef: ↑16 november 2019, 12:27 Dat is compleet naast de kwestie. Combined ratio gaat over niet-leven: auto, brand, familiale,... en de vraag gaat over leven.
Bovendien gaat Combined ratio niet over dienstverlening maar over winstgevendheid. Hoe duurder ze zijn en hoe minder ze uitkeren bij schade, hoe beter hun Combined (= hoe lager).
Hoe beter de Combined (=hoe lager), hoe beter voor investeerders en hoe slechter voor klanten.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Je hebt al bewezen:NS2SN schreef: ↑16 november 2019, 12:56Als mbbs stelt dat Allianz enkel premie wilt incasseren en niets wilt uitbetalen dan vind ik mijn opmerking over de combined ratio van Allianz niet naast de kwestie. Het geeft immers een tendens weer dat er toch heel wat meer uitbetaald wordt dan hier voorgehouden werd. Ik weet trouwens ook wel dat een combined ratio enkel betrekking heeft op Non-Life maar het was eerder ter illustratie op zijn algemene opmerking dat verzekeraars nooit willen betalen.NTO schreef: ↑16 november 2019, 12:27 Dat is compleet naast de kwestie. Combined ratio gaat over niet-leven: auto, brand, familiale,... en de vraag gaat over leven.
Bovendien gaat Combined ratio niet over dienstverlening maar over winstgevendheid. Hoe duurder ze zijn en hoe minder ze uitkeren bij schade, hoe beter hun Combined (= hoe lager).
Hoe beter de Combined (=hoe lager), hoe beter voor investeerders en hoe slechter voor klanten.
- je bent een complete analfabeet als het over financien gaat
- desondanks vind je jezelf ontzettend slim als het over financien gaat
Je moet dat daarom nog niet extra in de verf zetten
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Al die ratio's interesseren me totaal niet, het gaat over klantvriendelijkheid, iets waar ze blijkbaar nog nooit van gehoord hebben op het moment dat ze iets voor de klant moeten doen.
In klanten werven en premies incasseren zijn ze snel, maar als het erop aan komt om hun verplichtingen na te komen, hoor je ze niet meer.
Het zou fijn zijn als ze gewoon iets van zich zouden laten horen ipv totaal niet te reageren of aan de telefoon te antwoorden dat ze ons zullen contacteren, terwijl de call center medewerker blijkbaar zelfs niet kan zien of het dossier goed ontvangen werd of niet, en dan maar zijn standaard antwoord van "we zullen je contacteren" nogmaals afdreunt.
In klanten werven en premies incasseren zijn ze snel, maar als het erop aan komt om hun verplichtingen na te komen, hoor je ze niet meer.
Het zou fijn zijn als ze gewoon iets van zich zouden laten horen ipv totaal niet te reageren of aan de telefoon te antwoorden dat ze ons zullen contacteren, terwijl de call center medewerker blijkbaar zelfs niet kan zien of het dossier goed ontvangen werd of niet, en dan maar zijn standaard antwoord van "we zullen je contacteren" nogmaals afdreunt.
Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Ik ben volgens jou dan misschien wel een analfabeet maar ik kan tenminste wel financiën correct schrijven.

Re: Verzekeringssector bevestigd zijn slechte reputatie
Ik had meer dan een maand geleden een aangetekend opzegbrief verstuurd en ik kreeg nog steeds geen antwoord...mbbs schreef: ↑16 november 2019, 13:14 Het zou fijn zijn als ze gewoon iets van zich zouden laten horen ipv totaal niet te reageren of aan de telefoon te antwoorden dat ze ons zullen contacteren, terwijl de call center medewerker blijkbaar zelfs niet kan zien of het dossier goed ontvangen werd of niet, en dan maar zijn standaard antwoord van "we zullen je contacteren" nogmaals afdreunt.
Dames en heren, laten we de persoonlijke aanvallen vermijden en het niveau van deze forum wat hoger dan de HLN houden. Zeggen dat iemand fout is mag altijd zolang men erbij vermeldt waarom
Re: Verzekeringssector bevestigt zijn slechte reputatie
Allianz werkt toch met een makelaar ? Naar Allianz rechtstreeks documenten opsturen is geen goed idee. Als je iets opstuurt met de post komt dat daar in een pak terecht die eerst ingescand moet worden, daarna naar de juiste dienst wordt gestuurd, misschien nog eens naar de juiste subdienst of juiste persoon. Telkens gaan dagen of weken verloren.
Een makelaar stuurt dat onmiddellijk (via mail) naar de juiste persoon en zo gaat dit een pak sneller.
Bijna alle maatschappijen zitten met personeelstekort. Medewerker verzekeringen is ondertussen officieel een knelpuntberoep.
Een makelaar stuurt dat onmiddellijk (via mail) naar de juiste persoon en zo gaat dit een pak sneller.
Bijna alle maatschappijen zitten met personeelstekort. Medewerker verzekeringen is ondertussen officieel een knelpuntberoep.